LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
martijnp123
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2021 16:47

Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door martijnp123 »

Ik heb op 10-06-2021 gordijnen besteld bij de Kwantum. De levertijd zou 33-64 dagen bedragen. Na 64 dagen nogsteeds niets ontvangen en geen bericht over vertraging in levering. Na ong. 70 dagen gebeld en toen werd me verteld dat de gordijnen al gemaakt waren en alleen nog naar de leverancier/het leverbedrijf moesten. Inmiddels al meer dan 100 dagen verder en werd mij verteld dat ze deze week binnen zouden komen. Uiteraard gebeurt dat ook weer niet. Nu werd me weer verteld dat ik maar contact moest opnemen als ze in week 40 nog niet binnen zijn. Zo blijft het maar doorgaan. Liegen over de status van de bestelling en steeds een nieuwe levertermijn geven. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Klantenservice is telefonisch ook slecht bereikbaar en ik moet telkens lang wachten op reactie op de mails.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe weet u dat ze liegen ?

Overal lopen levertijden uit.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ze zouden zogenaamd al gemaakt zijn? Dat is alleen maar om te voorkomen dat u denkt kosteloos te kunnen annuleren.

Lowieze
Berichten: 7007
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
22 sep 2021 23:28
Dus ze zouden zogenaamd al gemaakt zijn? Dat is alleen maar om te voorkomen dat u denkt kosteloos te kunnen annuleren.
Dat zou heel goed kunnen dat ze al gemaakt zijn. Volgens mij gebeurt dat namelijk in het buitenland, dus het zou best kunnen dat het vervoer vertraging heeft opgelopen.

Zunnekei
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2020 20:58

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Zunnekei »

Ja, denk ik dat het ligt in de depot van de douane want als de gordijnen gemaakt worden buiten Europa (leek zo goedkoop) moet er vanaf juli belasting over betaald worden en de douane heeft enorme achterstanden. Er liggen vele pakjes te wachten op beoordeling en verzenden naar de bestellers. Ik hoorde vorige week donderdagnacht-morgeniemand bij de Nachtzuster (ergens tussen 5 en 6 uur - radio npo 1) klagen dat hij al maanden op zijn pakje zat te wachten uit Canada. Maar pakjes moeten getaxeerd worden en er moet btw over bepaald worden (moet je zelf betalen), pas dan wordt het doorgezonden. Dit kan de oorzaak zijn dat de gordijnen er nog niet zijn, het is geduldig afwachten want niemand heeft deze vertraging kunnen voorzien.

NeoDutchio
Berichten: 12832
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

90% van de gordijnen van Kwantum worden in Polen gemaakt. De overige 10% in Nederland. Dus geen problemen met douane of wat dan ook. De stof ligt grotendeels ook op voorraad in Polen en daar zal het probleem in kunnen zitten. De stof zal op dit moment niet voorradig zijn en levertermijnen tussen b tot b worden vaker niet dan wel gehaald. Dan krijg je dus, achteraf, loze beloftes.

Je kan een ultimatum stellen en annuleren, maar bij een andere verkoper sta je weer achteraan in de rij. Of je er iets mee opschiet is een afweging die alleen de klant kan maken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....

Lowieze
Berichten: 7007
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 08:14
Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....
Volgens mij kan dat helemaal niet bij bestellen van maatwerk.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lowieze schreef:
25 sep 2021 08:37
Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 08:14
Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....
Volgens mij kan dat helemaal niet bij bestellen van maatwerk.
Als de verkoper aangeeft dat er geleverd word binnen een bepaalde tijd en hij voldoet hier niet aan dan is deze in gebreke, dan moet je hem wel alsnog de gelegenheid geven om te leveren binnen een bepaalde termijn maar als deze termijn overschreden word mag je de koop annuleren simpel omdat ie zich niet houd aan de overeenkomst!

maatwerk is pas ECHT maatwerk als dit specifiek op de bon word vermeld EN als er bij de verkoop niet een aantal mogelijkheden worden aangeboden in de maten van het produkt.

Bijv, gordijnen worden aangeboden in de breedte van 1 mtr, 1,5 mtr 2 mtr en je hebt een van deze mogelijkheden gekozen dan is het geen maatwerk meer althans, voor de wet niet, en dan nog moet er op de bon staan (bij afwijkende maat) dat het om maatwerk gaat!!!!

NeoDutchio
Berichten: 12832
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 15:51
Bijv, gordijnen worden aangeboden in de breedte van 1 mtr, 1,5 mtr 2 mtr en je hebt een van deze mogelijkheden gekozen dan is het geen maatwerk meer althans, voor de wet niet, en dan nog moet er op de bon staan (bij afwijkende maat) dat het om maatwerk gaat!!!!
Als je het van de rol af zou kopen kunt u wellicht gelijk hebben. Echter wordt er geknipt in de hoogtemaat. Stel dat een kamerhoogte hebt van 2,50, dan word dat van de rol van 3,00m afgeknipt. De breedte is afhankelijk van de rail en de plooi. Dus zowel in de hoogte als de breedte word een standaardmaat aangepast.

16again
Berichten: 16579
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door 16again »

Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 15:51
Als de verkoper aangeeft dat er geleverd word binnen een bepaalde tijd en hij voldoet hier niet aan dan is deze in gebreke, dan moet je hem wel alsnog de gelegenheid geven om te leveren binnen een bepaalde termijn maar als deze termijn overschreden word mag je de koop annuleren simpel omdat ie zich niet houd aan de overeenkomst!
Kwantum is CBW erkend.
Wat inhoudt, dat je bij overschrijding van een vaste levertijd direct kan ontbinden.
Daarom wordt er meestal een vermoedelijke levertijd overeengekomen, dan heeft de winkel een maand extra om alsnog te leveren
https://www.cbw-erkend.nl/uploads/av202 ... aa7a6f.pdf

Lowieze
Berichten: 7007
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Toevallig heeft Radar vorig jaar aandacht besteed aan het niet kunnen annuleren van maatwerk:

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... tiehuisje/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Ongelezen bericht door moederslink »

martijnp123 schreef:
22 sep 2021 16:50
Nu werd me weer verteld dat ik maar contact moest opnemen als ze in week 40 nog niet binnen zijn
Wacht even week 40 af dat is van 4_9 oktober.
En laat het hier dan even weten.

Gesloten