Ik heb in juli 2008 een huis gekocht.Voor de koop heb ik de makelaar gevraagd of naast ons huis(agrarisch gebied) gebouwd zou worden .Zijn antwoord was nee alleen op zo'n km afstand van het huis zou wat gebouwd worden.Ook heb ik van hem een formulier vd gemeente gekregen van mei 2008 waarin stond dat er niets bekend was over eventuele bouwplannen in de nabijheid van het perceel. 2,5 mnd na de koop is er echter begonnen met het bouwen van een wijk van 58 woningen precies naast mijn huis.OOk komt er voor mijn huis een doorgaande weg naar deze wijk.
Ik heb op internet ook documenten gevonden uit mei 2008 waarin de bouw al bekend cq goedgekeurd was.VAlse info van gemeente en makelaar dus.Wat kan ik doe?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onjuiste info door makelaar
Re: onjuiste info door makelaar
Heeft U bewijs van dat U gevraagd heeft of er iets gebouwd zou worden?
Verder heeft U als koper een onderzoeksplicht en daarom nemen sommige een aankoop makelaar die tevens probeerde de prijs te verlagen en gebreken zal proberen te verrekenen.
Ook de controle bestemmingsplan, gratis ter inzage bij elke gemeente had U moeten raadplegen (copy maken kost wel geld)
U zit nu met een lastige mondelinge toezegging die moeilijk bewijsbaar is.
Verder heeft U als koper een onderzoeksplicht en daarom nemen sommige een aankoop makelaar die tevens probeerde de prijs te verlagen en gebreken zal proberen te verrekenen.
Ook de controle bestemmingsplan, gratis ter inzage bij elke gemeente had U moeten raadplegen (copy maken kost wel geld)
U zit nu met een lastige mondelinge toezegging die moeilijk bewijsbaar is.