| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LekkerLeven komt afspraak over tuinonderhoud niet na
-
LondenWouter
LekkerLeven komt afspraak over tuinonderhoud niet na
Mijn moeder heeft in het verleden de services van Lekker Leven gebruikt om haar tuin bij te houden. Dit ging eerst prima, maar toen 'haar' tuinman die via LL aangesteld was een andere baan kreeg ging het met de nieuwe tuinman mis. Er is weinig tot geen werk geleverd en de tuin werd verwaarloosd achtergelaten toen er beklag gedaan werd over het werk en gedrag van de tuinman. Hij gaf voor de laatste sessie om de tuin 'winterklaar' te maken niet meer te willen komen, waarnaar ik een externe tuinman regelde toen het duidelijk werd dat LL niet in staat was om op korte termijn vervanging te kunnen regelen. Aangezien er ivm het 'winterklaar maken van de tuin' tijdsdruk was en het risico groot was dat de schade aan de tuin nog erger werd, vond ik dat ik geen andere keus had.
Het werd al snel duidelijk dat het geleverde werk ver benedensmaat was en de nieuwe tuinman heeft erg veel moeten werken om de tuin weer enigszins in goede staat te krijgen, en ik verwachtte dat LL wel het meerendeel zoniet alles zou betalen, aangezien er slecht werk geleverd is en dus in principe geld gebetaald is voor een service die niet geleverd is. Dit bleek niet het geval en afgezien van een kwartier dat de tuinman gebruikt had om een vaas die door hem kapot gemaakt werd te googelen, is er geen animo van de kant van LL hier ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Toen ik er met de klantenservice niet uitgekomen was, had ik een bericht op klachtenkompas geplaatst. Ik werd snel gebeld door een directielid en toegestemd met een oplossing die acceptabel was. Het directielid is nu weg, en lekker leven neemt nu toch een andere positie in die ik in 1e instantie had afgespoken. Het bedrijf is voornamelijk werkzaam met ouderen die over het algemeen niet zo mondig zijn en niet voor hun rechten op willen of kunnen komen. Er wordt dus verdiend over de ruggen van kwetsbare mensen, wat een zeer kwalijke zaak is.
Het werd al snel duidelijk dat het geleverde werk ver benedensmaat was en de nieuwe tuinman heeft erg veel moeten werken om de tuin weer enigszins in goede staat te krijgen, en ik verwachtte dat LL wel het meerendeel zoniet alles zou betalen, aangezien er slecht werk geleverd is en dus in principe geld gebetaald is voor een service die niet geleverd is. Dit bleek niet het geval en afgezien van een kwartier dat de tuinman gebruikt had om een vaas die door hem kapot gemaakt werd te googelen, is er geen animo van de kant van LL hier ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Toen ik er met de klantenservice niet uitgekomen was, had ik een bericht op klachtenkompas geplaatst. Ik werd snel gebeld door een directielid en toegestemd met een oplossing die acceptabel was. Het directielid is nu weg, en lekker leven neemt nu toch een andere positie in die ik in 1e instantie had afgespoken. Het bedrijf is voornamelijk werkzaam met ouderen die over het algemeen niet zo mondig zijn en niet voor hun rechten op willen of kunnen komen. Er wordt dus verdiend over de ruggen van kwetsbare mensen, wat een zeer kwalijke zaak is.
-
Lowieze
Re: LekkerLeven komt afspraak over tuinonderhoud niet na
Ik zie op de website van LekkerLeven dat er in overleg wordt afgesproken wat de werkzaamheden zullen zijn en pas nadat u de gewerkte uren heeft goedgekeurd, een factuur ontvangt. Dan vraag ik me af waarom u de factuur heeft betaald terwijl u niet tevreden was over het gedane werk?
-
LondenWouter
Omdat ik in het buitenland woon, heb ik geen zicht op de zaken. Mijn moeder heeft LL altijd betaald en heeft tot de tuinman gewisseld werd nooit problemen gehad. Ook zijn er dingen aan het licht gekomen die pas duidelijk werden toen een nieuwe tuinman daadwerkelijk de tuin weer in de juiste staat heeft weten te maken, dwz het meerendeel omdat later ook pas bleek dat er bepaalde planten verkeerd behandeld zijn en dus niet meer leven. Het is niet altijd meteen duidelijk dat er slecht werk geleverd is, vandaar.Lowieze schreef:Ik zie op de website van LekkerLeven dat er in overleg wordt afgesproken wat de werkzaamheden zullen zijn en pas nadat u de gewerkte uren heeft goedgekeurd, een factuur ontvangt. Dan vraag ik me af waarom u de factuur heeft betaald terwijl u niet tevreden was over het gedane werk?
LL heeft de kans gekregen om de schade te herstellen, maar kon dit niet. Oudere mensen (zeker weduwes) die nooit iets in de tuin (kunnen) doen zijn wellicht wat naiever mbt dit soort dingen. De tuinman in kwestie had een vlotte babbel en rekende erop dat hij er mee weg kon momen, wat ook gebeurd zou zijn als ik mij er niet mee had bemoeid. Deze man is nu ook onstlagen door LL, dus zij weten dat hij niet te vertrouwen was. Het feit dat na mijn interventie een oplossing gevonden bleek te zijn is ook bewijs van het feit dat LL weet dat zij zwaar in gebreken zijn gebleven, ook al zijn ze hier in 2e instantie op teruggekomen.
-
Lowieze
Moet iemand die zich aansluit bij LL dan diploma's of kwalificaties laten zien? Of zijn dit uitsluitend vrijwilligers die wat willen bijverdienen.LondenWouter schreef:Omdat ik in het buitenland woon, heb ik geen zicht op de zaken. Mijn moeder heeft LL altijd betaald en heeft tot de tuinman gewisseld werd nooit problemen gehad. Ook zijn er dingen aan het licht gekomen die pas duidelijk werden toen een nieuwe tuinman daadwerkelijk de tuin weer in de juiste staat heeft weten te maken, dwz het meerendeel omdat later ook pas bleek dat er bepaalde planten verkeerd behandeld zijn en dus niet meer leven. Het is niet altijd meteen duidelijk dat er slecht werk geleverd is, vandaar.Lowieze schreef:Ik zie op de website van LekkerLeven dat er in overleg wordt afgesproken wat de werkzaamheden zullen zijn en pas nadat u de gewerkte uren heeft goedgekeurd, een factuur ontvangt. Dan vraag ik me af waarom u de factuur heeft betaald terwijl u niet tevreden was over het gedane werk?
LL heeft de kans gekregen om de schade te herstellen, maar kon dit niet. Oudere mensen (zeker weduwes) die nooit iets in de tuin (kunnen) doen zijn wellicht wat naiever mbt dit soort dingen. De tuinman in kwestie had een vlotte babbel en rekende erop dat hij er mee weg kon momen, wat ook gebeurd zou zijn als ik mij er niet mee had bemoeid. Deze man is nu ook onstlagen door LL, dus zij weten dat hij niet te vertrouwen was. Het feit dat na mijn interventie een oplossing gevonden bleek te zijn is ook bewijs van het feit dat LL weet dat zij zwaar in gebreken zijn gebleven, ook al zijn ze hier in 2e instantie op teruggekomen.
Dat er planten niet op de juiste manier behandeld zijn, dat kan een keer gebeuren. Als je zeker wilt weten dat je tuin netjes in orde wordt gemaakt, dan zou je beter een hoveniersbedrijf kunnen inhuren.
-
LondenWouter
LL pretendeert dit en vele andere zaken soort zaken te kunnen regelen met en tuinmannen worden volgens hun eigen website "door ons persoonlijk gesproken en beoordeeld op betrouwbaarheid en ervaring. Zo krijgt u alleen een gemotiveerde, positieve en betrokken hulp bij u thuis. Kwaliteit en betrouwbaarheid verzekerd!" Als er voor een bepaalde service betaald wordt, vind ik dat je kan verwachten dat deze geleverd worden en dit wordt door hun zelfs 'verzekerd'. Het kan natuurlijk altijd foutgaan, dat is duidelijk, maar fouten dienen wel hesteld te worden. Het zijn zeker geen vrijwilligers, dus als er vakwerk aangeboden wordt, moet dat gewoon geleverd worden.Lowieze schreef:Moet iemand die zich aansluit bij LL dan diploma's of kwalificaties laten zien? Of zijn dit uitsluitend vrijwilligers die wat willen bijverdienen.LondenWouter schreef:Omdat ik in het buitenland woon, heb ik geen zicht op de zaken. Mijn moeder heeft LL altijd betaald en heeft tot de tuinman gewisseld werd nooit problemen gehad. Ook zijn er dingen aan het licht gekomen die pas duidelijk werden toen een nieuwe tuinman daadwerkelijk de tuin weer in de juiste staat heeft weten te maken, dwz het meerendeel omdat later ook pas bleek dat er bepaalde planten verkeerd behandeld zijn en dus niet meer leven. Het is niet altijd meteen duidelijk dat er slecht werk geleverd is, vandaar.Lowieze schreef:Ik zie op de website van LekkerLeven dat er in overleg wordt afgesproken wat de werkzaamheden zullen zijn en pas nadat u de gewerkte uren heeft goedgekeurd, een factuur ontvangt. Dan vraag ik me af waarom u de factuur heeft betaald terwijl u niet tevreden was over het gedane werk?
Dat er planten niet op de juiste manier behandeld zijn, dat kan een keer gebeuren. Als je zeker wilt weten dat je tuin netjes in orde wordt gemaakt, dan zou je beter een hoveniersbedrijf kunnen inhuren.
-
Lowieze
Ik heb even gekeken wat de eisen zijn: "je hoeft geen diploma te hebben, we vragen wel enige ervaring".
Tja, eigenlijk kun je dan van alles verwachten. Ik zou zelf dan niet echt vakwerk verwachten, dan zou ik een echte vakman inhuren.
Tja, eigenlijk kun je dan van alles verwachten. Ik zou zelf dan niet echt vakwerk verwachten, dan zou ik een echte vakman inhuren.
-
LondenWouter
Dat is allemaal leuk een aardig, maar er staat ook "Kwaliteit en betrouwbaarheid verzekerd!". Dit is een professioneel bedrijf dat zich presenteert als dienstverlener en pretendeert kwaliteit te leveren, dan kan je dat mijns insziens verwachten... Werk je voor lekker leven of zo, of ben je zelf een hovenier die hier veel werk verliest?Lowieze schreef:Ik heb even gekeken wat de eisen zijn: "je hoeft geen diploma te hebben, we vragen wel enige ervaring".
Betrapt....LondenWouter schreef:Dat is allemaal leuk een aardig, maar er staat ook "Kwaliteit en betrouwbaarheid verzekerd!". Dit is een professioneel bedrijf dat zich presenteert als dienstverlener en pretendeert kwaliteit te leveren, dan kan je dat mijns insziens verwachten... Werk je voor lekker leven of zo, of ben je zelf een hovenier die hier veel werk verliest?Lowieze schreef:Ik heb even gekeken wat de eisen zijn: "je hoeft geen diploma te hebben, we vragen wel enige ervaring".
Lekker Leven is "slechts"een bemiddelaar.
Zie hun algemene voorwaarden met name artikel 7, 8 en 9
https://www.lekkerleven.nl/overige/alge ... orwaarden/
-
LondenWouter
Ze zijn wellicht 'slechts een bemiddelaar', maar ze nemen betalingen aan voor 'hun personeel', beloven gouden bergen op hun website waar ze kwaliteit en betrouwbaarheid verzekeren, komen met mij via een directeur een oplossing overeen, alleen om deze dan later niet te honoreren. Dat lijkt mij niet de juiste manier van werken...Har45 schreef:Lekker Leven is "slechts"een bemiddelaar.
Klanten kijken niet altijd naar de algemene voorwaarden, zeker hun doelgroep (oudere mensen) niet die uit een tijd komen waar dit oha niet nodig was. Ik vind het belachelijk dat bedrijven zich achter 'algemene voorwaarden' schuilhouden ipv zich verantwoordelijk en fatsoenlijk op te stellen wanneer het fout gaat.
Hoeveel m² is die tuin??LondenWouter schreef:Mijn moeder heeft in het verleden de services van Lekker Leven gebruikt om haar tuin bij te houden.
-
atlas1302
En als u nu gewoon LL bedankt voor hun bewezen diensten en uitkijkt naar een echte tuinman, dan is het toch klaar.
-
LondenWouter
Dat is ook gebeurd, maar dat betekent niet dat mijn moeder het geld dat zij aan LL heeft betaald voor diensten die niet geleverd zijn en voor de schade aan de tuin niet terug hoort te krijgen, wat ook was afgesproken met een directielid. Het vervelende is nu dat deze beste man nu weg is en LL op die afspraak terugkomt.atlas1302 schreef:En als u nu gewoon LL bedankt voor hun bewezen diensten en uitkijkt naar een echte tuinman, dan is het toch klaar.
Waarom bent u zo aan het schermen met de leeftijd van uw moeder? Ook vroeger moest je opletten dat je waar voor je geld kreeg. En daar is uw moeder beslist van op de hoogte.
-
LondenWouter
Ik vind de leeftijd van m'n moeder relevant omdat zij het werk zelf niet meer kan doen, en naw het meerendeel van de klanten van LL. Zij richten zich vnl op oudere mensen die hulp nodig hebben en pretenderen dit te kunnen leveren.Lady1234 schreef:Waarom bent u zo aan het schermen met de leeftijd van uw moeder? Ook vroeger moest je opletten dat je waar voor je geld kreeg. En daar is uw moeder beslist van op de hoogte.
In dit geval is er schade aan de tuin gedaan die hersteld moest worden door een andere tuinman toen LL dit niet kon doen binnen de termijn die nodig was (het winterklaar maken van een tuin). Er zijn ook planten doodgegaan doordat de tuinman niet correct handelde. Ik klaagde namens mijn moeder omdat zij de wil en energie niet had er iets aan te doen. Toen ik met een directielid gesproken had is er een oplossing gevonden (en zwart op wit bevestigd door het directielid) en is de tuinman in kwestie ontslagen omdat zij ook duidelijk vonden dat hij zeer slecht werk leverde. Nu blijkt het directielid weg te zijn en komt LL op deze afspraak terug omdat zij vinden dat ik de afspraak volgens hun 'verkeerd begrepen' had. Dit is uiteraard niet het geval, wat vindt u van deze situatie, of heeft u verder geen mening?
Zijn er nog andere mensen die ervaringen hebben met LL? Ik wil nog wel zeggen dat de vorige tuinman echt perfect werk leverde via LL, maar die verhuisde en dus kwam er een nieuwe.
Goed, tuinman ontslagen, directielid weg, nieuwe tuinman doet zijn werk goed.
Als u meer wilt, zult u moeten gaan procederen.
-
LondenWouter
De nieuwe tuinman is niet van LL en m'n moeder heeft dus dubbel betaald, wat niet goed is. Wat ik wil is dat LL doet wat afgesproken was, dat is toch niet meer dan normaal??Lady1234 schreef:Goed, tuinman ontslagen, directielid weg, nieuwe tuinman doet zijn werk goed.
Normaal ?
Daar moet de rechter zich dan maar over buigen. Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk, beetje tuinman kost toch geen vermogen....
Daar moet de rechter zich dan maar over buigen. Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk, beetje tuinman kost toch geen vermogen....
Laatst gewijzigd door Brahms op 12 feb 2018 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LondenWouter
Ligt het nou aan mij of is het niet meer normaal om aan te nemen dat een bedrijf doet dat ze via een directielid toezeggen??? Ik ben al een tijdje weg uit NL, maar het lijkt me niet onredelijk om dat normaal te vinden... Het gaan om een redelijk klein bedrag wat me eigenlijk gestolen kan worden (+-€500), het principe is mij veel meer waard.Brahms schreef:Normaal ?
Daar moet Deventer zich dan maar over buigen. Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk, beetje tuinman kost toch geen vermogen....
Als ze dit met andere klanten doen die net als mijn moeder slechte diensten geleverd krijgen maar middels een 'klantenservice' onder druk gezet, van het kastje naar de muur gestuurd worden en het uiteindelijk maar opgeven en de slechte service en schade maar als zoete koek slikken, besteed ik hier graag wat tijd aan om dit te belichten en andere te waarschuwen.
Alleen van bedrijven wordt de “vakmanschap”gegarandeerd. Niet van losse hulpen die ingeschakeld worden. Die zijn alleen betrouwbaar.