LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gloeilampen kopen buiten Europese Unie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
rick123123

Gloeilampen kopen buiten Europese Unie

Ongelezen bericht door rick123123 »

Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal wel weten mogen we in Nederland geen 100W gloeilampen meer kopen (nou ja, ze mogen niet meer aangeleverd worden, met als gevolg dat we ze niet kunnen kopen). Per 1 sept. 2012 zullen alle gloeilampen niet meer aangeleverd mogen worden bij de detaillisten. De milieuoverwegingen snap ik best, maar voor sommige toepassingen wil ik gewoon een gloeilamp kopen (led lampen geven niet het licht dat je wilt hebben en spaarlampen vol met chemicaliën hoef ik niet).

Nou is mijn vraag:
Mag ik in het buitenland (buiten de EU) 100W gloeilampen kopen? (En na 1 sept. 2012 alle gloeilampen). Als ik deze lampen via internet zou bestellen, moet ik dan bang zijn dat mijn pakketje de douane niet doorkomt? Of is dat onzin?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes Rick

klaasvaakje

Re: Gloeilampen kopen buiten Europese Unie

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Ik blijf de antwoorden even volgen, want over 2 jaar kan ik mijn lavalamp dus ook niet meer gebruiken. Deze werkt op de warmte van de gloeilamp onderin. Een andere lamp geeft niet genoeg warmte af om de "lava" vloeibaar te maken.

Pindakaaspotje

Re: Gloeilampen kopen buiten Europese Unie

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur

Gesloten