LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keramische messenset van Makoto via Groupon

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
AngelBianca

Keramische messenset van Makoto via Groupon

Ongelezen bericht door AngelBianca »

Kan iemand mij misschien vertellen wat de wettelijke levertijd is via internetbestellingen? In dit geval gaat het om een messenset die besteld is op een franse website (makoto.fr), ik had een voucher gekocht van groupon om daar een messenset te bestellen. Deze set heb ik 6 december 2011 besteld en tot op heden heb ik niets ontvangen, wel is het bedrag (zelfs een foutief bedrag) van mijn creditcard geschreven, wat kan ik hiermee het beste doen?

Via groupon krijg ik niets gedaan, die leggen de schuld bij hun aanbieder (makoto dus). Makoto zelf is geen contact mee te krijgen.

Bob Schurkjens

Re: Keramische messenset van Makoto via Groupon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In principe moet binnen 30 dagen geleverd worden. Daarna kan de transactie worden ontbonden. Groupon houdt zich expres niet aan de wettelijke regels door te wijzen naar de leverancier. Zie de overige Groupon draadjes op dit forum. Ze weten dat dit niet mag, maar blijven dit hardnekkig volhouden.

Groupon is verplicht om de ontvangen betaling terug te storten. Je creditcardmaatschappij zou ik vragen het bedrag terug te laten storten dat van je card is gehaald.

Ik zou ook een klacht indienen bij de Consumentenautoriteit over Groupon via www.consuwijzer.nl zodat zij boetes kunnen opleggen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 02 jan 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Je zou kunnen bellen naar de credit-card maatschappij hoe te handelen. Misschien hebben zij al meer klachten over dit bedrijf gehad en kunnen zij e.e.a. direct terugboeken.
De 30 dagen is natuurlijk nog niet om, en met de feestdagen zullen zij ook wat extra tijd nodig hebben overigens.

Trevordavid

Ongelezen bericht door Trevordavid »

Ik heb ze ook besteld. Duurt inderdaad erg lang maar in de voorwaarden staat het volgende:

Voorwaarden
Kies uit:- € 29 voor set van 3 zwarte keramische steakmessen + groenteschiller (€ 139)- € 29 voor set
van 3 witte keramische steakmessen + groenteschiller (€ 139)- € 49 voor set van 6 zwarte keramische
steakmessen (€ 179)- € 49 voor set van 6 witte keramische steakmessen (€ 179), Je groupon is online
te gebruiken en twee weken geldig, vanaf 24 november t/m 7 december 2011, Je kan zoveel groupons
kopen als je wil, Orginele prijs op basis van adviesprijs, Levertijd bedraagt circa 6 weken, Exclusief € 7,90
verzendkosten voor 3 messen en 1 groenteschiller, Exclusief € 9,90 verzendkosten voor 6 messen, Online
bestellen, zie je groupon

Dus, even afwachten en laten we er vanuit gaan dat ze netjes geleverd worden.

AngelBianca

Dat van die levertijd stond niet bij de actie waar ik begin december gebruik van heb gemaakt en het blijft een feit dat Makoto het verkeerde bedrag van mijn creditcard heeft gehaald... Contact met creditcard maatschappij is inmiddeld gelegd dus het is even afwachten.

Trevordavid

@AngelBianca

Stond bij mij in de PDF die ik van Groupon kreeg.
Ik heb ze op 27-11 besteld dus zondag lopen de 6 weken af! afwachten maar.
Wel vreemd inderdaad dat ze een verkeerd bedrag hebben afgeschreven, net nog even nagekeken maar bij mij is dat goed gegaan.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AngelBianca

Stel jouw vraag eens aan:

Europees Consumenten Centrum
Postbus 487
3500 AL Utrecht

Bel: 030-2326440
Maandag t/m vrijdag (9:00-17:00 uur)

.....want het zou zo maar kunnen dat dit bij een Franse webshop anders ligt.

Maxiem.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nogal dure mesjes lijkt me zo. Zie ook:
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_1 ... _authority

Waarschijnlijk betere deals zonder dat Groupon er tussen zit.

Groupon.nl

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Bianca,

Wat vervelend dat je in deze situatie terecht gekomen bent. Zou je jouw contactgegevens in een privebericht kunnen sturen zodat onze klantenservice contact met je op kan nemen.

Groeten,
Sabine
Groupon

AngelBianca

Via groupon heb ik inmiddels mijn geld terug. De creditcard maatschappij heb ik nog niets van gehoord over het foutieve bedrag wat makato heeft afgeschreven. Ook Makato zelf heb ik nog altijd niets van gehoord.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Groupon knijpt de ondernemer uit, laat deze een aanbieding plaatsen die hem niks maar alleen Gruopon wat opleverd en vraag me daadwerkelijk af dat conusment hier intrappen!! Voor een dubbeltje op de 1e rang maar dan ook alles willen en denken te kunnen eisen. Laat iedereen Gruopon nou eens links liggen, gun de ondernemer zijn normale broodnodige marge en voila de economie gaat weer draaien met de daarbij bohorende service!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Groupon knijpt de ondernemer uit, laat deze een aanbieding plaatsen die hem niks maar alleen Gruopon wat opleverd
Niet dat ik ooit iets met Groupon te maken wil hebben maar ik denk dat dit de gemiddelde Groupon klant aan zijn of haar derriere zal oxyderen of de leverancier er iets aan verdiend. Bovendien.... hoeveel service wil je hebben op een messenset. Die dingen gaan of je leven lang mee (mits goed behandeld, en aangezet) of je kunt er na 3 keer snijden "op je k*nt mee naar Keulen rijden" zoals mijn Oma zou zeggen omdat ze in Japan gemaakt zijn van het staal van oude groentenblikken of de keramiek van 2e hands tegeltjes.

Trevordavid

AngelBianca, mooi dat het is opgelost.
Bij mij nog niet! Inmiddels namenlijk nog steeds geen messensets ontvangen!
Bijna 7 weken! nu.
Wellicht kan de klantenservice van Groupon ook even contact met mij opnemen

Van Makoto krijg ik geen reactie.

Trevordavid

Vorige week een mail gehad van Makoto (na meerdere malen gemaild te hebben!!!)
Vreemd verhaal! Ik krijg korting p een volgende bestelling welke binnen 7 dagen geleverd zal worden, hoe is het dan mogelijk dat mijn sets er nog steeds niet zijn?????

Ook van Groupon, totaal geen reactie. Jammer dat een partij als Groupon dit ook laat gebeuren terwijl ze heel makkelijk even een mailtje hadden kunnen beantwoorden dat het allemaal vervelend is maar dat ze hun best doen! Beter een reactie dan geen reactie ook als je er niets aan hebt.

Hieronder de mail:

Chère cliente, Chère client,

Pour commencer l’équipe MAKOTO vous souhaite une très bonne année 2012.

Nous tenons à nous excuser pour les personnes ayant eu des retards de livraison. En effet, en raison du grand nombre de commande nous avons pris du retard sur certaine livraison.

Pour les clients concernés, vous recevrez votre set de couteaux en céramique à partir du mardi 17 janvier.

Pour les désagréments rencontrés, nous vous proposons un code de réduction pour un set de 3 couteaux céramique + 1 économe de la couleur de lame de votre choix, au même prix d’achat que l’offre groupon

Nous restons à votre disposition.

Guillaume
L’ équipe MAKOTO

-----------------------------------------------------------------

Geachte klant, beste klant,

Om te beginnen MAKOTO team wenst u een Gelukkig Nieuwjaar 2012.

We willen graag verontschuldigen voor mensen die last hebben gehad vertraging in de aflevering. Sterker nog, vanwege het grote aantal bestellingen we zijn achtergeraakt op sommige levering.

Voor klanten betreft, zult u uw set van keramische messen ontvangen van woensdag 18 januari.

Met voor het ongemak bieden wij u een korting code voor een set van drie keramische messen + een efficiënte blade kleur van uw keuze tegen een prijs van € 25 (Levering binnen 7 werkdagen).
Voor het ontvangen van deze prijs, moet u gebruik maken van de volgende kortingscode:MAKOTO114.

Het team MAKOTO u opnieuw te aanvaarden zijn excuses aan.

Wij blijven tot uw beschikking.

Het team MAKOTO

Trevordavid

Eindelijk weer eens nieuws te melden.

Van het bedrijf Makoto helemaal niets meer vernomen.
Inmiddels heeft Groupon beloofd om het geld terug te storten, uiteindelijk heeft Groupon mij prima verder geholpen maar helaas Makoto niet.

Jammer dat een bedrijf als Makoto gewoon door kan gaan met het aanbieden van de sets maar niet kan leveren aan mensen die werkelijk iets bestellen.

Dus zover, afgesloten.

Gesloten