LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lek isolatieglas
lek isolatieglas
De voorkant van onze monumentale woning is in het jaar 2000 gerenoveerd daarbij is er overal hr++ isolatie-glas geplaatst, in totaal 9 ramen. Aan de achterzijde van ons huis zijn 5 ramen geplaatst. Nu 13 jaar later zit er bij 7 ramen vocht tussen het isolatie-glas, de eerste problemen begonnen na 12 jaar dus buiten de garantie van 10 jaar. Mijn aannemer is inmiddels failliet gegaan dus daar kan ik niet meer terecht om de schade te claimen. Zijn er voor mij nog mogelijkheden om deze behoorlijke financiële schade ergens te verhalen. Het zou toch belachelijk zijn dat ik na een levensduur van 13 jaar al deze beglazing op mijn eigen kosten moet gaan vervangen, want dat is de enige oplossing omdat ik nu tegen ramen aan zit te kijken waar allemaal vocht tussen zit. Wanneer dit probleem zich na 9 jaar had voorgedaan dan had ik de fabrikant nog aansprakelijk kunnen stellen maar nu geeft deze natuurlijk ook niet thuis.Kan ik omdat mijn aannemer failliet is gegaan mijn recht misschien nog ergens anders halen omdat ik mag verwachten dat de levensduur van isolatieglas toch wel langer is dan 13 jaar.
Re: lek isolatieglas
Ik vermoed dat het prima glas is en niets mis mee....
Wel foute plaatsing op slechte of geen blokjes.
Dan gaan er meerdere lek na een bepaalde tijd.
Jammer dat je niet vlak voor de 10 jaren om waren controleerde want na 9 jaren en 9 maanden kun je nog claimen.
Naast de plaatser is er meestal ook een merk of leverancier die voor de glazen verantwoordelijk zijn.
Dus ik verwacht een foute of slordige plaatsing, vooral omdat het er meerdere zijn en 1 is normaal, 2 zeldzaam dus 3 of meer prutswerk.
Wel foute plaatsing op slechte of geen blokjes.
Dan gaan er meerdere lek na een bepaalde tijd.
Jammer dat je niet vlak voor de 10 jaren om waren controleerde want na 9 jaren en 9 maanden kun je nog claimen.
Naast de plaatser is er meestal ook een merk of leverancier die voor de glazen verantwoordelijk zijn.
Dus ik verwacht een foute of slordige plaatsing, vooral omdat het er meerdere zijn en 1 is normaal, 2 zeldzaam dus 3 of meer prutswerk.
Re: lek isolatieglas
Weet je de naam van de leverancier?
Kijk tussen het glas, daar staat meestal het merk/datum enz. of je hier wat kunt vinden.
Misschien het Juridisch loket in jou woonplaats raadplegen, of je nog iets aan kunt doen.
Kijk tussen het glas, daar staat meestal het merk/datum enz. of je hier wat kunt vinden.
Misschien het Juridisch loket in jou woonplaats raadplegen, of je nog iets aan kunt doen.