LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEKKAGE DUBBEL GLAS

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
maststraat

LEKKAGE DUBBEL GLAS

Ongelezen bericht door maststraat »

Heb dubbel glas van 1998. Tussen buitenkant en binnenkant zit condens, dit heet lekkage dubbel glas. Er zit 10 jaar garantie op dubbel glas, dus ik kan geen beroep op de garantie meer doen. Via google kwam ik er achter dat er in 1996/97/98 slechte kwaliteit grondstoffen zijn gebruikt waardoor er kans op lekkage is, sommige fabrikanten schijnen aan het procederen te zijn tegen de leveranciers van deze inferieure grondstoffen. Mijn vraag: zijn er meer mensen die last hebben van lekkage/condens? Wat zijn de mogelijkheden om de fabrikant aansprakelijk te stellen? Het betreft hier Saint Roche.

Frans.K

Re: LEKKAGE DUBBEL GLAS

Ongelezen bericht door Frans.K »

Ik had een paar jaar geleden ook lekkage, dat werd hier vergoed door mijn verzekering (Woongarantverzekering) van Centraal Beheer.

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik had in mijn vorige woning hetzelfde probleem bij meerdere ruiten. De ene ruit werd kosteloos vervangen door de leverancier, bij de andere ruit - ook nog binnen de garantietermijn - ging dat niet op, omdat het hout waarin dat raam zat, te slecht was onderhouden. Daar schijnt zo'n dubbele ruit gevoelig voor te zijn en dan houdt de aansprakelijkheid van de leverancier op.

koekie52

Ongelezen bericht door koekie52 »

Sinds een paar maanden hebben wij hetzelfde probleem met de ramen,zodra de zon er volop op staat beginnen ze te beslaan(3 van de 4 keukenramen) en de verzekering wil er niets aan doen,maar ik ga maar eens googlen :twisted: :evil:
Het zijn ramen van 1998 en had gelezen dat er ramen zijn uit die periode,die voor problemen zorgen,nou lekker dan!!!!!

Marjan64

Ongelezen bericht door Marjan64 »

Ook hier grote problemen met dubbel glas uit mei 1998.
Voorjaar 2002 de eerste ruit lek, die is vervangen.
Winter 2003-2004 de tweede ruit lek, die is vervangen.
Voorjaar 2005 de derde en vierde ruit lek, die zijn vervangen.
Zomer 2005: vijfde ruit lek: het glasbedrijf deed steeds moeilijker over het vervangen van de ruiten. Ze reageerden niet meer op telefoontjes en e-mails. De vijfde ruit is hier zomaar bij de voordeur neergezet, zelfs zonder aanbellen, we moesten zelf ontdekken dat er een ruit stond. Plaatsing moesten we zelf regelen, heeft ons 150 Euro gekost.
Zomer 2006 de zesde en zevende ruit lek, allemaal binnen de garantietermijn. Inmiddels ook een achtste ruit lek.

Het glasbedrijf moet volgens ons de vervanging doen, maar die reageerden zoals gezegd steeds minder, en zijn sinds een paar jaar onvindbaar. Pand is verkocht... Voor zover ik heb begrepen vergoed Saint Roch wel de productie van de ruit, maar komen de kosten van plaatsing voor de glasbedrijven. Geen wonder dat die er helemaal zat van waren, maar wat moeten wij, als consument?

Wat nu, wie kan ons goede raad geven?
Heeft het nog zin contact te leggen met Saint Roch?
Wat is er bekend over juridische procedures? Dit kan toch zomaar niet?

Werkt het dubbelglas nu niet meer, als het lek is? Is de isolerende werking weg, of is het alleen maar lelijk om te zien, al dat condens?

glasacties

Ongelezen bericht door glasacties »

15 jaar garantie
U kunt voortaan in alle rust genieten van het heldere zicht dat Pilkington biedt. Met maar liefst 15 jaar garantie op lek- en blindslag kiest u voor volledige zekerheid. Dat zit een stuk comfortabeler!

Een unieke kans om het zicht te verzekeren
Een mooi uitzicht zonder zorgen, dat is wat u wilt. Niemand zit immers te wachten op lek- of blindslag. Daarom biedt Pilkington u nu de mogelijkheid om voor zekerheid te kiezen. De zekerheid van helder zicht.

Het enige wat u daarvoor hoeft te doen is ja te zeggen op ons aanbod van 15 jaar garantie voor een klein bedrag per m2, wanneer u nieuw isolatieglas van Pilkington aanschaft. Wij zorgen voor de rest. Geen moeilijke constructies, gewoon glasheldere garantie. Voor dat kleine beetje extra wilt u toch graag 15 jaar zorgeloos zijn?

Dit is wat Pilkington doet
Service

Indien u een lekke ruit constateert, neemt u contact op met uw glasleverancier. Vervolgens geeft uw leverancier dit door aan Pilkington, en Pilkington stuurt dan onafhankelijke controleurs om het glas te inspecteren. Zij zorgen er ook voor dat de ruit wordt vervangen.

Kosteloos uiteraard, want daarvoor heeft u al betaald toen u koos voor 15 jaar garantie. U hoeft dus niets te doen behalve bellen wanneer u denkt dat de ruit lek is. De kosten voor eventueel lek- en blindslag neemt Pilkington de komende 15 jaar voor zijn rekening.

Gr Francois

christiaanjanssen

Ongelezen bericht door christiaanjanssen »

Ik heb hier te maken met een verminderd doorzicht. Ramen zijn nog geen 10 jaar oud. De glaszetter is erbij geweest en zegt dat het een lekke ruit is.
Die informatie gaat naar het schildersbedrijf dat een aantal jaren geleden de ramen geleverd heeft bij de nieuwbouw van het huis. Zij hebben de ruit besteld.

Een week geleden kwam er onaangekondigd iemand van de glasfabriek om te kijken. Heeft het raam en het kozijn van binnen en buiten visueel beoordeeld, gaat weg om meteen weer terug te komen voor een "ijstest". Gebruikt een spuitbus op het raam aan de binnenkant en vertrekt weer.

Via het schildersbedrijf krijgen we te horen dat de ijstest heeft aangetoond dat de ruit niet lek is en dat de fabrikant daarom het raam niet gaat vergoeden.
Wat de ijs-test inhoudt weet het schildersbedrijf niet.

Ik vind dat erg kort door de bocht. Het doorzicht bij dit raam is duidelijk minder dan in de ramen ernaast of erboven. Onderhoud is prima, dus daar kan het niet aan liggen en ramen hebben geen last van aantasting door kiezelzuur want de muren zijn daarvoor behandeld en de ramen ook.

Iemand een advies?

Christiaan

Gesloten