LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe zit het: Nee/nee sticker > Kerkbladen
Hoe zit het: Nee/nee sticker > Kerkbladen
Beste mensen,
Ik heb sinds een aantal maanden een "geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen" sticker op mijn brievenbus zitten. De reclame, kranten en weekbladen etcetera blijven weg. Maar wel krijg ik nog steeds een keer per x weken het kerkblad in de bus. Hiervoor heb ik mij niet aangemeld en ik heb er ook geen behoefte aan. Voor mij is dit evengoed "reclame" of een "huis-aan-huis blad".
Is dit niet in strijd met de regels van zo'n sticker?
Ik heb sinds een aantal maanden een "geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen" sticker op mijn brievenbus zitten. De reclame, kranten en weekbladen etcetera blijven weg. Maar wel krijg ik nog steeds een keer per x weken het kerkblad in de bus. Hiervoor heb ik mij niet aangemeld en ik heb er ook geen behoefte aan. Voor mij is dit evengoed "reclame" of een "huis-aan-huis blad".
Laatst gewijzigd door voele op 21 nov 2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe zit het: Nee/nee sticker > Kerkbladen
Je ken ook ff belle met de koster....
Tuurlijk kan dat, maar het gaat gewoon om het principe. Waarom zou deze instantie bepaalde regels mogen omzeilen, terwijl alle andere organisaties zich er wel aan moeten houden?
Bij de laatste verkiezingen heb ik nog een leuke discussie gehad met nota bene Groen Links nadat ze allerlei folders in mijn Nee-Nee brievenbus hadden gegooid. Uiteraard vonden ze dat zij volledig in hun recht stonden, die nee-nee stickers zijn tenslotte alleen maar voor anderen bedoeld.
Waarschijnlijk omdat de kerk vindt dat ze onder geen van beiden categorieen vallen."geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen"
Staat er een adres op het blaadje?voele schreef:Beste mensen,
Ik heb sinds een aantal maanden een "geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen" sticker op mijn brievenbus zitten. De reclame, kranten en weekbladen etcetera blijven weg. Maar wel krijg ik nog steeds een keer per week het kerkblad in de bus. Hiervoor heb ik mij niet aangemeld en ik heb er ook geen behoefte aan. Voor mij is dit evengoed "reclame" of een "huis-aan-huis blad".
Het zo ook zo maar eens kunnen dat het kerkblad voor uw buren bedoeld is maar dat de bezorger een verkeerd huisnummer heeft.
Dus bel naar een nummer wat op het blaadje staat en u zult voortaan geen kerkblaadje meer in uw brievenbus vinden!!!!!!!
Dus bel naar een nummer wat op het blaadje staat en u zult voortaan geen kerkblaadje meer in uw brievenbus vinden!!!!!!!
Even mierene*kerig spijkers op laag water zoeken.Staat er een adres op het blaadje?
Waarom zou er een adres op moeten staan ?.
Als het geen reclamedrukwerk is (3 Hosti's halen 2 betalen) valt het m.i. niet onder "Ongeadresseerd reclamedrukwerk", maar ongeadresseerd drukwerk.geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen
Als niet iedereen in de gemeente/woonplaats dit blad krijgt valt het ook niet onder de 2e categorie. Dus mag het gewoon in de bus
Er staat geen adres op het blaadje en zover ik weet krijgt iedereen dat blad in zijn/haar brievenbus bij ons in de wijk. Ongeacht je hiervoor bent ingeschreven of niet. Ik zal overigens wel eens kijken of er een telefoonnummer op het blaadje staat en vragen hoe het zit!
Overigens heb ik het in dit voorbeeld over de kerk, maar zoals hierboven aangegeven gebeurd het dus ook bij andere instanties zoals goede doelen/politieke partijen.
Edit:
Logisch, maar dan zou je er dus op een of andere manier voor ingeschreven moeten zijn. Ik heb me in al die jaren nog nooit in die kerk vertoont, of ook maar ergens goedkeuring voor gegeven. Enige dat dan zou kunnen zijn is een buurtbewoner die een verkeerd adres heeft opgegeven of een vorige bewoner die zich heeft ingeschreven x aantal jaren geleden. Maar volgens mij wordt het gewoon overal bezorgd.
Overigens heb ik het in dit voorbeeld over de kerk, maar zoals hierboven aangegeven gebeurd het dus ook bij andere instanties zoals goede doelen/politieke partijen.
Edit:
bprosman schreef:Even mierene*kerig spijkers op laag water zoeken.Staat er een adres op het blaadje?
Als het geen reclamedrukwerk is (3 Hosti's halen 2 betalen) valt het m.i. niet onder "Ongeadresseerd reclamedrukwerk", maar ongeadresseerd drukwerk.geen ongeadresseerd reclamedrukwerk/geen huis-aan-huisbladen
Als niet iedereen in de gemeente/woonplaats dit blad krijgt valt het ook niet onder de 2e categorie. Dus mag het gewoon in de bus
Logisch, maar dan zou je er dus op een of andere manier voor ingeschreven moeten zijn. Ik heb me in al die jaren nog nooit in die kerk vertoont, of ook maar ergens goedkeuring voor gegeven. Enige dat dan zou kunnen zijn is een buurtbewoner die een verkeerd adres heeft opgegeven of een vorige bewoner die zich heeft ingeschreven x aantal jaren geleden. Maar volgens mij wordt het gewoon overal bezorgd.
Laatst gewijzigd door voele op 21 nov 2011 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="bprosman"]
Even mierene*kerig spijkers op laag water zoeken.
Niet echt mierenn**kerig: als het geadresseerd is mag het gewoon bezorgd worden ongeacht een nee-nee sticker. Ook al is het voor iemand anders bedoeld.
Even mierene*kerig spijkers op laag water zoeken.
Niet echt mierenn**kerig: als het geadresseerd is mag het gewoon bezorgd worden ongeacht een nee-nee sticker. Ook al is het voor iemand anders bedoeld.
Overigens als ik ook op de website van die parochie kijk, staat er ook duidelijk: "Eenmaal in de drie weken verschijnt het parochieblad, dat gratis huis aan huis wordt bezorgd". Het lijkt me dus een huis-aan-huis blad, zoals ik het hier lees.
voele schreef:Overigens als ik ook op de website van die parochie kijk, staat er ook duidelijk: "Eenmaal in de drie weken verschijnt het parochieblad, dat gratis huis aan huis wordt bezorgd". Het lijkt me dus een huis-aan-huis blad, zoals ik het hier lees.
Dan zal je wel ingeschreven staan, kerkblaadjes worden alleen bij kerkgasten bezorgd.
ach wie weet hoe goed het voor je is?
Omdat bijna iedereen nog steeds ( automatisch ) ingeschreven staat bij een kerk en men dus gewoon een adres van je heeft ? Bijna niemand neemt de moeite zich uit te schrijven en de kerk heeft ( hoe fout ook ) de mogelijkheid het GBA te raadplegen.. Je zit dus automatisch bij een kerk tenzij je expliciet aangeeft dit niet te willen..bprosman schreef:Even mierene*kerig spijkers op laag water zoeken.Staat er een adres op het blaadje?
Het maakt dus nogal wat of er wel of niet een adres op staat.
Ongevraagd is iets anders dan ongeadresseerd !
Zie het als een uitnodiging aan de buurt.
Wanneer je echt niet in aanraking wilt komen met boodschappen welke je niet wilt horen of lezen dan moet je maar een secretaresse in dienst nemen welke de inkomende post voor je gaat filteren.
Wat een vreselijk gedram om zo'n blaadje. Mik het gewoon lekker in de prullenbak, tackle die bezorger de volgende keer en geef het terug, vouw er een middelvinger van en zet hem in de vensterbank.
Wanneer je echt niet in aanraking wilt komen met boodschappen welke je niet wilt horen of lezen dan moet je maar een secretaresse in dienst nemen welke de inkomende post voor je gaat filteren.
Wat een vreselijk gedram om zo'n blaadje. Mik het gewoon lekker in de prullenbak, tackle die bezorger de volgende keer en geef het terug, vouw er een middelvinger van en zet hem in de vensterbank.
Gewoon even contact opnemen met de afzender en klaar is kees.
TS zal wel gewoon bij de kerk ingeschreven staan , ook al zou hij/zij niet meer naar de kerk gaan , maar je naam blijft in het bestand.
effe bellen , kleine moeite groot plezier
effe bellen , kleine moeite groot plezier
-
jij herkent hetmanondoris schreef:amen