Hallo,
Onlangs is er via mijn verzekering een schildersbedrijf ingehuurd om schade aan mijn plafond te herstellen. Hierbij is er ook een lamp aan het plafond losgehaald, helaas kreeg hij het er niet goed af, want de draadjes kwamen niet zonder slag of stoot er af, toen heb ik de beste man een handje geholpen om de lamp vast te houden. Uiteindelijk is er na wat sjorren de lamp eraf gekomen, vervolgens heb ik het schoongemaakt en weggezet. Na afloop van het schilderwerk is de schilder weggegaan zonder de lamp terug te hangen. Tenslotte was het schilderwerk nog nat.
Na een paar dagen wilde we zelf de lamp terughangen, hup draadjes aan de kroonsteen en aanklikken maar! Tja, toen ging er helemaal geen licht aan Een vriend van ons er bij geroepen, die is electricien!!, hij constanteerde dat er een draad uit de spoel is gekomen en daardoor de lamp niet meer werkt.
Dus ik contact opgenomen met het schildersbedrijf, maar die erkennen geen schuld want het was een ervaren iemand en degene beweert dat hij geen schuld heeft.
Nu zit ik met een lamp van 549 euro die het niet meer doet... Hoe krijg ik ze zover om toch de lamp voor mijn part te laten maken of het bedrag te vergoeden? De verzekering kan niet de schade uitkeren, aangezien ik daar niet voor verzekerd ben. Ook heb ik geen rechtsbijstandverzekering.
Wat kan ik doen om de schade te verhalen?
Ik hoop dat iemand een goede raad weet!
Alvast bedankt!
Carolyn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lamp stuk door toedoen schilder, wat nu?
-
Re: Lamp stuk door toedoen schilder, wat nu?
Ik begrijp uit Uw verhaal dat er draden in de lamp zelf stuk getrokken zijn.
Uw lamp hoorde een trek beveiliging te hebben.
Als dit niet goed uitgevoerd is moet U de leverancier van lamp aansprakelijk stellen voor deze matige of ontbrekende constructie.
U mag voor dit bedrag een lamp verwachten die enige trek aan draden kan verwerken, zelfs rotzooi van Kwantum welke minder dan €5,- kost voldoet aan deze voorwaarde!
De schilder is niet verantwoordelijk voor matige lampen die niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Uw lamp hoorde een trek beveiliging te hebben.
Als dit niet goed uitgevoerd is moet U de leverancier van lamp aansprakelijk stellen voor deze matige of ontbrekende constructie.
U mag voor dit bedrag een lamp verwachten die enige trek aan draden kan verwerken, zelfs rotzooi van Kwantum welke minder dan €5,- kost voldoet aan deze voorwaarde!
De schilder is niet verantwoordelijk voor matige lampen die niet aan de wettelijke eisen voldoet.
-
De lampenwinkel bestaat al een geruime tijd(=aantal jaren) niet meer, waar kan ik nu terecht dan?
Maar goed, het is uit de spoel getrokken(halogeenlamp) en denk dat geen enkele lamp daar tegenbestand is...
Maar goed, het is uit de spoel getrokken(halogeenlamp) en denk dat geen enkele lamp daar tegenbestand is...
Tussen aansluit snoer en spoel hoorde een trekbeveiliging te zitten.
Weet U nog het merk van lamp?
Als de importeur of fabriek te vinden is kunnen we wegens dit gevaar alle nog te koop zijnde laten terug halen en andere hun geld ook terug eisen.
Dus weet U toevallig het merk nog? (garantie bewijs?)
Weet U nog het merk van lamp?
Als de importeur of fabriek te vinden is kunnen we wegens dit gevaar alle nog te koop zijnde laten terug halen en andere hun geld ook terug eisen.
Dus weet U toevallig het merk nog? (garantie bewijs?)