https://www.nu.nl/economie/6166692/enec ... s-aan.html
Daar klopt dus geen hout van. Al die prijzen gaan op 1 januari omhoog. Er wordt ergens gezegd dat je een jaar vast bij Innova nu 1,60 per kuub betaalt, dat kan, maar dan ga je als de prijzen zo rond maart/april zakken weer idioot veel betalen in verhouding.
Ergens wordt zelfs genoemd dat het een euro duurder is dan bij een ander (wordt niet bij naam genoemd, heel vreemd), maar dat lijkt me onmogelijk, want mijn tarief dat in november vorig jaar toen de prijzen stukken lager waren is vastgezet, dat is al rond die 80 cent.
Ga voor de gein eens vergelijken op gaslicht.com en pricewise, maar helaas biedt eigenlijk niemand momenteel variabel aan en staat er dus helemaal niets. De enige die op Independer variabel aanbiedt momenteel is OM Nieuwe Energie en die rekent 1,97 per kuub gas. Dus nog flink hoger.
In de praktijk (in theorie zijn ze het verplicht aan te bieden, maar dat zullen dan nog hogere prijzen worden) is het dus onmogelijk een variabel contract af te sluiten dat goedkoper is dan dat van Eneco qua gasprijzen. En ja, of je vast wil leggen voor een jaar tegen de huidige prijzen, dat vraag ik me af.