LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur opslagbox opgezegd, Kubox brengt het toch in rekening

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
TimosTimos

Huur opslagbox opgezegd, Kubox brengt het toch in rekening

Ongelezen bericht door TimosTimos »

Hallo allemaal.

Ik heb mijn spullen opgeslagen bij Kubox.
Ik betaal €177,- per maand voor 3 boxen.

Nu heb ik 2 weken geleden een aanvraag gedaan voor het retour brengen van de opslagboxen op 30-12-2016.
Door drukte konden zij mij deze boxen niet terug bezorgen. Dus nu worden ze volgende week bezorgd.

Maar ik heb nu wel een factuur gekregen voor deze extra maand.
Ik moet nu dus €177,- betalen voor een maand extra opslag waarom ik niet heb gevraagd.
Moet ik nou een maand extra betalen omdat zij niet genoeg mensen in dienst hebben?
Ik heb mijn spullen daar nu dus nog staan.

Ik heb hier over al contact gehad met Kubox. Maar zij blijven volhouden dat ik moet betalen.

Wat moet ik nou doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2017 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Moneyman

Re: Huur opslagbox opgezegd, Kubox brengt het toch in rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zeggen de voorwaarden over opzeggen?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Moneyman schreef:Wat zeggen de voorwaarden over opzeggen?
Het idiote is dus dat je nergens iets van Algemene Voorwaarden op hun website vindt. Wel een FAQ-je.
http://www.kubus-opslag.nl/opslagruimte ... zorgd/faq/
Hoe kan ik de KUBOX weer terug laten brengen?
Hier kan je het retourplannen van je KUBOX inplannen. Geef minimaal vijf werkdagen van tevoren jouw gewenste retourdatum aan. Wij adviseren je ruim van te voren je box retour te plannen om teleurstellingen te voorkomen. Beschikbaarheid onder voorbehoud.

Zijn er goederen die niet in de KUBOX mogen worden opgeslagen?
Om ervoor te zorgen dat de KUBOX veilig in onze opslag staat, mogen niet alle goederen (zoals bijvoorbeeld gevaarlijke, toxische, ontplofbare, ontvlambare, gestolen en bederfelijke goederen) worden opgeslagen. Een uitgebreider overzicht vind je in onze Algemene Voorwaarden.
Er wordt hier verwezen naar de Algemene Voorwaarden, maar die zijn nergens te vinden.
Dan mbt terugbezorgen, lijkt mij dat TS ruim van te voren de aanvraag heeft ingediend. Te weten 2 weken vooraf. Dan kan men wel aangeven *Beschikbaarheid onder voorbehoud*, maar welk voorbehoud??

Ga je naar het formulier dat je invult om de Kubox(en) voor een terug brengen dient in te vullen, staat daar ook minimaal 5 werkdagen vooraf indienen. Dan kun je vervolgens een gewenste retourdatum aangeven, maar staat er een *tje bij:
Wij doen ons uiterste best om gehoor te geven aan de door u ingevulde datum. Echter aan de leveringsdatum kunnen geen rechten worden ontleend.

Het lijkt wel dat je als consument bij hun aan de goden bent overgeleverd. Ondanks tijdige aanvraag indiening, mag en kun je klaarblijkelijk nergens rechten aan ontlenen en/of is de beschikbaarheid onder voorbehoud.
Het kan mijn inziens niet zo zijn dat de consument, als deze de aanvraag tijdig heeft ingediend, dus geen last minute is geweest, een volledige maand aan huur moet gaan betalen omdat Kubox door drukte de boxen niet konden terug bezorgen op de door TS tijdig aangevraagde datum.

Vraag aan TS: Hebt u, toen u de huur aan ging ook de Algemene Voorwaarden ontvangen?

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

TimosTimos schreef:
Nu heb ik 2 weken geleden een aanvraag gedaan voor het retour brengen van de opslagboxen op 30-12-2016.
Door drukte konden zij mij deze boxen niet terug bezorgen. Dus nu worden ze volgende week bezorgd.

Geef minimaal vijf werkdagen van tevoren jouw gewenste retourdatum aan. Wij adviseren je ruim van te voren je box retour te plannen om teleurstellingen te voorkomen. Beschikbaarheid onder voorbehoud.
Ik denk dat het duidelijk is, dat je ruim van tevoren aangeven hebt, wanneer het moet zijn.

Maaar, als ik lees :Beschikbaarheid onder voorbehoud" heb je een addertje onder het gras !

Neem contact met een Juridisch loket, en laat je EEN keer gratis adviseren, of dit ook onder de beschreven voorwaarden valt!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

TimosTimos schreef: Ik heb hier over al contact gehad met Kubox. Maar zij blijven volhouden dat ik moet betalen.
Met welk argument ?

Heeft men aangeboden om de boxen eerder dan de gevraagde datum terug te bezorgen ?

TimosTimos

Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb de Algemene Voorwaarden gekregen.
Kan hier zelf ook niets concreets in vinden.

Het argument is dat ik nu gebruik maak van de dienst dus moet ik betalen.
Maar ik heb hier dus niet om gevraagd.
En ze hebben niet aangeboden om de boxen eerder terug te brengen.

Ik heb inderdaad 5 werkdagen van te voren aangegeven dat ik de boxen retour wou hebben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vaak is er een opzegtermijn van 1 maand. Daarnaast kan er sprake zijn van jaarlijks verlengen van het huurcontract.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

alfatrion schreef:Vaak is er een opzegtermijn van 1 maand. Daarnaast kan er sprake zijn van jaarlijks verlengen van het huurcontract.
@ Alfatrion: Kijk svp éérst even naar het principe van de Kubox en geef dan een reply. Want wat je zegt "mogelijk jaarlijks verlengen" slaat in deze werkelijk kant noch wal.
Zelfs de opzegtermijn van 1 maand waag ik in het geval van het Kubox principe ten zeerste betwijfelen.

In het geval van TS heeft die zich prima aan de gestelde termijn van minimaal 5 WERKdagen de aanvraag indienen om op 30-12-2016 de boxen terug te krijgen. Namelijk 14 dagen, wat dus zoveel betekent dat het 10 werkdagen zijn. Als Kubox vervolgens door drukte hier niet aan kan voldoen, mag en kan het niet zo zijn dat de huur van de opvolgende maand dan ook nog maar even in rekening wordt gebracht, omdat de boxen er nog staan.

@ TS:
Lukt het je om die AV te scannen en hier te plaatsen?

TimosTimos

Als ik de Algemene Voorwaarden wil bijvoegen krijg ik de melding: bijlageqouta bereikt.
Pdf is maar 250kb.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Shine schreef: @ Alfatrion: Kijk svp éérst even naar het principe van de Kubox en geef dan een reply. Want wat je zegt "mogelijk jaarlijks verlengen" slaat in deze werkelijk kant noch wal.
Zelfs de opzegtermijn van 1 maand waag ik in het geval van het Kubox principe ten zeerste betwijfelen.
Ik zie niet in waarom opzoek zou moeten gaan naar het principe van Kubox. Als dat relevant is dan zou daar gewoon een korte samenvatting van geplaatst moeten worden. Ik ga hier gewoon uit van huur van een opslagbox, want daar heeft TS het over. Het geen jij aandraagt noopt niet tot een ander oordeel.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
Shine schreef: @ Alfatrion: Kijk svp éérst even naar het principe van de Kubox en geef dan een reply. Want wat je zegt "mogelijk jaarlijks verlengen" slaat in deze werkelijk kant noch wal.
Ik zie niet in waarom opzoek zou moeten gaan naar het principe van Kubox. Als dat relevant is dan zou daar gewoon een korte samenvatting van geplaatst moeten worden. Ik ga hier gewoon uit van huur van een opslagbox, want daar heeft TS het over. Het geen jij aandraagt noopt niet tot een ander oordeel.
TS had het over het terugbezorgen van de box. Dat geeft eigenlijk wel aan dat het niet om huur van een standaard box gaat.
(Hoewel ik dat ook in eerste instantie dacht)

In het kort: je huurt een paar boxen. Die worden bij je thuis gebracht, Je pakt ze vol en ze worden naar de opslag gebracht. Wil je de spullen weer hebben bezorgen ze de boxen weer terug.

Hier staan de AV: http://www.kubus-opslag.nl/downloads/

Ik kan alleen geen werkende link vinden...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

beusen schreef:
TimosTimos schreef: Nu heb ik 2 weken geleden een aanvraag gedaan voor het retour brengen van de opslagboxen op 30-12-2016.
Geef minimaal vijf werkdagen van tevoren jouw gewenste retourdatum aan. Wij adviseren je ruim van te voren je box retour te plannen om teleurstellingen te voorkomen. Beschikbaarheid onder voorbehoud.
Maaar, als ik lees :Beschikbaarheid onder voorbehoud" heb je een addertje onder het gras !
In dit door Beusen al geciteerde deel zit het venijn. Daarmee wordt Kubox (overigens ongelimiteerd) beschermd. TS heeft weinig poot om op te staan, ben ik bang.

TimosTimos

Allemaal bedankt voor de vele reacties.
Ik heb vandaag contact gehad met de operational manager, en wij zijn er uit gekomen.
Jammer dat het via hem moest lopen, maar gelukkig hebben ze mij een goede oplossing geboden.

Gesloten