LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Myson Kickspace 500 geeft alleen koude lucht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Michel Huurman

Myson Kickspace 500 geeft alleen koude lucht

Ongelezen bericht door Michel Huurman »

Goedendag,

Mijn Myson kickspace 500 geeft alleen koude lucht. Na enig zoekwerk op internet las ik dat dit wel vaker voorkomt.
Een van de oplossingen is om de leidingen los te koppelen en te ontdoen van roest/drap.
En deze drap/roest hebben wij dus ook last van, in eerste instantie liep erg zelf geen water uit, pas nadat ik er met een schroevendraaier in porde. Nu het ergste is verwijderd, vroeg ik mij wel af wat deze drap/roest van invloed is op mijn gehele CV systeem.
Gaat deze drap/roest dadelijk door het hele systeem en heeft mijn CV hier last van
Maar dat weet ik dus niet zeker. Daarnaast zal deze drap/roest weer gaan ontstaan.

Wie kan mij vertellen of de mogelijke resten die ik niet heb kunnen verwijderen en de toekomstige ontstaan van drap/roest van invloed is op ons CV systeem en onze CV.

Ik hoor graag van jullie!

MvG,

Michel Huurman

berndv

Re: Myson Kickspace 500 geeft alleen koude lucht

Ongelezen bericht door berndv »

Michel Huurman schreef:
14 dec 2018 11:45
Goedendag,

Mijn Myson kickspace 500 geeft alleen koude lucht. Na enig zoekwerk op internet las ik dat dit wel vaker voorkomt.
Een van de oplossingen is om de leidingen los te koppelen en te ontdoen van roest/drap.
En deze drap/roest hebben wij dus ook last van, in eerste instantie liep erg zelf geen water uit, pas nadat ik er met een schroevendraaier in porde. Nu het ergste is verwijderd, vroeg ik mij wel af wat deze drap/roest van invloed is op mijn gehele CV systeem.
Gaat deze drap/roest dadelijk door het hele systeem en heeft mijn CV hier last van
Maar dat weet ik dus niet zeker. Daarnaast zal deze drap/roest weer gaan ontstaan.

Wie kan mij vertellen of de mogelijke resten die ik niet heb kunnen verwijderen en de toekomstige ontstaan van drap/roest van invloed is op ons CV systeem en onze CV.

Ik hoor graag van jullie!

MvG,

Michel Huurman
Indien u uw ketel laat onderhouden, zou ik de vraag daar neer leggen. Mits u een onderhoudscontract heeft natuurlijk. Misschien kunt u het navragen aan de installateur die deze plintverwarming geplaatst heeft. Roest in het systeem is wel vreemd, zou niet mogen gebeuren in een gesloten en zuurstofloos systeem of in ieder geval minimaal moeten zijn.

Gesloten