LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen eneco
opzeggen eneco
Vandaag kreeg ik de mail van Eneco over wat ik moet gaan betalen.
Dat is meer dan het dubbele.
Ik wil graag opzeggen naar de eerste maand maar in de mail staat het volgende...
en dan vooral de tekst onder LET OP
Hoe kunnen ze dit maken vraag ik me af
We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar Eneco plotseling voor u is. En dat er veel op u afkomt. We doen er alles aan om de overgang zo goed en makkelijk mogelijk te maken. Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, dan kan dat. Zoals wettelijk bepaald geldt in november een overgangsperiode, waarin u het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kunt u uw contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. Als u opzegt, maken we een eindnota.
Let op:
Wanneer u opzegt, houd er dan rekening mee dat u moet bijbetalen op uw eindnota. Dit kan een hoog bedrag zijn. Zoals eerder in deze e-mail uitgelegd, komt dit omdat de werkelijke verbruikskosten hoger zijn dan de termijnbedragen die u tot dan toe aan ons heeft betaald. Wij adviseren u om op onze website te kijken wat de financiële gevolgen zijn van het beëindigen van uw contract op verschillende momenten.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil graag opzeggen naar de eerste maand maar in de mail staat het volgende...
We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar Eneco plotseling voor u is. En dat er veel op u afkomt. We doen er alles aan om de overgang zo goed en makkelijk mogelijk te maken. Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, dan kan dat. Zoals wettelijk bepaald geldt in november een overgangsperiode, waarin u het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kunt u uw contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. Als u opzegt, maken we een eindnota.
Let op:
Wanneer u opzegt, houd er dan rekening mee dat u moet bijbetalen op uw eindnota. Dit kan een hoog bedrag zijn. Zoals eerder in deze e-mail uitgelegd, komt dit omdat de werkelijke verbruikskosten hoger zijn dan de termijnbedragen die u tot dan toe aan ons heeft betaald. Wij adviseren u om op onze website te kijken wat de financiële gevolgen zijn van het beëindigen van uw contract op verschillende momenten.
---------------------------------------------------------------------------------------------
-
Re: opzeggen eneco
Eerlijk gezegd zie ik niet echt een reden tot blijdschap.
moederslink
en Bizz
vinden dit leuk
Ik denk dat als je overstapt ook duur uit bent.
Was laatst op TV het advies om niet over te stappen, aangezien ze dan de hoofdprijs vragen.
Was laatst op TV het advies om niet over te stappen, aangezien ze dan de hoofdprijs vragen.
moederslink
vindt dit leuk
-
Dit gaat nergens meer over!
Lees mijn stukje maar bij het topic Eneco incasseert zonder toestemming .
Met een bijstandsuitkering hou je misschien zo.n € 200 leefgeld per maand over.
Geen kleding? Geen nieuwe schoenen? Geen uitjes?
Dan zit je met je uitkerinkje en de kl **** Corona thuis te verpieteren én letterlijk in de kou, omdat je geen forse naheffing wilt hebben.
Lees mijn stukje maar bij het topic Eneco incasseert zonder toestemming .
Met een bijstandsuitkering hou je misschien zo.n € 200 leefgeld per maand over.
Geen kleding? Geen nieuwe schoenen? Geen uitjes?
Dan zit je met je uitkerinkje en de kl **** Corona thuis te verpieteren én letterlijk in de kou, omdat je geen forse naheffing wilt hebben.
-
Las ik ook ergens.
En zo word je " gegijzeld " , je kunt geen kant op!
Eneco levert alleen een vast contract tót 1 maart.
Niks variabel en je wordt " bang gemaakt " :
overstappen ? Wees bevreesd voor een hoge naheffing.
Niks aanbod van bv bonus oid.
Leuk hè, de rijken worden steeds rijker, de armen worden steeds armer.
Huren? Steeds duurder of je belandt in een oud huis zonder voldoende isolatie e.d.
Dát geeft pas een tweedeling .
reggie2
vindt dit leuk
misschien toch maar eens contact opnemen met de consumentenbond
Zelfs oude huizen zonder voldoende isolatie vragen ze de hoofdprijs voor.
@moederslink
Ik zou als ik TS was, nu niet overstappen.
@moederslink
Ik zou als ik TS was, nu niet overstappen.
-
Wat een K.....zooi !
Zovelen komen in de sh**** !
Zorg uitgekleed
Onderwijs onder de maat
Wonen schier onmogelijk
Migrantenstromen
Groningen nog steeds niet gecompenseerd
Corona nog steeds niet onder controle te krijgen
Miljarden nog niet ingeënt
Overal personeelstekorten
Zoveel mafkezen
Aangroeiend geweld
etc etc etc.
Ik word eerlijk gezegd wel errug bezorgd !
Zorg uitgekleed
Onderwijs onder de maat
Wonen schier onmogelijk
Migrantenstromen
Zoveel mafkezen
Aangroeiend geweld
etc etc etc.
reggie2
vindt dit leuk
niet minder @ moederslink?
moederslink
vindt dit leuk
Eneco opzeggen is één, maar momenteel een andere energieleverancier vinden die goedkoper en tegen dezelfde voorwaarden levert zal niet meevallen.Bizz schreef: ↑05 nov 2021 21:05Vandaag kreeg ik de mail van Eneco over wat ik moet gaan betalen.
Let op:
Eerst maar eens op zoek gaan op de verschillende vergelijkingssites welke keuze u heeft om een overstap te rechtvaardigen en dat zal u nog zwaar tegenvallen in de energiecrisis welke er momenteel gaande is.
Neem hierbij als uitgangspunt voor uw zoektocht uw gemiddelde verbruikscijfers van de afgelopen drie verbruiksjaren.
U zult versteld staan voor welke bedragen u de levering van energie worden aangeboden.
Laatst gewijzigd door scontra op 05 nov 2021 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Guardian72
en moederslink
vinden dit leuk
U kunt/moet niet alle problemen van de wereld op uw schouders nemen en daarom adviseer ik u om u alleen echt druk te maken over uw eigen vierkante meter en dat is (misschien) al zwaar genoeg.moederslink schreef: ↑05 nov 2021 22:04Wat een K.....zooi !
Zorg uitgekleed
Onderwijs onder de maat
Wonen schier onmogelijk
Migrantenstromen
Zoveel mafkezen
Aangroeiend geweld
etc etc etc.
moederslink
vindt dit leuk
-
Heel lief gezegd, en ik had vanavond nog even een gesprek met mijn zoon :
het eea zou ( kunnen) betekenen dat ik misschien wel wat egoïstischer ga worden.
Eerst nu puur voor mezelf en mn dierbaren zorgen, in een kleine aangename bubbel.
En wat betreft de rest vd zooi?? Het zal allemaal wel____ what ever ____
het eea zou ( kunnen) betekenen dat ik misschien wel wat egoïstischer ga worden.
Eerst nu puur voor mezelf en mn dierbaren zorgen, in een kleine aangename bubbel.
En wat betreft de rest vd zooi?? Het zal allemaal wel____ what ever ____
scontra
vindt dit leuk
-
En ondanks al die zogenaamde ellende horen zelfs de armsten in Nederland nog bij de welvarenste paar procent van de wereldbevolking.moederslink schreef: ↑05 nov 2021 22:04Wat een K.....zooi !
Zorg uitgekleed
Onderwijs onder de maat
Wonen schier onmogelijk
Migrantenstromen
Zoveel mafkezen
Aangroeiend geweld
etc etc etc.
-
De armsten van Nederland moeten misschien van 50 euro p.w leven en ja dat is meer dan de paupers in de wereld die misschien net $1 per dag hebben en alleen ( of niet ) 1 handjevol rijst kunnen eten.
Maar de levensstandaard was en is hier hoog , men wist niet beter of we konden het kopen. Alles was hier zeer goed georganiseerd ook.
Boodschappen, wonen , de zorgverzekering : het is zo duur geworden allemaal in relatief korte tijd en je hebt minder te besteden.
Velen vd jongere generatie zijn in weelde opgegroeid, niet gewend aan armoede, dus dit is nog al een wake-up call.
Ik las dat er ongelooflijk veel daklozen zijn , meer dan ooit , waaronder ook kansloze asielzoekers en arbeidsmigranten.
Het eea zie ik als een behoorlijk afglijdende schaal en dat verwacht je niet in een ' rijk' ontwikkeld land als Nederland.
Maar de levensstandaard was en is hier hoog , men wist niet beter of we konden het kopen. Alles was hier zeer goed georganiseerd ook.
Boodschappen, wonen , de zorgverzekering : het is zo duur geworden allemaal in relatief korte tijd en je hebt minder te besteden.
Velen vd jongere generatie zijn in weelde opgegroeid, niet gewend aan armoede, dus dit is nog al een wake-up call.
Ik las dat er ongelooflijk veel daklozen zijn , meer dan ooit , waaronder ook kansloze asielzoekers en arbeidsmigranten.
Het eea zie ik als een behoorlijk afglijdende schaal en dat verwacht je niet in een ' rijk' ontwikkeld land als Nederland.
Maar u bent al op leeftijd, net als ik, dus u zult zich ongetwijfeld nog de levensomstandigheden van de jaren vijftig kunnen herinneren. Ik in ieder geval wel. Dan nu maar ook een beetje handelen zo als toen. Één lamp, kachel slechts aan in de woonkamer, gordijnen dicht, vest of trui aan, dekentje over je benen.
Dan komen we de winter wel door.
De jongere generatie moet zich maar aanpassen.
Dan komen we de winter wel door.
De jongere generatie moet zich maar aanpassen.
de auditu
, moederslink
, Moneyman
en Dorfje
vinden dit leuk
-
Ik denk dat ik ietsje jonger ben, maar goed in de jaren 50 was ik kind , een haard, geen douche, geen wasmachine en ijsbloemen etc .
Ja hoor : nu alleen de CV in de woonkamer aan, licht ( weinig) alleen in de woonkamer , vest, dekentje, sokken en gordijnen dicht.
Ja hoor : nu alleen de CV in de woonkamer aan, licht ( weinig) alleen in de woonkamer , vest, dekentje, sokken en gordijnen dicht.
-
En toch hadden die ijsbloemen ook wel wat. De gordijnen openmaken en een raam vol ijs waar je niet doorheen kon kijken. Daarna weer lekker onder de stapel dekens kruipen en naar de raam kijken.moederslink schreef: ↑05 nov 2021 23:47Ik denk dat ik ietsje jonger ben, maar goed in de jaren 50 was ik kind , een haard, geen douche, geen wasmachine en ijsbloemen etc .
moederslink
vindt dit leuk
We gaan wel heel erg of topic, maar goed, mijn. Opa en oma, hadden alleen een kachel in de woonkamer.
Als het vroor en je moest nachts naar het toilet, vroor je de keutel aan je kont vast.
Dus of nu gelijk op zoek naar een andere leverancier als Eneco je tegenstaat.
Was ik in uw situatie,zou ik even bij Eneco blijven en de ontwikkelingen aanzien
Als het vroor en je moest nachts naar het toilet, vroor je de keutel aan je kont vast.
Dus of nu gelijk op zoek naar een andere leverancier als Eneco je tegenstaat.
Was ik in uw situatie,zou ik even bij Eneco blijven en de ontwikkelingen aanzien
Is de energierekening nu het echte probleem? Of is het de druppel in de emmer?
Vergelijk eens het deel van het maandinkomen dat toen en nu wordt besteedt aan wonen.
Dan besef je gelijk voor wie marktwerking in de woonmarkt echt werkt.
Doordat de vaste lasten nu een fors groter deel van maandinkomen opslokken, is er nauwelijks ruimte voor tegenvallers.