Wij bezitten een rijtjeshuis waarbij er om de 4 huizen een regenpijp aangesloten zit. De regenpijp van ons blok loopt over mijn muur heen. Ook de put die het water opvangt en de grond in laat zakken bevind zich in mijn tuin.
Het is een hele oude regenpijp en deze is nu aan het wegrotten.
Ik wil deze graag vervangen om problemen aan mijn muren in de winter te voorkomen en het juiste grondwaterpijl wil behouden.
Is het redelijk als ik aan mijn buren vraag of zij mee willen delen in de kosten, aangezien hun hemelwater via de aan mijn huis bevestigde regenpijp loopt?
Alvast bedankt voor de reactie's !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten regenpijp delen ?
Re: Kosten regenpijp delen ?
Ja, als dat de enige regenpijp voor de vier huizen is, dan moeten alle 4 huizen er aan meebetalen. Want iedereen maakt gebruik van die regenpijp.
Net als dat bijvoorbeeld bij een appartementencomplex ook de mensen op alle verdiepingen moeten meebetalen als het dak op de bovenste verdieping vervangen moet worden.
Net als dat bijvoorbeeld bij een appartementencomplex ook de mensen op alle verdiepingen moeten meebetalen als het dak op de bovenste verdieping vervangen moet worden.
Bij de doe het zelf zaak kost een stuk pvc buis een paar euro even de ladder op en klaar is kees.
Ik heb eigenlijk geen idee wat de kosten zouden zijn.
Maarja, in tijden van crisis is delen altijd goedkoper natuurlijk.
Maarja, in tijden van crisis is delen altijd goedkoper natuurlijk.