LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kachelsjop

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
koopstore

kachelsjop

Ongelezen bericht door koopstore »

Begin november 2011 zijn wij langs geweest bij de Kachelsjop in Lelystad. De Heer[persoonsnaam verwijderd door de Moderator] heeft een proefofferte voor een kachel opgesteld en na een goed gesprek hebben wij afgesproken voor een definitieve offerte, welke bij ons thuis is opgenomen.

Mondeling zijn wij (zoals de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator] het mooi verwoorde: in goed vertrouwen) overeengekomen dat wij bij bestelling van de goederen een aanbetaling doen van 10% van het totaal bedrag, en het restant op dag van plaatsing zullen voldoen. Prachtige afspraak!
De levering van de kachel zou 2 tot 4 weken op zich laten wachten. Ondertussen was de kachel wel besteld en kregen wij de bevestiging en hebben, zoals overeenkomen in het gesprek bij ons thuis, de aanbetaling van 10% verzorgd op 14 november 2011.
Wij ontvingen op 25 november 2011 een e-mail van de heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator], waarin hij aangaf dat de kachel zou worden geleverd op 6 december. De bezorger zou een machtigingsformulier bij zich hebben. Wij konden dan na ontvangst van de goederen een afspraak inplannen voor plaatsing. En daar begon de ellende........
Direct hebben wij laten weten dat hij zijn afspraken niet na komt, immers, wij hebben een afspraak in goed vertrouwen gemaakt waarin is aangegeven dat het resterende bedrag zou worden voldaan op de dag van plaatsing, niet op de dag van levering. Bovendien is het ook de omgekeerde wereld dat een klant goederen in ontvangst neemt en zelf maar even contact moet opnemen met het installatiebedrijf om een datum in te plannen. Dit hebben wij per e-mail gecommuniceerd.
Keurig netjes kregen wij een e-mail terug op 1 december waarin vermeld stond dat de leverancier een datum moest aangeven voor levering, zodat hij de plaatsing kon inplannen met de monteur.
En vanaf dat moment was het akelig stil. E-mails bleven onbeantwoord, werden afgesnauwd in een telefoontje, zijn daarna niet teruggebeld en ondanks de diverse toonzettingen kregen wij maar geen reactie. Zelfs niet toen wij aangaven het hier niet bij te zullen laten zitten en het een juridische kwestie zal gaan worden omdat hij altijd nog hoofdelijk aansprakelijk is (betreft hier een eenmanszaak)
Zoals het een goede oplichter betaamt, heeft hij zijn zaak op 9 december 2011 overgedaan aan een andere rechtspersoon, zijn adressen die voorkomen op KVK niet meer actueel en is hij verder nergens te vinden.
[persoonsnaam verwijderd door de Moderator]
Domme oplichter? Slimme oplichter? Ik heb geen idee. Maar ondertussen zijn wij wel onze aanbetaling kwijt, en ook al is het geen immens bedrag en komen wij niet om van de honger, het blijft een hard gelach om op deze manier je geld kwijt te zijn.
De Heer [persoonsnaam verwijderd door de Moderator]gaat overigens gewoon vrolijk verder onder andere handelsnamen en bronnen geven aan dat hij ook via de achterdeur werk verricht.
Uiteraard laten wij het hierbij niet zitten! En wij zullen er dan ook genoeg aan doen om kenbaar te maken wat deze man aan het doen is en op welke manier.
Opgepast voor deze slimme en slinkse ondernemer dus, want hij kan heel erg goed verkopen, maar afhandelen is niet bepaald zijn allersterkste kant!
Heeft u ook ervaringen met dit Heerschap..of geld te goed..meld u aan bij Florijn incasso te Assen. Zij bundelen alle klachten.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

stronkstronk

Re: kachelsjop

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Als ik de naam "sjop" alleen al zie dan loop ik door.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hoe de afspraken zijn gemaakt weet ik niet, wat wel weet is wanneer de goederen worden geleverd dienen deze wel te worden betaald. Het gebeurd namelijk in dit soort gevallen vaak dat de spullen zijn geleverd en niet zijn betaald en daarna zijn "verdwenen" daar de koper niet helemaal koosjer is.

Het zal in dit geval andersom zijn echter hebben dit soort regelingen ook een andere kant waar de leverancier door schade en schande wijs is geworden.

koopstore

Ongelezen bericht door koopstore »

aan teunbosseman.
Graag zou ik het adres van die [persoonsnaam verwijderd door de Moderator] verkrijgen,,
a..is dit makkelijk voor een aangifte..
b..kan ik een aangetekende brief naar hem versturen,,
c..daar kan mijn advocaat ook iets mee.
mijn [email protected] uw medewerking..
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Ikdus81

Ongelezen bericht door Ikdus81 »

@Suzanne:

Ik werk in de credit-management wereld en heb veel incassozaken/deurwaarderszaken/juridische zaken gedaan en ik kan je vertellen dat wij in ons recht staan. Er zijn geen goederen geleverd, sterker nog, deze ondernemer heeft ze wel besteld, maar de leverancier heeft ze nooit geleverd! De leverancier kreeg lucht van zijn zaken en heeft de levering stopgezet aan hem. Maw: Wij hebben wel een aanbetaling gedaan, maar er niets voor geleverd gekregen!

@Teunbosseman: Dit is ons buro niet, wij laten alleen weten dat de zaken die met deze ondernemer te maken hebben, bij hen worden verzameld en opgepakt....Lijkt mij informatie die gedeeld kan worden in het kader van deze problematiek om deze ondernemer aan te kunnen pakken. Verder zijn wij uiteraard heel blij dat je gereageerd hebt en wij hopen dat je ook een adres hebt, zodat wij onze zaak ook officieel kunnen maken door hem te sommeren, zoals onze advocaat heeft aangeraden. Tot nog toe hadden wij geen idee waar hij woont (overigens zullen wij de zaak op een civiel rechtelijke manier uitvechten en absoluut NIET persoonlijk! Dat willen wij wel even gezegd hebben Wij hebben een probleem met hem als ondernemer en zullen hem dus ook nooit als prive persoon benaderen. Daar schieten we niets mee op en bovendien is dat nog strafbaar ook!)

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

@koopstore, @Ikdus81

Jullie hebben PB. Maar kunnen jullie niet via het adres van bedrijf spelen?

@Ikdus81,
Als er 2 keer de site wordt genoemd met de bewoordingen dat men kan melden dan is dat in mijn optiek reclame maken voor je site, en das niet toegestaan volgens de gedragsregels......ook ik heb mijn daar niet altijd aangehouden maar heb mijn leven gebeterd.

S6 ermee !

Ikdus81

@Teunbosseman, waar heb je het over :S Ik heb geen idee wat je precies bedoeld met reclame maken.... dat incassoburo hebben wij verder niets mee te maken, behalve dan dat deze zaak bij hen in behandeling zal worden genomen en wij willen alleen maar dat andere gedupeerden weten waar zij zich bij aan kunnen sluiten. Thats all.

als je de naam van de gebruiker bedoeld, koopstore, dan snap ik een beetje waar je naar toe wilt, alleen is dat absoluut niet de strekking van het verhaal, wellicht een verkeerde keuze qua gebruikersnaam, maar zeker geen reclame. Al kan ik begrijpen dat het daar op kan lijken.

Onze intenties zijn simpel: mensen waarschuwen voor deze ondernemer, en ze aangeven waar ze terecht kunnen met hun zaak. Meer niet. Het is namelijk niet de eerste keer dat hij mensen oplicht en zeker niet de eerste keer dat zijn zaken over de kop slaan

Teunbosseman
Contacteer:

Ikdus81 schreef:@Teunbosseman, waar heb je het over :S Ik heb geen idee wat je precies bedoeld met reclame maken.... dat incassoburo hebben wij verder niets mee te maken, behalve dan dat deze zaak bij hen in behandeling zal worden genomen en wij willen alleen maar dat andere gedupeerden weten waar zij zich bij aan kunnen sluiten. Thats all.

als je de naam van de gebruiker bedoeld, koopstore, dan snap ik een beetje waar je naar toe wilt, alleen is dat absoluut niet de strekking van het verhaal, wellicht een verkeerde keuze qua gebruikersnaam, maar zeker geen reclame. Al kan ik begrijpen dat het daar op kan lijken.

Onze intenties zijn simpel: mensen waarschuwen voor deze ondernemer, en ze aangeven waar ze terecht kunnen met hun zaak. Meer niet. Het is namelijk niet de eerste keer dat hij mensen oplicht en zeker niet de eerste keer dat zijn zaken over de kop slaan

@Ikdus81

Begrijp nu de verwarring, mijn bericht was gericht aan - denieskor - deze had 2 comments geplaats met de sitevermelding van hun incassobureau. Deze berichten zijn reeds verwijdered door de moderator.
In jouw eerdere bericht richt je je tot mij met - dit is ons bureau niet - weet niet waarom je je tot mij richt maar hiermee wek je bij mij de suggestie dat lid - denieskor - en jij hetzelfde zijn danwel uit dezelfde koker van het incassobureau komen ook gezien de registartiedatum.

Top dat mensen zich kunnen aansluiten maar stuur dan een pb, nu komt het over dat er reclame wordt gemaakt door 2 keer de site te noemen.

- Koopstore - geen problemen mee, heeft dezelfde pb als jij.

Kreeg trouwens de info dat deze [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] in beheer heeft en dat dit ook op zijn bedrijfswagen staat vermeld.

In ieder geval s6 ermee !
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jan 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikdus81

Nu snap ik de verwarring eindelijk. Ik dacht dat je de bewoording "kniesoor" gebruikte voor de post die koopstore had geplaatst. En ik zag die overige 2 van de persoon "kniessoor" niet staan, vandaar. Nu begrijp ik dus dat er eerder berichten stonden van die persoon, die dus weggehaald zijn ;)

Koopstore en ik zijn vader en dochter, die andere persoon kennen wij zeer zeker niet. De beheerders van het forum kunnen dat ook zien aan het IP adres en de overige gegevens.

Ikdus81

Hij heeft diverse 'sjops'waaronder Airco, deuren, sanitair etc. Volgens een zakelijke buur op het adres waar hij zijn sjop had, heeft hij een zogenaamde 'doorstart' gemaakt...waarschijnlijk dus via 1 van zijn andere 'ondernemingen'

Teunbosseman
Contacteer:

Ikdus81 schreef:Nu snap ik de verwarring eindelijk. Ik dacht dat je de bewoording "kniesoor" gebruikte voor de post die koopstore had geplaatst. En ik zag die overige 2 van de persoon "kniessoor" niet staan, vandaar. Nu begrijp ik dus dat er eerder berichten stonden van die persoon, die dus weggehaald zijn ;)

Koopstore en ik zijn vader en dochter, die andere persoon kennen wij zeer zeker niet. De beheerders van het forum kunnen dat ook zien aan het IP adres en de overige gegevens.

:lol: Zo zie je maar wat voor onduidelijkheden kunnen ontstaan als er berichten worden verwijderd.
Die andere persoon was naar mijn vermoeden iemand van dat incassobureau te Assen.
Maar tis duidelijk......s6 met oplossen, ik wordt via via via op de hoogte gehouden.

Teunbosseman
Contacteer:

cupidootje schreef:Ik weet trouwens ook van buurtgenoten dat zijn auto altijd in de XXXXstraat Almere staat.
Je mag geen persoonsgegevens plaatsen, zie de gedragsregels. Daarbij had ik reeds via PB ( zoals het hoort !! ) aan diegene die vroeg deze gegevens verstrekt, ja ook zijn witte auto met kenteken en al.

Denk dat wij dezelfde buurtgenoten kennen :wink:

Gesloten