LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederland Isoleert levert slechte diensten qua isolatie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
AJBUTR

Nederland Isoleert levert slechte diensten qua isolatie

Ongelezen bericht door AJBUTR »

Mijn ouders van eind 70 hebben zeer slechte ervaringen met Nederland Isoleert. Een overeenkomst is snel geregeld maar voor het afleveren van deugdelijke producten en diensten scoort Nederland Isoleert ronduit slecht. De bodemisolatie wordt met een nonchalante werkhouding aangebracht zonder meetapparatuur, waardoor uiteraard door de werknemers niet te controleren is of de vereiste 18 cm EPS-parels in de kruipruimte liggen. Na zelf controle te hebben uitgevoerd blijkt 1/3 van de woning NIET te zijn voorzien van isolatiemateriaal en 2/3 van de woning ligt slechts enkele centimeters. Binnendienstmedewerkers nemen ronduit een niet professionele houding aan bij het in ontvangst nemen van deze gebreken die uiteraard door ons worden gemeld. Het kost moeite om een inspecteur te laten komen. Deze constateert vanzelfsprekend dezelfde gebreken en er wordt een herstelafspraak gepland. Opnieuw veel nonchalance bij de werknemers. Men heeft nog slechts een beperkt aantal m2 isolatiemateriaal in de kar beschikbaar. Dat wordt in de kruipruimte bijgesloten, maar opnieuw zonder eigen controle. Wat blijkt: in de gehele kruipruimte ligt NERGENS de vereiste 18cm! Gemiddeld ligt er 25% te weinig isolatiemateriaal. Aangeleverd fotomateriaal levert het bewijs aan Nederland Isoleert. Opnieuw volgen onprofessionele contactmomenten met binnendienstmedewerkers die vanzelfsprekend een protocol volgen. Omdat het vertrouwen in Nederland Isoleert volledig is zoekgeraakt, willen mijn ouders geen verdere herstelpogingen meer maar een schikking. Ze willen betalen voor het percentage dat geleverd is. Dan geeft Nederland Isoleert niet thuis. Men reageert niet meer op voorstellen, maar voert ondertussen de druk op door betalingsherinneringen te versturen met dreiging tot incassoprocedure. Nederland Isoleert is geen organisatie die in klantbelang denkt en die niet doorziet dat het tegemoet komen aan klantwensen in deze, uiteindelijk een hogere tevredenheid scoort dan nu het geval is.

Komkommertijd

Re: Nederland Isoleert levert slechte diensten qua isolatie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze veel minder leveren en je hebt daar een foto van niets betalen, de koude plek kan vocht problemen geven en meld dat je in 1x het gehele bedrag gaat betalen nadat alles volgens afspraak geleverd is....

Als ik een half geïsoleerde moet bijvullen krijg je echt geen korting.
Half werk is niet klaar dus betaal je ook nog niets, zo simpel is het.

Gewoon melden dat het nog niet klaar is.

ZwarteKat

Ongelezen bericht door ZwarteKat »

Oh wat erg zeg! En dat terwijl kruipruimte isolatie (zeker met isolatiechips of -parels) makkelijk zelf te doen is :shock: Wij hebben een tijdje geleden ook de isolatie in onze woning aangepakt. Gewoon zelf de bolletjes isolatie in de kruipruimte geblazen. Mijn mening is dat wanneer je iets zelf doet (en het gaat om je eigen huis) dat het dan vaak beter gebeurd dan wanneer je het laat doen (door iemand die de centen wil vangen). Uiteraard hebben wij gekeken of de parels de complete kruipruimte bedekten. We merken nu veel verschil in warmte. Mijn man is een kundige klusser, dus dat helpt een stuk, maar het kan ook zeker geen kwaad om advies van experts te vragen. We hebben bijvoorbeeld ook ons dak met steenwol https://www.isolatiemateriaal.nl/steenwol/ geïsoleerd en daarvoor de desbetreffende webshop gebeld om ons isolatieplan door te spreken. Dan ga je toch een stuk zekerder te werk. Ik zou het dus de volgende keer gewoon zelf doen.

Cabriootje

Ongelezen bericht door Cabriootje »

Nederland Isoleert hanteert hoge prijzen in hun offertes.
Voor het vullen van mijn 47 m2 kruipruimte 50 cm hoog, rekenden ze 1600 euro. Offertes bij 2 andere gecertificeerde isolatie bedrijven vielen 5 tot 600 euro goedkoper uit.
Vraag dus áltijd verschillende offertes op.

Gesloten