LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaars van Blokker

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Kaars van Blokker

Ongelezen bericht door hanss »

Kaarsen gekocht bij de Blokker. Zit in een terracotta schaaltje.

Op de verpakking staan enkele waarschuwingen, maar niet dat het schaaltje heet kan worden.

Op vakantie in Frankrijk op de tuintafel gezet. Een half uur later is de schaal door de hitte door de tafel heen gebrand. Schade 30 euro, er zit een rond gat in de tafel.

Thuis de lokale Blokker vestiging bezocht. "Nee meneer, daar doen we niets aan."
Dan het hoofdkantoor gebeld. Zelfde reactie.
Wat een service! Bah.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kaars van Blokker

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je open vuur hebt moet je controleren, dus ook tijdens het branden, beetje te laat gezien, maar ik vraag me af, warmte gaat omhoog, dus hoe komt het naar beneden?

Waxine kaarsjes zullen wel met blikje door de kunstof tuintafel kunnen zakken, maar als je weet hoe heet dit word, dus het zou een waxine principe moeten zijn, en een schoteltje eronder, zowel deze als voor druipers, houden tafel of kleed schoon...

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Kaars van Blokker

Ongelezen bericht door hanss »

Het kaarsvet zat direct in de terracotta schaal. Er zt een flink lontje in, die een tamelijk grote vlam veroorzaakte. Daardoor smolt al het kaarsvet vrij snel.
Op de verpakking waren enkele waarschuwingen opgenomen, behalve een advies over de ondergrond. Dat ontbrak en lijkt nu achteraf geen overbodige luxe.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Kaars van Blokker

Ongelezen bericht door Heidy »

Dit hebben wij gehad met kaarsjes van het Kruidvat.
Hele zwarte vlek op de tafel.
Ik heb foto`s gemaakt en opgestuurd.
Volgens hun lag het niet aan de kaarsjes.
Daarop stond ook niet dat er iets onder gezet moest worden.

Gesloten