Hallo ik heb jaren geleden n hypotheek afgeslote bij dsb.
Het gaat om n combi van annuïteit en aflosvrije hypotheek.
Mijn vraag is heb ik hier goed aan gedaan.
Heb dit jaar weer voor 5 jaar vast laten zetten.
Wat mij n beetje dwars zit is dat dsb mij n brief stuurde met de rente
Opties voor ik tekende heb ik hun gebeld voor advies die zij niet mochten geven daar dsb onder curatele
Staat. Ik had dus niet veel keuze en heb weer 5 jaar vast laten zetten.
Wat vind u.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek
Re: Hypotheek
DSB is ook niet echt de juiste instelling voor advies. Het is alleen de geldverstrekker. Als je advies wil, kun je beter naar een adviseur gaan. Of even op internet rondneuzen. Maar dat moet je dan natuurlijk wel doen vóórdat je de rente opnieuw vast zet...
Of je er goed aan hebt gedaan hangt ook af van wat ze boden en wat je mogelijkheden waren. Heb je de rentes nog vergeleken met andere geldverstrekkers? En hoe hoog is de hypotheek in verhouding tot de waarde van je huis en in verhouding tot je inkomen? Als de lening zo hoog is dat je eigenlijk op dit moment geen nieuwe hypotheek had kunnen afsluiten, dan had je ook geen keus om ergens anders heen te gaan.
Of je er goed aan hebt gedaan hangt ook af van wat ze boden en wat je mogelijkheden waren. Heb je de rentes nog vergeleken met andere geldverstrekkers? En hoe hoog is de hypotheek in verhouding tot de waarde van je huis en in verhouding tot je inkomen? Als de lening zo hoog is dat je eigenlijk op dit moment geen nieuwe hypotheek had kunnen afsluiten, dan had je ook geen keus om ergens anders heen te gaan.
Re: Hypotheek
Annuiteiten is altijd prima. Als je het aflossingsvrije deel tussentijds ook nog aflost (of er naast sparen voor aflossing aan het einde van de rit) is er niks aan de hand.