LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] infra rood vloerverwarming
infra rood vloerverwarming
Hallo
heeft er iemand ervaring met de Living Heat ?
infrarode vloerverwarming van Timtrading.
en dan met name.. jawel.... onder een gelamineerde houtvloer
groetjes
heeft er iemand ervaring met de Living Heat ?
infrarode vloerverwarming van Timtrading.
en dan met name.. jawel.... onder een gelamineerde houtvloer
groetjes
Re: infra rood vloerverwarming
Hoi,
Ben ook de Living Heat verwarming tegengekomen op internet. Ziet er veelbelovend uit. Ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen. Wil dit gaan toepassen in een nieuwbouwwoning onder tegels en eikenhouten vloer.
Ben ook de Living Heat verwarming tegengekomen op internet. Ziet er veelbelovend uit. Ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen. Wil dit gaan toepassen in een nieuwbouwwoning onder tegels en eikenhouten vloer.
Hoi Puck
Ja ziet er veelbelovend uit hé.
Nu nog wachten op iemand die er ervaring mee heeft.....
Hoop wel dat er iemand reageert voor dat we écht een beslissing moeten nemen....
groetjes
Ja ziet er veelbelovend uit hé.
Nu nog wachten op iemand die er ervaring mee heeft.....
Hoop wel dat er iemand reageert voor dat we écht een beslissing moeten nemen....
groetjes
Wellicht niet onverstandig om goed te kijken waar je de producten wil aanschaffen. Heb zelf negatieve ervaringen met al die mooie reclame voorbeelden over verbruik en ander mooi PR zaken die worden verteld.
Ik weet dat MAGNUM Holland de marktleider is op het gebied van Elektrische Verwarmings systemen en dit bedrijf is zowel in Nederland als op internationaal markt de grootste. Heb zelf verwarming voor in mijn badkamer van MAGNUM en ik kan u zeggen fantastich. Tevens is dit bedrijf erkend leverancier en producent van gerenomeerde producten met alle juiste keuringen die de producten moeten hebben.
Absoluut de moeite om even de site te bezoeken. www.magnum.nl
Succes
Ik weet dat MAGNUM Holland de marktleider is op het gebied van Elektrische Verwarmings systemen en dit bedrijf is zowel in Nederland als op internationaal markt de grootste. Heb zelf verwarming voor in mijn badkamer van MAGNUM en ik kan u zeggen fantastich. Tevens is dit bedrijf erkend leverancier en producent van gerenomeerde producten met alle juiste keuringen die de producten moeten hebben.
Absoluut de moeite om even de site te bezoeken. www.magnum.nl
Succes
Hai Mike
Bedankt voor je reactie...we hebben inderdaad ook al gekeken naar
Magnum vl verwarming en ik moet zeggen..ook dat ziet er goed uit.
We zijn inmiddels weer wat verder en zijn terug gekomen op onze keus om vl verw onder de houten vloer te doen!
zonde van het geld ,maar vanwege ruimte gebrek gaan we nu over op wand verwarming.
en doen we de vl verw nu alleen onder de tegels.
Maar mede daarom wilde ik graag van iemand de gebruikers ervaring met de infrarood verwarming horen...
Dus mensen met ervaring gezocht ha ha
Groetjes
Bedankt voor je reactie...we hebben inderdaad ook al gekeken naar
Magnum vl verwarming en ik moet zeggen..ook dat ziet er goed uit.
We zijn inmiddels weer wat verder en zijn terug gekomen op onze keus om vl verw onder de houten vloer te doen!
zonde van het geld ,maar vanwege ruimte gebrek gaan we nu over op wand verwarming.
en doen we de vl verw nu alleen onder de tegels.
Maar mede daarom wilde ik graag van iemand de gebruikers ervaring met de infrarood verwarming horen...
Dus mensen met ervaring gezocht ha ha
Groetjes
Graag gedaan. Een houten vloer is goed isolerend van zichzelf en als de woning een goede RC Waarde heeft (= isolatie waarde) dan wordt de houten vloer niet bijzonder koud. Betreft verwarming onder tegels raad ik wel aan. Als je gaat tegelen (tegel lijm) of egalisatie gewoon een verwarmings mat nemen met een mooie digitale thermostaat (is goed regelbaaar) gezien de temperatuur en tijd en dag naar gelang je eigen warmtevraag. Deze wordt aangestuurd door een vloersensor en is zeer accuraat met zijn schakeltijden waardoor er niet enorm veel energie verbruik meer zal zijn dan de huidige situatie.
Deze zelfde vloerverwarmings mat kan je ook in het stucwerk of tegelwerk (lijm) verwerken in de wand (denk hierbij aan de knuffel muur in Centerparcs) deze kan je ook aansluiten op de digitale thermostaat en werkt geweldig.
Veel succes met de verbouwing.
gr. mike
Deze zelfde vloerverwarmings mat kan je ook in het stucwerk of tegelwerk (lijm) verwerken in de wand (denk hierbij aan de knuffel muur in Centerparcs) deze kan je ook aansluiten op de digitale thermostaat en werkt geweldig.
Veel succes met de verbouwing.
gr. mike
Eigenlijk is de infra rood vloerverwarming die aangeboden wordt door Timtrade een mooi commercieel verhaal, gesteund door een mooie filmpje op RTL. In dat filmpje wordt veel klinkklare onzin verteld. Zo verbaast men zich dat een glaasje wijn niet gaat borrelen als je gebruik maakt van infra rood verwarming: wat een nonsens!!
Infra rood verwarming is al zo oud als de aarde: de zon zendt middels infra rood straling warmte naar o.a. de aarde.
In het filmpje wordt verteld dat de vloer neit warm wordt, maar de ruimte wel verwarmd wordt: ook zo'n onzinnig verhaal. Niets kan warmte uitstralen als het niet zelf warm is.
Daarnaast wordt door Timtrade beweerd dat deze soort vloerverwarming energiezuinig is. Daarmee ben ik het deels eens: bij kleinere oppervlakken kan het voordelig zijn om elektrische vloerverwarming toe te passen, maar zodra je boven de ca 30-40 M2 komt gaat dat verhaal meestal niet op. In dat geval is voor hoofdverwarming een zeer groot vermogen noodzakelijk en is het al snel onrendabel om elektrisch te verwarmen (zeker niet met een systeem dat direct onder de vloerbedekking wordt gelegd)
Daarnaast is de prijs per M2 van dit soort Timtrade vleorverwarming schrikbarend hoog: > Euro 100,00 per M2.
Er is voor toepassing onder laminaat een goed alternatief: folieverwarming. Dit product ligt in prijs (afhankelijk van de te verwarmen oppervlakte) rond de 35-40 euro/M2 en wordt aangeboden door Heatnet: www.heatnet.nl.
Heatnet vertelt ook eerlijk dat elektrische vloerverwarming bij grotere oppervlakken alleen overwogen moet worden als er geen verwarming via cv-installatie of stadsverwarming mogelijk is. Wanneer die mogelijkheden er wel zijn maakt men een vergelijkende offerte.
Infra rood verwarming is al zo oud als de aarde: de zon zendt middels infra rood straling warmte naar o.a. de aarde.
In het filmpje wordt verteld dat de vloer neit warm wordt, maar de ruimte wel verwarmd wordt: ook zo'n onzinnig verhaal. Niets kan warmte uitstralen als het niet zelf warm is.
Daarnaast wordt door Timtrade beweerd dat deze soort vloerverwarming energiezuinig is. Daarmee ben ik het deels eens: bij kleinere oppervlakken kan het voordelig zijn om elektrische vloerverwarming toe te passen, maar zodra je boven de ca 30-40 M2 komt gaat dat verhaal meestal niet op. In dat geval is voor hoofdverwarming een zeer groot vermogen noodzakelijk en is het al snel onrendabel om elektrisch te verwarmen (zeker niet met een systeem dat direct onder de vloerbedekking wordt gelegd)
Daarnaast is de prijs per M2 van dit soort Timtrade vleorverwarming schrikbarend hoog: > Euro 100,00 per M2.
Er is voor toepassing onder laminaat een goed alternatief: folieverwarming. Dit product ligt in prijs (afhankelijk van de te verwarmen oppervlakte) rond de 35-40 euro/M2 en wordt aangeboden door Heatnet: www.heatnet.nl.
Heatnet vertelt ook eerlijk dat elektrische vloerverwarming bij grotere oppervlakken alleen overwogen moet worden als er geen verwarming via cv-installatie of stadsverwarming mogelijk is. Wanneer die mogelijkheden er wel zijn maakt men een vergelijkende offerte.
Ik ben het eens met aedijs wat betreft de onzin die wordt verteld over de zogenaamde infrarood vloerverwarming.
Op het technische vlak kan ik mij daar ook grotendeels in vinden, echter allen jammer dat aedijs zich niet houdt aan de gedragsregels.
Het is niet netjes om van een forum gebruik te maken om reclame te maken voor je eigen firma!!!!
Op het technische vlak kan ik mij daar ook grotendeels in vinden, echter allen jammer dat aedijs zich niet houdt aan de gedragsregels.
Het is niet netjes om van een forum gebruik te maken om reclame te maken voor je eigen firma!!!!
Over folie verwarming: kijk eens op de instructie presentatie van dit soort verwarming, dan weet je waarom dit zo goedkoop is!
Als je een kast plaatst kan je deze nooit meer ergens anders in de kamer neer zetten: je mag geen kasten op de verwarming zetten of andere grote dingen op de folie verwarming zetten. Leuk als je je interieur wil veranderen.
Bij de aanleg: over de verwarming moet je nog een plastic folie leggen waarbij de vochtigheidsgraad niet boven de 60% mag uitkomen. Hoe doe je dit als er geen verwarming aanwezig is?
Voor mij geen folie verwarming van Heatnet, Heat 'nd Living, Polarheat en hoe al deze importeurs ook mogen heten!
Als je een kast plaatst kan je deze nooit meer ergens anders in de kamer neer zetten: je mag geen kasten op de verwarming zetten of andere grote dingen op de folie verwarming zetten. Leuk als je je interieur wil veranderen.
Bij de aanleg: over de verwarming moet je nog een plastic folie leggen waarbij de vochtigheidsgraad niet boven de 60% mag uitkomen. Hoe doe je dit als er geen verwarming aanwezig is?
Voor mij geen folie verwarming van Heatnet, Heat 'nd Living, Polarheat en hoe al deze importeurs ook mogen heten!
Dit is wel een grappig onderwerp, dat infraroodverwarming. In feite is het zo dat alles wat warmte uitstraalt is een vorm van infrarood: radatoren, vloerverwarming etc etc.
Alleen bij IR-A (rood licht)worden zogenaamde "levende delen" verwarmd en dus niet de lucht.
Vloerverwarming, radatoren etc (IR-C) genereren warmte middels het verwarmen van lucht.
Ik moet zeggen dat, zoals eadijs het aangeeft, ik het wel met hem eens ben.
Wat ik weet van vloerverwarming, of het nou elektrisch is of gas/water, dat het wel de meest effieciente manier is van verwarmen (heb zelf ervaring met zowel elektrisch als conventioneel). Natuurlijk kan je wel een kleed leggen of een kast neerzetten op je vloer, ook daar waar vloerverwarming ligt.
Tja, en qua verkoop is en blijft het een commercieel verhaal. Maar goed, dat is met alles zo. Een produkt kan slecht zijn met een hele mooie "strik eromheen" en men betiteld het als een kwaliteitsprodukt, andersom kan het ook zo zijn dat een een produkt zondie die bovengenoemde strik heel hoogwaardig kan zijn! Wij mensen zijn heel erg gevoelig voor dit soort strikken...................
Alleen bij IR-A (rood licht)worden zogenaamde "levende delen" verwarmd en dus niet de lucht.
Vloerverwarming, radatoren etc (IR-C) genereren warmte middels het verwarmen van lucht.
Ik moet zeggen dat, zoals eadijs het aangeeft, ik het wel met hem eens ben.
Wat ik weet van vloerverwarming, of het nou elektrisch is of gas/water, dat het wel de meest effieciente manier is van verwarmen (heb zelf ervaring met zowel elektrisch als conventioneel). Natuurlijk kan je wel een kleed leggen of een kast neerzetten op je vloer, ook daar waar vloerverwarming ligt.
Tja, en qua verkoop is en blijft het een commercieel verhaal. Maar goed, dat is met alles zo. Een produkt kan slecht zijn met een hele mooie "strik eromheen" en men betiteld het als een kwaliteitsprodukt, andersom kan het ook zo zijn dat een een produkt zondie die bovengenoemde strik heel hoogwaardig kan zijn! Wij mensen zijn heel erg gevoelig voor dit soort strikken...................
Hi,
Ik heb in mijn hele appartement infraroodverwarming aangelegd en ben zeer tevreden. Het ligt onder laminaatvloer in woon- en slaapkamer, keuken en onder tegelvloer in de badkamer. Doordat de warmte van de vloer komt is het inderdaad sneller warm & scheelt het in de stookkosten. Doordat ik nu helemaal geen gas meer heb scheelt het ook nog eens extra in vastrechtkosten etc. Ben zeer blij ermee, was ook heel makkelijk aan te leggen.
Groet,
Angel
Ik heb in mijn hele appartement infraroodverwarming aangelegd en ben zeer tevreden. Het ligt onder laminaatvloer in woon- en slaapkamer, keuken en onder tegelvloer in de badkamer. Doordat de warmte van de vloer komt is het inderdaad sneller warm & scheelt het in de stookkosten. Doordat ik nu helemaal geen gas meer heb scheelt het ook nog eens extra in vastrechtkosten etc. Ben zeer blij ermee, was ook heel makkelijk aan te leggen.
Groet,
Angel
-
Wij hebben inmiddels 2 jaar infrarood vloerverwarming van heat & living (van Rijn products). Wij zijn uitermate tevreden. We hebben het nu in de slaapkamers en willen nu ook beneden infrarood vloerverwarming hebben. Onze zoon is astmatisch en heeft hierdoor bijna geen last van in huis.
-
Ik ben benieuwd naar ervaringen met het energieverbruik van infrarood verwarming.
Ik heb in een experiment (zie de website www.olino.org) metingen verricht gedurende 4 dagen.
De uiteindelijke conclusie was, dat de verwarmingskosten minimaal een factor 2 hoger zijn dan verwarming met een conventionele HR-ketel.
Als je daarmee je hoofdverwarming inricht, ben je al gauw zo'n 8.000 kWh op jaarbasis kwijt naast je huishoudelijk verbruik van circa 3500 kWh.
Je betaalt dan al gauw een maandbedrag van meer dan € 200.
Ik heb in een experiment (zie de website www.olino.org) metingen verricht gedurende 4 dagen.
De uiteindelijke conclusie was, dat de verwarmingskosten minimaal een factor 2 hoger zijn dan verwarming met een conventionele HR-ketel.
Als je daarmee je hoofdverwarming inricht, ben je al gauw zo'n 8.000 kWh op jaarbasis kwijt naast je huishoudelijk verbruik van circa 3500 kWh.
Je betaalt dan al gauw een maandbedrag van meer dan € 200.
voor iemand die een notering heeft in de qoute500 zal geen probleem zijn. voor menig nederlander is 200 euris per maand energie geen katten....A. Groenveld schreef: Je betaalt dan al gauw een maandbedrag van meer dan € 200.
-
Het hierboven bedoelde experiment is terug te vinden onder:
http://www.olino.org/articles/2010/05/1 ... od-panelen
In 5 dagen tijd heb ik aan elektrische energie toen 155 kWh extra verbruikt bij een gemiddelde buitentemperatuur van -3,3 graden. Door de te lage capaciteit van de panelen was het niet echt behaaglijk. Kosten: 155 x 22 ct = € 34,10.
Normaliter zou ik in hiervoor in de plaats 30 m3 gas hebben verstookt voor een bedrag van 30 x 58 ct = € 17,40.
In advertenties van leveranciers van infrarood panelen wordt hierover geen informatie verschaft. Datzelfde geldt overigens ook voor elektrische vloerverwarming.
In 5 dagen tijd heb ik aan elektrische energie toen 155 kWh extra verbruikt bij een gemiddelde buitentemperatuur van -3,3 graden. Door de te lage capaciteit van de panelen was het niet echt behaaglijk. Kosten: 155 x 22 ct = € 34,10.
Normaliter zou ik in hiervoor in de plaats 30 m3 gas hebben verstookt voor een bedrag van 30 x 58 ct = € 17,40.
In advertenties van leveranciers van infrarood panelen wordt hierover geen informatie verschaft. Datzelfde geldt overigens ook voor elektrische vloerverwarming.
-
Dit vind ik te weinig informatie om je oordeel op te baseren.Tryphonius: Eerst heb ik 1 paneel gekocht om uit te proberen en uiteindelijk heb ik nu 4 panelen en een vloerverwarming waarmee ik het totale huis verwarm. Ik had eerst een gasverwarming maar die vind ik te gevaarlijk en kost aanzienlijk meer. Ik betaal nu per maand tussen 30 en 40 euro meer aan energiekosten (alleen stroom dus en geen stook/gaskosten meer.)
Wanneer is de IR-verwarming aangebracht? Van welk jaar is je huis? Hoe groot is het? Hoek-, vrijstaand of tussenwoning? De mate van isolatie? Hoeveel kWh gebruik je nu jaarlijks? Uit hoeveel personen bestaat het huishouden? Wordt er overdag ook gestookt?
Theoretisch is het aanwenden van elektrische energie, waarvan het merendeel via fossiele brandstoffen wordt verkregen, twee tot drie maal zo inefficiënt dan het rechtstreeks verbranden van fossiele energie voor verwarming. Elektrische energie is geen perpetuum mobile, tenzij je deze gebruikt voor warmtepompsystemen, want dan betrek je de energie vanuit een ander medium en gebruik je elektrische energie voor het transport ervan.
Mijn experiment zie:
toont duidelijk aan dat IR-verwarming inefficiënt is.
Testen met een te lage capaciteit van de panelen is niet echt juist. Testen doe je in optimale situaties. Een verwarming systeem hoor je nu eenmaal af te stemmen op de ruimte en omgeving. Dat scheelt veel in kosten!A. Groenveld schreef:Het hierboven bedoelde experiment is terug te vinden onder:
-
elektro schreef:Elektro:A. Groenveld schreef:Het hierboven bedoelde experiment is terug te vinden onder:
Testen met een te lage capaciteit van de panelen is niet echt juist. Testen doe je in optimale situaties. Een verwarming systeem hoor je nu eenmaal af te stemmen op de ruimte en omgeving. Dat scheelt veel in kosten!