LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekke dubbele beglazing (Saint Gobain)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Romulus

Lekke dubbele beglazing (Saint Gobain)

Ongelezen bericht door Romulus »

In 2000 heb ik op de bovenverdieping alle enkelglas ramen (10 stuks) vervangen door dubbel. Fabrikant van het glas was Saint Gobain.
In 2007 zag ik dat er een lek was en deze is onder garantie vervangen. Ik moest wel plaatsingskosten betalen. Begin dit jaar constateerde ik nog 2 lekke ramen, de garantietermijn was net verlopen (3 weken). Uit coulance zijn deze door de fabrikant wel gratis geleverd. In de zomer van dit jaar kwamen daar nog 3 lekke ramen bij! Weer heb ik via de glaszetter een beroep op de fabrikant gedaan maar deze ketste de claim af, was niet binnen de garantie.. Gisteren heb ik weer een lek raam gevonden uit dezelfde serie, om gek van te worden! De glaszetter denkt dat er bij de fabrikage wellicht een slechte soort kit is gebruikt. Ik wil een claim neerleggen bij de fabrikant omdat de hele serie uit 2000 niet goed is. Garantie of geen garantie, je mag toch verwachten dat dergelijke ramen veel langer dan 10 jaar meegaan. Zoveel lekke ramen uit één serie dat kan geen toeval zijn. Nota bene, ik heb beneden dubbele ramen van meer dan 30 jaar oud!
Is er jurisprudentie mbt tot dit soort gevallen? Of heeft iemand tips?

Romulus

Re: Lekke dubbele beglazing (Saint Gobain)

Ongelezen bericht door Romulus »

Het is opgelost, zonder gezeur heeft de fabrikant toegezegd de ramen gratis te vervangen. Ik betaal wel plaatsingskosten.

Gesloten