LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit meer Woonsquare!
Nooit meer Woonsquare!
In juni dit jaar 2 matrassen gekocht bij Woonsquare in Oss. 3 tot 5 weken levertijd. Na een week wilde ik de order annuleren. Dit heb ik schriftelijk vermeld. Ik word gebeld door Woonsquare en krijg te horen dat ik ingeval van annuleren bestelling 30% annuleringskosten dien te betalen. Volgens de receptioniste staat dit in hun algemene verkoopvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet van tevoren door de verkoper verteld. Ook heb ik deze voorwaarden niet meegekregen met de aankoopbon. Verkoper is alleen maar gericht geweest op het verkopen van de matrassen. Een week later krijg ik een brief van de afdeling Juridische zaken en Incasso van Woonsquare, waarop staat dat als ik de order niet door laat gaan, ze 30% annuleringskosten in rekening zullen brengen.
Al met al vind ik Woonsquare een klantonvriendelijke bedrijf. Ze zijn teveel op verkoop gericht, ze informeren klanten niet over de kwaliteit van het product en proberen alleen maar producten aan te smeren, ze informeren niet over hun dwangmatige algemene verkoopvoorwaarden, ze willen hun producten niet terugnemen en zetten hun klanten onder druk zodat ze de producten niet zo makkelijk terugbrengen. ze luisteren niet naar ontevreden klanten.
Al met al vind ik Woonsquare een klantonvriendelijke bedrijf. Ze zijn teveel op verkoop gericht, ze informeren klanten niet over de kwaliteit van het product en proberen alleen maar producten aan te smeren, ze informeren niet over hun dwangmatige algemene verkoopvoorwaarden, ze willen hun producten niet terugnemen en zetten hun klanten onder druk zodat ze de producten niet zo makkelijk terugbrengen. ze luisteren niet naar ontevreden klanten.
Re: Nooit meer Woonsquare!
[iARTIKEL 12 - De annulering
Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen][/i]
Als de algemene voorwaarden bij jou niet op de aankoopbon staan, zijn partijen (blijkbaar)bij het sluiten van de overeenkomst anders overeengekomen
Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen][/i]
Als de algemene voorwaarden bij jou niet op de aankoopbon staan, zijn partijen (blijkbaar)bij het sluiten van de overeenkomst anders overeengekomen
Woonsquare = Poppeliers.
Veel sterkte gewenst !
Overigens geld: koop = koop.
Zo werkt dat bij iedereen.
Veel sterkte gewenst !
Overigens geld: koop = koop.
Zo werkt dat bij iedereen.
-
Wat een onzin!
Je koopt iets, bedenkt je, en wordt vervolgens kwaad dat de ondernemer een deel van gemaakte kosten op jou verhaalt.
Dit lijkt mij niet meer dan logisch.
En dan nog gaan klagen dat een WINKEL te veel op verkoop gericht is.
Ja, wat verwacht je dan?
Je koopt iets, bedenkt je, en wordt vervolgens kwaad dat de ondernemer een deel van gemaakte kosten op jou verhaalt.
Dit lijkt mij niet meer dan logisch.
En dan nog gaan klagen dat een WINKEL te veel op verkoop gericht is.
Ja, wat verwacht je dan?
tgorgen
Advies: als je iets koopt moet je nooit direkt beslissen. Eerst moet je altijd vooraf om de algemene koopvoorwaarden vragen, die je vervolgens rustig thuis moet bestuderen. Pas een paar dagen later ga je dan naar de winkel om de koopovereenkomst af te sluiten (als er tenminste geen rare voorwaarden in "kleine lettertjes" staan).
Maxiem.
Advies: als je iets koopt moet je nooit direkt beslissen. Eerst moet je altijd vooraf om de algemene koopvoorwaarden vragen, die je vervolgens rustig thuis moet bestuderen. Pas een paar dagen later ga je dan naar de winkel om de koopovereenkomst af te sluiten (als er tenminste geen rare voorwaarden in "kleine lettertjes" staan).
Maxiem.
VioletPrue, zo laat je meteen zien dat je of niet goed kan lezen, of selectief hebt gelezen. Ik schrijf in duidelijk Nederlandse taal dat ze mij niet van tevoren hun algemene verkoopvoorwaarden hebben gegeven en ook niet vantevoren hebben uitgelegd. De verkoper heeft daar niets over uitgelegd.
tgorgen
Als consument heb je ook een onderzoeksplicht. Als de verkoper niet voorafgaande aan het afsluiten van de koopvoorwaarden deze voorwaarden aan de klant verstrekt, dan moet de klant daar dus zelf om vragen. Als je dat als potentiële klant niet doet, dan moet je de hand in eigen boezem steken en bij een annulering niet mekkeren dat je de voorwaarden niet hebt gekregen. Zo simpel ligt dat.
Maxiem.
Als consument heb je ook een onderzoeksplicht. Als de verkoper niet voorafgaande aan het afsluiten van de koopvoorwaarden deze voorwaarden aan de klant verstrekt, dan moet de klant daar dus zelf om vragen. Als je dat als potentiële klant niet doet, dan moet je de hand in eigen boezem steken en bij een annulering niet mekkeren dat je de voorwaarden niet hebt gekregen. Zo simpel ligt dat.
Maxiem.
Je zou eens juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket of iets dergelijks. Weet zo gauw even niet of de voorwaarden ter hand moeten zijn gesteld dan wel er duidelijk op gewezen moet worden met borden in de winkel.
Als dat zo is, zouden de AV misschien niet van toepassing kunnen zijn. Misschien is er zo een mogelijkheid om er onder uit te komen.
Echter zoals reeds gesteld koop=koop. En dan kun je je niet zomaar bedenken. (tenminste als het geen koop op afstand is). Als de matrassen uit voorraad leverbaar zouden zijn geweest was er ook geen mogelijkheid om van de koop af te zien. Daarbij is ruilen een gunst van de winkelier en geen recht van de consument.
Desalniettemin vind ik wel dat een consument beter moet informeren en vind ik de boosheid jegens Woonsquare niet terecht.
Als dat zo is, zouden de AV misschien niet van toepassing kunnen zijn. Misschien is er zo een mogelijkheid om er onder uit te komen.
Echter zoals reeds gesteld koop=koop. En dan kun je je niet zomaar bedenken. (tenminste als het geen koop op afstand is). Als de matrassen uit voorraad leverbaar zouden zijn geweest was er ook geen mogelijkheid om van de koop af te zien. Daarbij is ruilen een gunst van de winkelier en geen recht van de consument.
Desalniettemin vind ik wel dat een consument beter moet informeren en vind ik de boosheid jegens Woonsquare niet terecht.
Maxiem, enige die hier aan het mekkeren is, ben jij! Wacht maar tot jij een keertje in dezelfde situatie beland! Dan kijken hoe jij gaat mekkeren!
-
Ik zou geen aanames gaan doen over mijn leeskwaliteiten.tgorgen schreef:VioletPrue, zo laat je meteen zien dat je of niet goed kan lezen, of selectief hebt gelezen. Ik schrijf in duidelijk Nederlandse taal dat ze mij niet van tevoren hun algemene verkoopvoorwaarden hebben gegeven en ook niet vantevoren hebben uitgelegd. De verkoper heeft daar niets over uitgelegd.
Ik stel vast, in duidelijke, Nederlandse taal, dat u dus niet om heeft gevraagd o de algemene voorwaarden.
Er is nergens vastgelegd dat als de verkoper u de voorwaarden niet geeft, dat ze niet geldig zijn.
U heeft ook verantwoordelijkheid.
Als u vervolgens een overeenkomst sluit (dus de koop) gaat u accoord met de voorwaarden.
Dan kunt u niet achteraf gaan zeggen 'ik wist het niet' 'hij is in gebreke gebleven' 'het is niet eerlijk'.
U had ook om de voorwaarden kunnen vragen of ze op internet opzoeken, want ze staan op de site.
U sluit een koop en wil die later ontbinden.
Er is nergens in het consumentenrecht opgenomen dat u kosteloos onder een bestelling/koop uit kan komen.
Koop = koop.
Deze wil ik even een beetje nuanceren. De verkopende partij heeft wel een informatieplicht bij het hanteren van algemene voorwaarden. Wordt hier niet aan voldaan, wordt geacht dat de algemene voorwaarden niet van toepassing zijn.VioletPrue schreef: Er is nergens vastgelegd dat als de verkoper u de voorwaarden niet geeft, dat ze niet geldig zijn.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3588
Art 6:232, 233 en 234 BW gaan over zoiets.
Dit wil nog lang niet zeggen dat TS volledig gelijk zou krijgen voor een rechter als deze de AV niet van toepassing verklaart. Indien de AV worden verworpen, wordt er teruggevallen op wat er in de wet over geregeld is. De koopovereenkomst zal nog steeds geldig zijn en kan men zich niet zomaar bedenken. De verkopende partij heeft dan nog steeds recht op vergoeding van de gederfde winst. In een heel vervelend geval zou dat nog duurder kunnen uitpakken.
Voor de zekerheid.tgorgen schreef:In juni dit jaar 2 matrassen gekocht bij Woonsquare in Oss. 3 tot 5 weken levertijd. Na een week wilde ik de order annuleren. Dit heb ik schriftelijk vermeld. Ik word gebeld door Woonsquare en krijg te horen dat ik ingeval van annuleren bestelling 30% annuleringskosten dien te betalen. Volgens de receptioniste staat dit in hun algemene verkoopvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet van tevoren door de verkoper verteld. Ook heb ik deze voorwaarden niet meegekregen met de aankoopbon. Verkoper is alleen maar gericht geweest op het verkopen van de matrassen. Een week later krijg ik een brief van de afdeling Juridische zaken en Incasso van Woonsquare, waarop staat dat als ik de order niet door laat gaan, ze 30% annuleringskosten in rekening zullen brengen.
Wat zijn mensen toch steeds gepikeerd als ze niet het antwoord krijgen wat hun zint!
Je hebt iets gekocht en de winkel heeft dat speciaal voor jou besteld. Nu wil je er opeens vanaf. Uiteraard zonder kosten!
Het zal je wel niet zinnen, maar ik vind dat gewoon onbeschoft naar die winkel toe. Moet die winkel dan maar zien wat ze met die spullen doen en maar voor lief nemen dat ze ze nooit kunnen verkopen, of misschien tegen bodemprijzen en enorm verlies lopen omdat jij je afspraak niet nakomt?
Had dan beter nagedacht voordat je iets had besteld.
En nee ik werk niet bij Woonsquare en ja ik heb zelf ook wel eens iets gekocht waar ik later bij dacht "dat had ik niet moeten doen" maar dat heb ik niet op de verkoper afgewenteld!
Je hebt iets gekocht en de winkel heeft dat speciaal voor jou besteld. Nu wil je er opeens vanaf. Uiteraard zonder kosten!
Het zal je wel niet zinnen, maar ik vind dat gewoon onbeschoft naar die winkel toe. Moet die winkel dan maar zien wat ze met die spullen doen en maar voor lief nemen dat ze ze nooit kunnen verkopen, of misschien tegen bodemprijzen en enorm verlies lopen omdat jij je afspraak niet nakomt?
Had dan beter nagedacht voordat je iets had besteld.
En nee ik werk niet bij Woonsquare en ja ik heb zelf ook wel eens iets gekocht waar ik later bij dacht "dat had ik niet moeten doen" maar dat heb ik niet op de verkoper afgewenteld!