LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote temperatuursverschillen in de koelkast

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
wilma1980

Grote temperatuursverschillen in de koelkast

Ongelezen bericht door wilma1980 »

Hallo!

Wij hebben onlangs een nieuw koelkast van het merk Whirpool gekocht bij de Ikea. Nu hebben wij het probleem dat het bovenin de koelkast de temperatuur ruim boven de 10 graden is en onderin is het slecht 4 graden.

We hebben al een nieuwe thermostaat erin gekregen maar dit heef niet geholpen. Weet iemand hiervan misschien een oorzaak en/of een oplossing?

Groetjes Wilma

Cr@m

Re: Grote temperatuursverschillen in de koelkast

Ongelezen bericht door Cr@m »

Ik heb een Pelgrim koelkast en heb precies hetzelfde. Koelkast staat op 1 na hoogste stand. Bovenin meet ik 10 a 11 graden.. halverwege tot onderin zo rond de 5 graden .. kan ook weleens iets lager zijn. Licht er ook wel aan of er veel produkten in de koelkast liggen. Ik hou de temp. nu zo n 2 jaar bij en heb nog geen problemen gehad. Ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken.

Inode

Ongelezen bericht door Inode »

Een installateur uw meterkast laten controleren op gevaar voor kortsluiting.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Een koelkast is bovenin altijd warmer dan onderin. Vandaar de groentelades onderin, zodat de groenten zo lang mogelijk goed blijven. Ik weet niet wat een acceptabel temperatuursverschil is, maar volgens mij zijn de waarden die jij aangeeft niet uitzonderlijk.
Inode schreef:Een installateur uw meterkast laten controleren op gevaar voor kortsluiting.
Wat heeft dit met het temperatuursverschil in een koelkast te maken?

Gesloten