LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inbraak klopsleutels
-
inbraak klopsleutels
Geachte forum leden.
Nog niet zo lang geleden heeft er bij ons een inbraak plaatsgevonden.
Volgens de politie is dit gebeurd met de wel bekende klopsleutel.
Natuurlijk is er aangifte gedaan.
Het grote probleem is alleen dat er hiermee geen schade wordt veroorzaakt, waardoor de verzekering dus niet wil betalen.
Heeft er hier iemand ervaring met klopsleutels en de werking ervan?
Ik ben namelijk van plan een setje aan te schaffen om zo de verzekerings-agent er van te overtuigen dat dit soort gereedschap wel degelijk wordt gebruikt om in te breken.
Ik hoop dan ook dat ik op deze manier nog wat het schade bedrag terug kan krijgen.
Ook vind is dat dit soort sleutels verboden moeten worden, en zeker niet moeten worden aangeboden op de bekende advertentie sites.
Verder hoor ik graag van jullie of er meer mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met dit soort sleutels.
Nog niet zo lang geleden heeft er bij ons een inbraak plaatsgevonden.
Volgens de politie is dit gebeurd met de wel bekende klopsleutel.
Natuurlijk is er aangifte gedaan.
Het grote probleem is alleen dat er hiermee geen schade wordt veroorzaakt, waardoor de verzekering dus niet wil betalen.
Heeft er hier iemand ervaring met klopsleutels en de werking ervan?
Ik ben namelijk van plan een setje aan te schaffen om zo de verzekerings-agent er van te overtuigen dat dit soort gereedschap wel degelijk wordt gebruikt om in te breken.
Ik hoop dan ook dat ik op deze manier nog wat het schade bedrag terug kan krijgen.
Ook vind is dat dit soort sleutels verboden moeten worden, en zeker niet moeten worden aangeboden op de bekende advertentie sites.
Verder hoor ik graag van jullie of er meer mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met dit soort sleutels.
Re: inbraak klopsleutels
Och jeetje, shocking dit, had er nooit van gehoord maar vond dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZFoZdTpw ... r_embedded
Het is dus al langer bekend (datum van Nova) en werkelijk kinderlijk eenvoudig. De sleutel kan niet verboden worden omdat hij gemaakt wordt van een andere standaardsleutel. Een slotenmaker kan het of men koopt zelf de machine om de sleuf te maken. Het filmpje is zeer verhelderend (dit soort filmpjes zouden overigens wel verboden moeten worden).
Getsie, vreselijk...ingebroken is al erg maar dan de monetaire schade ook nog eens...succes.
http://www.youtube.com/watch?v=ZFoZdTpw ... r_embedded
Het is dus al langer bekend (datum van Nova) en werkelijk kinderlijk eenvoudig. De sleutel kan niet verboden worden omdat hij gemaakt wordt van een andere standaardsleutel. Een slotenmaker kan het of men koopt zelf de machine om de sleuf te maken. Het filmpje is zeer verhelderend (dit soort filmpjes zouden overigens wel verboden moeten worden).
Getsie, vreselijk...ingebroken is al erg maar dan de monetaire schade ook nog eens...succes.
Laatst gewijzigd door lostlovey op 28 apr 2011 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzekeringsagenten zijn daar echt wel van op de hoogte
dat die sleutels bestaan net zoals de politie daarvan op de hoogte
is maar er MOET vaak schade zijn en dat in deze tijd dat ze inbreken
met eenvoudige sleutel.
dat die sleutels bestaan net zoals de politie daarvan op de hoogte
is maar er MOET vaak schade zijn en dat in deze tijd dat ze inbreken
met eenvoudige sleutel.
-
Bedankt voor jullie reacties, die uitzending had ik toen in der tijd gezien.
Maar nu wordt mijn geheugen nog weer eens opgefrist.
Alleen te laat voor ons, het kwaad is al geschied.
Maar ik ga toch zelf ook maar een setje bestellen, in de hoop hiermee mijn verzekering over te halen tot betalen.
Ook wil ik de bekende advertentie sites mailen en ze vragen de advertenties waar dit soort gereedschap word aangeboden te Weren.
Natuurlijk ga ik zelf ook eens kijken of het openen van cilindersloten echt zo makkelijk gaat, alleen in mijn eigen huis hoor!
En ook ga ik eens kijken of ik cilindersloten kan vinden die er tegen bestand zijn, zodat ik weer een wat veiliger gevoel heb als ik de deur uit moet.
Als ik wat meer weet over deze ROT sleutels zal ik het hier melden.
Maar nu wordt mijn geheugen nog weer eens opgefrist.
Alleen te laat voor ons, het kwaad is al geschied.
Maar ik ga toch zelf ook maar een setje bestellen, in de hoop hiermee mijn verzekering over te halen tot betalen.
Ook wil ik de bekende advertentie sites mailen en ze vragen de advertenties waar dit soort gereedschap word aangeboden te Weren.
Natuurlijk ga ik zelf ook eens kijken of het openen van cilindersloten echt zo makkelijk gaat, alleen in mijn eigen huis hoor!
En ook ga ik eens kijken of ik cilindersloten kan vinden die er tegen bestand zijn, zodat ik weer een wat veiliger gevoel heb als ik de deur uit moet.
Als ik wat meer weet over deze ROT sleutels zal ik het hier melden.
-
Zo de klopsleutels vandaag binnen gekregen.
Na wat filmpje gekeken te hebben op internet heb ik zelf de proef maar eens op de som genomen.
Binnen 2 min was ik binnen in mijn eigen huis, gewoonweg eng.
Maar volgens de buurman met zijn skg politie keurmerk sloten kon dat bij hem niet.
Niets is minder waar want binnen 3 min stond ik ook bij hem binnen, dit is natuurlijk wel in overleg gegaan.
Wel moet ik erbij zeggen dat ook hij zeer verbaast keek toen zijn voordeur open ging.
Mijn conclusie is dan ook, als dit soort sleutels in verkeerde handen komen zijn ze erg gevaarlijk.
Een verbod op dit soort sleutels lijkt mij dan ook op zijn plaats.
Nu nog kijken of ik mijn verzekering zover krijg dat ze uiteindelijk tot betalen overgaan.
Wordt vervolgt.
Na wat filmpje gekeken te hebben op internet heb ik zelf de proef maar eens op de som genomen.
Binnen 2 min was ik binnen in mijn eigen huis, gewoonweg eng.
Maar volgens de buurman met zijn skg politie keurmerk sloten kon dat bij hem niet.
Niets is minder waar want binnen 3 min stond ik ook bij hem binnen, dit is natuurlijk wel in overleg gegaan.
Wel moet ik erbij zeggen dat ook hij zeer verbaast keek toen zijn voordeur open ging.
Mijn conclusie is dan ook, als dit soort sleutels in verkeerde handen komen zijn ze erg gevaarlijk.
Een verbod op dit soort sleutels lijkt mij dan ook op zijn plaats.
Nu nog kijken of ik mijn verzekering zover krijg dat ze uiteindelijk tot betalen overgaan.
Wordt vervolgt.
Het is echt te gek voor woorden dat die sleutels zomaar overal
te koop worden aangeboden.
Geen idee wat de sleutels kosten maar zal een kleine investering
zijn voor de inbrekers in ons land.
te koop worden aangeboden.
Geen idee wat de sleutels kosten maar zal een kleine investering
zijn voor de inbrekers in ons land.
-
Het gaat hierbij om bewijs of aannemelijkheid. Een klop-sleutel ( klap-sleutel) werd vroeger veelvuldig gebruikt bij z.g.n. lamellen-sloten. Voor pal en/of cilinder-sloten zijn ze ongeschikt. Cilinder-sloten worden meestal open gestoken met daartoe geschikte pen en haak middelen. Men kan de pallen na het onder enige licht spanning brengen der cilinder in duwen waarbij de pal op het juiste punt blijft haken. En dan de volgende pal tot dat de cilinder zich laat draaien. Ook worden z.g.n. moeder-sleutels veelvuldig gebruikt. Een moeder-sleutels is een sleutels die op de serie in deze reeksen past en alle sloten hierin opent. Kortom, er zijn legio mogelijkheden te bedenken op welke wijze het kwaad te doen gelden.
U gaf zelf al aan de de verzekering niet uitbetaald omdat er geen braak is gebleken.
Wij hebben enkele jaren geleden met een soortgelijke situatie van doen gehad toen midden in de nacht onze hond, wat deze normaal nooit doet, piepend naar boven kwam en ons wekte. De ongenode gasten waren op dat moment nog aanwezig in de woning dus was het oppassen en ongemerkt de politie bellen. Zo gezegd zo gedaan maar voor dat de politie was gearriveerd waren de daders allang met de noorderzon vertrokken. De achterdeur stond wagenwijd open en geen sporen van braak dus het zelfde probleem. Ik heb de politie verzocht om de zaak aan te houden en niet bij gebrek aan baten te seponeren. Na enige tijd ging de telefoon. De politie belde dat ze een inval hadden gedaan in een flatwoning en daarbij goeddeels de door ons als vermist opgegeven producten hadden aangetroffen met daarbij het verzoek om de spullen te identificeren.
Dat was dus even een probleem daar de producten waar het over ging niet gemerkt waren zodat we geen aanspraak konden maken op een groot deel der producten. Wel op een dart-set omdat de naam van onze zoon op de flyers stond. Toen betaalde de verzekering ineens wel uit.
U gaf zelf al aan de de verzekering niet uitbetaald omdat er geen braak is gebleken.
Wij hebben enkele jaren geleden met een soortgelijke situatie van doen gehad toen midden in de nacht onze hond, wat deze normaal nooit doet, piepend naar boven kwam en ons wekte. De ongenode gasten waren op dat moment nog aanwezig in de woning dus was het oppassen en ongemerkt de politie bellen. Zo gezegd zo gedaan maar voor dat de politie was gearriveerd waren de daders allang met de noorderzon vertrokken. De achterdeur stond wagenwijd open en geen sporen van braak dus het zelfde probleem. Ik heb de politie verzocht om de zaak aan te houden en niet bij gebrek aan baten te seponeren. Na enige tijd ging de telefoon. De politie belde dat ze een inval hadden gedaan in een flatwoning en daarbij goeddeels de door ons als vermist opgegeven producten hadden aangetroffen met daarbij het verzoek om de spullen te identificeren.
Dat was dus even een probleem daar de producten waar het over ging niet gemerkt waren zodat we geen aanspraak konden maken op een groot deel der producten. Wel op een dart-set omdat de naam van onze zoon op de flyers stond. Toen betaalde de verzekering ineens wel uit.
Vette onzin chanmaster, je zet wederom mensen op een verkeerd been met een regelrechte leugenEen klop-sleutel ( klap-sleutel) werd vroeger veelvuldig gebruikt bij z.g.n. lamellen-sloten. Voor pal en/of cilinder-sloten zijn ze ongeschikt.
Wanneer stop je met je onzinbijdrages???????/Inbrekers maken steeds meer gebruik van een zogenaamde klopsleutel. Een sleutel waarmee je in enkele seconden 90% van de cilindersloten open kan krijgen. Interessant voor inbrekers want deze sleutel laat geen braaksporen na.
Dit soort zaken is juist de reden waarom bij de meeste grote verzmaatschappijen
(Interpolis, Centraal beheer , ING) GEEN braakschade meer vereist is...
Dieven kunnen op zoveel manier voortaan binnen komen zonder braakschade te maken en daar zijn moderne polissen op gebasseerd.
Je betaald wat meer premie dan bij budget maatschappijen maar...
(Interpolis, Centraal beheer , ING) GEEN braakschade meer vereist is...
Dieven kunnen op zoveel manier voortaan binnen komen zonder braakschade te maken en daar zijn moderne polissen op gebasseerd.
Je betaald wat meer premie dan bij budget maatschappijen maar...
-
maar als er niks aan braakschade is ,waarom zouden de verzekerings maatschappijen dan klakkeloos uitbetalen? dan kan iedereen wel zeggen dat er bij hem/haar ingebroken is .
-
Het is inderdaad onzin, de klopsleutels werken wel degelijk voor cilindersloten, voordeursloten.
Maar verder heb ik ook een goed bericht, mijn verzekerings maatschappij heeft nu toch besloten de door ons geleden schade uit te betalen.
Zelfs de aanschaf van de klopsleutels vergoeden ze, wel op de voorwaarde dat ik de sleutels aan hun overhandig voor verder onderzoek.
Maar goed ik had die dingen dan ook aangeschaft in de hoop om hiermee mijn verzekerings agent te kunnen overtuigen, en dat is schijnbaar gelukt.
Het heeft wel wat moeite gekost maar inmiddels is het gehele schade bedrag uitgekeerd.
Uiteraard zijn wij hier erg blij mee.
Verder is mij wel verzocht de naam van de betreffende maatschappij niet te noemen, en dit respecteer ik!
Wel wil ik iedereen nog even bedanken voor de tips in deze zaak.
Met vriendelijke groet Danny.
Maar verder heb ik ook een goed bericht, mijn verzekerings maatschappij heeft nu toch besloten de door ons geleden schade uit te betalen.
Zelfs de aanschaf van de klopsleutels vergoeden ze, wel op de voorwaarde dat ik de sleutels aan hun overhandig voor verder onderzoek.
Maar goed ik had die dingen dan ook aangeschaft in de hoop om hiermee mijn verzekerings agent te kunnen overtuigen, en dat is schijnbaar gelukt.
Het heeft wel wat moeite gekost maar inmiddels is het gehele schade bedrag uitgekeerd.
Uiteraard zijn wij hier erg blij mee.
Verder is mij wel verzocht de naam van de betreffende maatschappij niet te noemen, en dit respecteer ik!
Wel wil ik iedereen nog even bedanken voor de tips in deze zaak.
Met vriendelijke groet Danny.
Laatst gewijzigd door Dannyjanssen op 13 mei 2011 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een fijn bericht Danny! Super dat de maatschappij toch uitkeert en mooi dat ze onderzoek willen doen naar die klopsleutels. Je hebt mogelijk een weg gebaand voor toekomstige slachtoffers.