LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontbinding tijdelijk huurcontract (leegstandwet)
Ontbinding tijdelijk huurcontract (leegstandwet)
Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik wonen sinds 9 oktober 2009 samen in een flat obv tijdelijke huur, anti kraak zeg maar. Toen wij ons contract gingen tekenen was het ons duidelijk dat het voor een jaar zou zijn. Maar de mensen van Woonstede (via wie wij huren) vertelden ons dat het project zou uitlopen en we er echt wel twee jaar zouden kunnen wonen. Toen hebben wij ook getekend en onze flat mooi ingericht aangezien we er toch wel twee jaar zouden wonen.
Nu krijg ik vandaag een brief van Woonstede dat er geruchten rondgaan dat het contract verlengd zou worden. Dat gaat dus niet gebeuren. Er wordt ook niet bemiddelt voor een andere woning en je zoekt het maar uit, daar komt het op neer.
Ik heb natuurlijk gelijk gebeld en het enige antwoord is: u heeft getekend voor een jaar en u moet er dan uit. Dat weet ik maar jullie hebben ook gezegd dat we er wel langer konden wonen en obv daarvan hebben wij getekend en onze planning gemaakt. Ja meneer, dat staat niet in uw contract. Enzovoort enzovoort.
Mijn vraag is, kunnen wij nu nog iets ondernemen of hebben we idd gewoon vette pech en moeten we er 31 augustus uit?
Mijn vriendin en ik wonen sinds 9 oktober 2009 samen in een flat obv tijdelijke huur, anti kraak zeg maar. Toen wij ons contract gingen tekenen was het ons duidelijk dat het voor een jaar zou zijn. Maar de mensen van Woonstede (via wie wij huren) vertelden ons dat het project zou uitlopen en we er echt wel twee jaar zouden kunnen wonen. Toen hebben wij ook getekend en onze flat mooi ingericht aangezien we er toch wel twee jaar zouden wonen.
Nu krijg ik vandaag een brief van Woonstede dat er geruchten rondgaan dat het contract verlengd zou worden. Dat gaat dus niet gebeuren. Er wordt ook niet bemiddelt voor een andere woning en je zoekt het maar uit, daar komt het op neer.
Ik heb natuurlijk gelijk gebeld en het enige antwoord is: u heeft getekend voor een jaar en u moet er dan uit. Dat weet ik maar jullie hebben ook gezegd dat we er wel langer konden wonen en obv daarvan hebben wij getekend en onze planning gemaakt. Ja meneer, dat staat niet in uw contract. Enzovoort enzovoort.
Mijn vraag is, kunnen wij nu nog iets ondernemen of hebben we idd gewoon vette pech en moeten we er 31 augustus uit?
Re: Ontbinding tijdelijk huurcontract (leegstandwet)
Laminaat is meestal los te klikken.
Verder wist U dat er vermoedens waren en geen zekerheid op papier.
U betaalde verder meestal een zeer laag bedrag omdat je over een jaar weer op straat staat of een andere anti kraak kreeg aangeboden en met verhuiskosten zult zitten.
Dus zorg voor luxe die te verhuizen is.
gordijnen kun je ook iets verder uit/in schuiven, net als de iets duurdere rails.
Dus houd er altijd rekening mee dat plannen aangepast kunnen worden.
Daarom liever geen vaste ADSL lijn maar een USB stick en via GSM antenne online..
want verhuiskosten een aansluiten en/of tijdelijk geen woning hebben is mogelijk.
Ook weet je nooit waar je volgend jaar gaat wonen dus je moet je leven hier op inrichten of normale woning kiezen.
Verder wist U dat er vermoedens waren en geen zekerheid op papier.
U betaalde verder meestal een zeer laag bedrag omdat je over een jaar weer op straat staat of een andere anti kraak kreeg aangeboden en met verhuiskosten zult zitten.
Dus zorg voor luxe die te verhuizen is.
gordijnen kun je ook iets verder uit/in schuiven, net als de iets duurdere rails.
Dus houd er altijd rekening mee dat plannen aangepast kunnen worden.
Daarom liever geen vaste ADSL lijn maar een USB stick en via GSM antenne online..
want verhuiskosten een aansluiten en/of tijdelijk geen woning hebben is mogelijk.
Ook weet je nooit waar je volgend jaar gaat wonen dus je moet je leven hier op inrichten of normale woning kiezen.
Goh, bedankt voor de tips om mijn huis in te richten maar dat is mijn vraag niet. En zo laag is het bedrag ook niet in vergelijking met de andere huizen waar ik anti-kraak in heb gewoond.
-
Ik begrijp niet dat ze zoiets kunnen vertellen.Maar de mensen van Woonstede (via wie wij huren) vertelden ons dat het project zou uitlopen en we er echt wel twee jaar zouden kunnen wonen.
Toen ik mijn sloopwoning kreeg werd er gezegd: het is voor een half jaar, mocht er later gesloopt worden, dan kun je langer blijven zitten. Er werd toen ook uitdrukkelijk gezegd dat ik er niet van uit moest gaan dat er verlengd zou worden, het moest allemaal nog bekeken worden. Ik meen dat de woningbouw toen een opzegtermijn van twee maanden had.
Uiteindelijk heb ik er een jaar gezeten, en is er na mij nog iemand een half jaar komen wonen voor er gesloopt werd.
Het beste is denk ik uit te gaan van wat er in het contract staat. Mocht er alsnog een verlenging komen, dan is dat meegenomen. Maar dat zul je pas een maand of twee van tevoren weten. Zo moet je het zien denk ik.
Dat het voor mij, en voor alle andere tijdelijke huurders een hele onzekere periode was hoef ik je niet te vertellen natuurlijk. Voor jullie geldt hetzelfde. Maar toch, je bent een tijdje geholpen, je hebt een dak boven je hoofd, daar gaat het om.
-
@ Stofzuigertje:
Vergeet niet dat de huur van een sloopwoning heus niet zoveel lager ligt dan bij een 'normale' woning. Wat dat betreft wordt er soms flink misbruik gemaakt van de huidige woningnood. Toen ik mijn sloopwoning kreeg moest ik net zoveel aan huur betalen als de mensen die een vast contract hadden.
Dat je met meerdere verhuiskosten te maken hebt, daar heeft de Wbv geen boodschap aan. Je bent geholpen, en daarmee uit. Voor jou 20 of 30 anderen.
Soms heb je gewoon geen keuze. Te weinig punten voor wat jij een normale woning noemt, of andere redenen.Ook weet je nooit waar je volgend jaar gaat wonen dus je moet je leven hier op inrichten of normale woning kiezen.
Vergeet niet dat de huur van een sloopwoning heus niet zoveel lager ligt dan bij een 'normale' woning. Wat dat betreft wordt er soms flink misbruik gemaakt van de huidige woningnood. Toen ik mijn sloopwoning kreeg moest ik net zoveel aan huur betalen als de mensen die een vast contract hadden.
Dat je met meerdere verhuiskosten te maken hebt, daar heeft de Wbv geen boodschap aan. Je bent geholpen, en daarmee uit. Voor jou 20 of 30 anderen.
Ze had dat ook niet mogen zeggen maar het is toch gebeurd. En ik woon al jaren anti kraak maar dat was altijd alleen en aan die inrichting had ik ook niks besteed. Maar nu dan samen met mn vriendin en als je er dan vanuit gaat dat je er twee jaar woont wil toch iets moois.witte angora schreef:Ik begrijp niet dat ze zoiets kunnen vertellen.
Toen ik mijn sloopwoning kreeg werd er gezegd: het is voor een half jaar, mocht er later gesloopt worden, dan kun je langer blijven zitten. Er werd toen ook uitdrukkelijk gezegd dat ik er niet van uit moest gaan dat er verlengd zou worden, het moest allemaal nog bekeken worden. Ik meen dat de woningbouw toen een opzegtermijn van twee maanden had.
Uiteindelijk heb ik er een jaar gezeten, en is er na mij nog iemand een half jaar komen wonen voor er gesloopt werd.
Het beste is denk ik uit te gaan van wat er in het contract staat. Mocht er alsnog een verlenging komen, dan is dat meegenomen. Maar dat zul je pas een maand of twee van tevoren weten. Zo moet je het zien denk ik.
Dat het voor mij, en voor alle andere tijdelijke huurders een hele onzekere periode was hoef ik je niet te vertellen natuurlijk. Voor jullie geldt hetzelfde. Maar toch, je bent een tijdje geholpen, je hebt een dak boven je hoofd, daar gaat het om.
En in mijn contract staat dat het voor een jaar is met uitloop op vier jaar maar dat wordt per jaar bekeken. Ik voel me niet geholpen, ik voel me genaaid.
Maar wat ik dus wil weten of wij obv wat die vrouw heeft gezegd nog iets kunnen ondernemen?
-
Buiten de vraag of dat zou kunnen: ik zou het niet doen. Vergeet niet: je bent voor een eventuele verlenging nog steeds van dezelfde Wbv afhankelijk. Wat je hebt is een mondelinge verklaring, die heus niet bevestigd gaat worden tegenover een rechter. Dus je zult niks voor elkaar krijgen.Maar wat ik dus wil weten of wij obv wat die vrouw heeft gezegd nog iets kunnen ondernemen?
Bovendien: als er gesloopt gaat worden, dan wordt dat echt niet met een jaar tegengehouden omdat jij dat zo graag wilt op basis van een mondelinge boodschap.
Wil je alles verspelen, dan moet je een zinloze actie beginnen. Wil je evengoed kans maken op verlenging (je spreekt er nu over dat het zelfs vier jaar kan worden) laat het dan rusten, geef het de tijd. Wie weet kun je inderdaad nog een flinke tijd blijven zitten. En daar is het je om te doen, of niet dan.
Ook voor de Wbv is het een onzekere tijd, er moet van alles geregeld worden inzake het project, maar niemand weet hoe of wat. Op huurders die 'problemen' maken zitten ze niet te wachten, snap je?
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 feb 2010 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me jouw woord tegen het hare....
En als ik een voorspelling mag doen: jij trekt aan ht kortste eind.
Zonde van je energie.
En als ik een voorspelling mag doen: jij trekt aan ht kortste eind.
Zonde van je energie.
Er wordt niet gesloopt, alleen maar gerenoveerd. En ik wil ook niet direct naar de rechter ofzo maar het voelt zo onrechtvaardig.
-
Het voelt zo onrechtvaardig, dat snap ik wel. Maar zie het eens anders.Jeweet schreef:Er wordt niet gesloopt, alleen maar gerenoveerd. En ik wil ook niet direct naar de rechter ofzo maar het voelt zo onrechtvaardig.
In het contract staat duidelijk: één jaar, met de mogelijkheid van een uitloop naar vier jaar. De medewerker van de Wbv gaat zijn/haar boekje te buiten met het verhaal van twee jaar. Wat zeer waarschijnlijk zal kloppen, immers, in het contract wordt gesproken over maximaal vier jaar.
De brief is waarschijnlijk alleen maar bedoeld om verkeerde beloften te ontkrachten en iedereen met de neuzen dezelfde kant op te krijgen: datgene wat in het contract staan. Niks meer, niks minder. Gewoon een kwestie van éven de puntjes op de i zetten.
Ik hoef jou niet te vertellen hoe mede anti-krakers elkaar verhalen vertellen over mogelijke verlenging en dat soort dingen, waarbij heus niet iedereen dingen verteld die betrouwbaar zijn. In jouw topic ben je al iemand tegengekomen die precies illustreert wat ik bedoel.
De brief is niet bedoeld om mensen te n**ien, maar om te voorkomen dat mensen een hoop gaan koesteren die niet in het contract staat. Ook al is die hoop waarschijnlijk wel terecht.
Nogmaals, laat het rusten, als er wordt gesproken over maximaal vier jaar... er moeten waarschijnlijk ook nog een hele hoop mensen met een vast contract verhuizen, of een wisselwoning in, dat gaat ook nog tijd kosten voor dat allemaal rond is. Afhankelijk hoe het aangepakt gaat worden, maar het meest logisch is dat er per blok gerenoveerd gaat worden. Lijkt mij.
Pas als die fase begonnen is, dat hele blokken leeggeruimd gaan worden, en er een einddatum is dat de vaste bewoners vertrokken moeten zijn, weet je ook ongeveer wanneer je zelf moet vertrekken.
-
Men zet bewust 1 jaar op papier, alle andere toezeggingen heb je niet op papier, dus hou je aan dat contract dat doen zij namelijk ook.Jeweet schreef:Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik wonen sinds 9 oktober 2009 samen in een flat obv tijdelijke huur, anti kraak zeg maar.Maar de mensen van Woonstede (via wie wij huren) vertelden ons dat het project zou uitlopen en we er echt wel twee jaar zouden kunnen wonen. Toen hebben wij ook getekend en onze flat mooi ingericht aangezien we er toch wel twee jaar zouden wonen.Toen wij ons contract gingen tekenen was het ons duidelijk dat het voor een jaar zou zijn.
Een verlenging kun je via hun aanvragen of het werkt is ten tweede, maar niet geschoten is altijd mis.
Groetjes
Ja, het is ook zo dat ze misschien alleen maar willen ontkrachten. De vaste flatbewoners zijn ook nog lang niet weg maar er komen nog wel tijdelijke bewoners bij. Zoals mijn buren, die wonen er net 2 maanden. Zo maar eens een rondje maken hoe het bij de rest is. Iig bedankt voor alle antwoorden!
-
Ga daar nou maar van uit. Bij mij waren er indertijd ook een keer wat geruchten, reken maar dat de Wbv daar niet blij mee is.Ja, het is ook zo dat ze misschien alleen maar willen ontkrachten
Nogmaals, ze hebben al de kop vol aan het project om alles te regelen. Niet alleen aan het voorbereiden voor de eigenlijke renovatie, maar ook het uitverhuizen van de vaste bewoners, het zoeken van anti-krakers, noem maar op.
Ik denk dat je er echt vanuit kunt gaan dat de brief bedoeld is om spookverhalen die niet in het contract staan te ontzenuwen, meer niet.