LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koopgarantwoning terug verkoop woningbouw te laag?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
erina.van.uden

koopgarantwoning terug verkoop woningbouw te laag?

Ongelezen bericht door erina.van.uden »

Mijn koopgarant woning is in Januari dit jaar terugverkocht aan de woningbouw, waar ik het heb van gekocht 8 jar terug.

3 maanden later is het al weer verkocht. Wat blijkt: met een veel hoger verkoopprijs, dan wat ik v/d woningbouw heb gekregen.
Met Maar liefst 10000,- verschil.
Zij hebben het weer op de vrije markt gezet, en blijkt dat ze er veel meer voor konden vragen.

Een koopgarant kan alleen terug verkocht aan woningbouw.

Is dit een terechte gang van zaken?

Zo nee, kan hier nog iets aan gedaan worden?

Zijn hier meer mensen die dit is overkomen?

het is verkocht voor 155.000
daar had ik het toen ook exact voor gekocht.
met korting werdt het toen 124000,

Dat had ik dan nu ook moeten terug krijgen bij die waarde toch?
Omdat alles hetzelfde is gebleven?

maar ze hebben me maar 116000 gegeven.
dan heb ik toch een niet juist gewaardeerde prijs terug?

E. van Uden

NeoDutchio

Re: koopgarantwoning terug verkoop woningbouw te laag?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft het huis gekocht met de voorwaarden van terugkoop. U zal dus ook een lagere prijs betaald hebben, of een constructie gehad hebben die het financieel mogelijk heeft gemaakt om het terug te kopen.

Maar wat geeft de woningbouw aan dat u nu 116 terug kreeg ipv de u verwachte 124. Tja, en dat de woningbouw daarna het huis in de vrije verkoop zet en meer krijgt dat waar u het voor verkocht hebt is zuur, maar heel hard gezegd niet uw pakkie an. Als ik een auto overneem van iemand mag ik die ook gewoon doorverkopen met winst.

En als antwoord op uw vraag: ja, deze constructies mogen. 8 jaar geleden bent u vrijwillig de koopgarant aangegaan, dan is het wel kinderachtig om na 8 jaar te gaan klagen dat het u geld gekost heeft. Vergeet niet dat u zonder de koopgarant het huis niet eens had kunnen kopen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Wil je zelf winst (of verlies....) maken op een woning, dan zal je het zelf moeten kopen, zonder dit soort constructies als "koopgarantiewoning". En die koopwoning dan zelf financieren met een hyphotheek en/of eigen kapitaal.
Bij dit soort constructies als koopgarantwoning ben je overgeleverd aan de mogelijkheden welke het contract tussen de woningbouw en jou bieden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bij terugkoop hoort de woning getaxeerd te worden, en wordt een gelijke korting toegepast als bij oorspronkelijke koop.
In prijsstijgingen afkomstig van aangebrachte verbeteringen (dakkapel etc) deelt de woningbouw niet mee.

Heeft de woningbouw de woning nog opgeknapt alvorens deze opnieuw te verkopen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zoals zoveel mensen bent u gewoon zwaar belazerd door de woningbouw. Er wordt gesjoemeld met taxaties. In het nadeel van de koper natuurlijk. Tv programma De Monitor heeft over uw probleem een zeer goede aflevering gemaakt Zoek even op De Monitor3 oktober 2016.

Helaas is dit forum bepaald niet meer wat het geweest is. Een weblink kopieren en plakken met smartphone is bijvoorbeeld niet mogelijk. En dan die enorme NPO cookiebalk die niet weg te klikken is. Echt bloedirritant.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:Zoals zoveel mensen bent u gewoon zwaar belazerd door de woningbouw. Er wordt gesjoemeld met taxaties. In het nadeel van de koper natuurlijk. Tv programma De Monitor heeft over uw probleem een zeer goede aflevering gemaakt Zoek even op De Monitor3 oktober 2016.

Helaas is dit forum bepaald niet meer wat het geweest is. Een weblink kopieren en plakken met smartphone is bijvoorbeeld niet mogelijk. En dan die enorme NPO cookiebalk die niet weg te klikken is. Echt bloedirritant.

Dus omdat er in een tv programma een aantal mensen door de mand zijn gevallen zijn alle woningbouwverenigingen oplichters? Lekker generaliserend. U heeft de contracten van ts niet gezien, weet niet wat er speelt, maar toch doet u deze uitspraak, knap.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:Een weblink kopieren en plakken met smartphone is bijvoorbeeld niet mogelijk. En dan die enorme NPO cookiebalk die niet weg te klikken is. Echt bloedirritant.
Dat is prima mogelijk op mijn smartphone. Voor het overige: eens!

Gesloten