LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis gekocht, cv ketel werkt niet.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Rema

Huis gekocht, cv ketel werkt niet.

Ongelezen bericht door Rema »

Mijn zoon heeft met zijn partner een woning gekocht van de woningbouwvereniging, het huis stond al een poos leeg.
Nu zijn ze een paar maanden aan het opknappen geweest, een week geleden erin getrokken, maar de cv ketel werkt niet.
De ketel was nog niet aan geweest omdat ze aan het klussen waren.
De woningbouwvereniging heeft een monteur langs gestuurd die constateerde dat het niet de moeite was om de ketel van 12 jaar oud te repareren, de kosten zouden meer dan 600 euro zijn.
Eerst gaf de woningbouwvereniging niet thuis, en nu willen ze de rekening fifty fifty delen met mijn zoon.
Ik vind dit niet terecht, want je koopt een woning in de veronderstelling dat alles goed is, er is niet gepraat over een kapotte cv ketel.
Ondertussen kunnen ze al een week niet douchen, hebben geen warm water, als het iets kouder wordt werkt ook de verwarming niet.
Hoe pak je zoiets nu aan, dit lijkt toch op een verborgen gebrek.

stofzuigertje

Re: Huis gekocht, cv ketel werkt niet.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit verborgen gebrek is moeilijk bewijsbaar.
12 jaar oud is lastige leeftijd met kans op in enkele maanden defect gaan.
Ik begrijp dat hij afgelopen maanden niets probeerde en ik zou liever een korting van €300,- nemen en een nieuwe bij http://www.warmteservice.nl uitzoeken en zelf plaatsen ... mits hij handig en ervaring genoeg zou zijn.

Als er geplaatst word, welk merk en type, want een Agpo Ferroli komt er bij mijn niet in, Intergas is al beter en AWB hoef ik ook niet...

Als bad, dan geen CW3 maar CW4 of 5 ketel...
Dus laat je niet zomaar iets aansmeren.

Als hij een nieuw laat plaatsen tegen 50/50 zou dat ook goede regeling zijn, want anders moest hij als deze wel gerepareerd was binnenkort deze ketel zelf volledig moeten betalen...

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Ik zou het aanbod van de woningbouwvereniging aannemen, 50/50 lijkt me een goede deal!

Voor weinig geld heb je een betere, zuinigere en betrouwbare nieuwe cv ketel. Lijkt mij geen moeilijke keuze.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

50/50 is een heel goed aanbod. Uw zoon moet namelijk eigenlijk aantonen dat de ketel op het moment van de overdracht niet meer werkte. Ik neem aan dat er toen een laatste inspectie heeft plaatsgevonden. Normaal gesproken wordt dan ook de warm water kraan opengedraaid en de thermostaat hoger gezet om de ketel te testen. Als uw zoon en zijn partner dat niet hebben gedaan, hebben ze een risico genomen. Aan de andere kant zullen ze ook beduidend minder voor de woning hebben betaald dan wanneer ze van een particulier gekocht zouden hebben. Al met al is het aanbod dus zeer voordelig te noemen!

Rema

Probleem is opgelost, mijn zoon heeft de helft van de kosten aangepakt, en is nog even aan het overwegen of hij een nieuwe leaseketel zal nemen, of de ketel zal laten repareren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

12 jaar oud niet meer repareren...

Lease zou ik niet doen, U zit 12 jaar vast en prijsverhogingen zijn niet uitgesloten bij Feenstra... als je die bedoelde.
Meestal is zelf kopen en laten plaatsen en onderhoudscontract goedkoper dan lease, alleen als geld op is kunt U het doen omdat dit een soort lenen is waarbij ze niet naar de overige leningen kijken.

Maar bij verkoop moet je wel rekening houden met dure afkoop lopende contract als dit binnen 12 jaar is, en niet elke koper zit op deze verplichting te wachten dus lastiger verkoopbaar.

Rema

Nee, het is niet via Feenstra, het is een contract van vijf jaar, en dan is de ketel zonder bijbetaling van jou, ook het onderhoud zit er bij in.
Hij heeft inderdaad geen geld nu voor een nieuwe ketel, ook geen schulden, maar net het huis opgeknapt, dus vandaar.

Gesloten