LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Perfectbouw!Let op, onterechte facturen over isolatiemeting!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
stt1971

Perfectbouw!Let op, onterechte facturen over isolatiemeting!

Ongelezen bericht door stt1971 »

Op 26 maart jl. is er een informatie avond geweest bij een kerk in Amersfoort over isolatie van huizen bij ons in de wijk. Omdat ik een oude huis hebt van uit 1952 die slecht geisoleerd is ging ik naar die bijeenkomst om informatie te halen. Die bijeenkomst is georganiseerd door Gemeente Amersfoort.Bij binnenkomst kon je je gegevens invullen om mee te kunnen doen voor een loting waarvan je huis kon laten isoleren twv 10.000 euro maar dat hebben dus niet gewonnen. Paar dagen later kwam iemand aan de deur met de mededeling dat ik wel een chek heb gewonnen twv 200 euro om een gratis meting te laten uitvoeren en er kon gelijk een afspraak gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan, kwam inderdaad op 5 mei jl iemand langs om een meting uit te voeren met zijn koffertje. Na half uur rond gekeken en gemeten te hebben is die weg gegaan zonder een andere mededeling. Vandaag kwam ik van mij werk en wat zie ik! een factuur van 200 euro inl. btw. DIT IS NIKS ANDERS DAN OPLICHTING, ik heb nergens voor getekend, ik heb niks aangevraagd en er is niks gezegd over de kosten. Ik wil de mensen hiervoor waarschuwen dat ze hier niet in trappen. Ik ze straks wel gebeld en meegedeeld dat ik de factuur niet zal betalen en dat ik werk van gaat maken.. Ik zeker ook de Gemeente Amersfoor hierover inlichten dat ze hun bewoners moeten inlichten voor dit soort oplichters.. Heeft iemand anders ervaring met zoiets of kan Radar mij hierover helpen?

Alvast bedankt..

VioletPrue

Re: Perfectbouw!Let op, onterechte facturen over isolatiemeting!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heeft u ook daadwerkelijk zwart op wit gekregen dat u de cheque voor de meting van € 200,- had 'gewonnen'?
Want anders is het inderdaad wel oplichting, maar zult u het heel moeilijk krijgen om dat aan te kunnen tonen.
Als er niets zwart op wit staat en zij wel kunnen aantonen dat er een meting t.w.v. € 200,- is verricht, staat u erg zwak.
Uiteraard erg kwalijk en heel vervelend voor u.

stt1971

ik heb het inderdaad niet zwart op wit maar als zij dat op die manier over brengen dat jij denkt dat het kosteloos uitgevoerd wordt en dat dat ze van te voren niet overleggen dat er kosten bij komen en of ik daarmee akkoord ga klopt toch ook niet? Zij hebben het ook niet zwart op wit dat ik dat aangevraagd hebt via een offerte of zo. Normaal gesproken hoor je een offerte te krijgen over zoiets en dat hebben ze ook niet. Als ik wist dat ik 200 euro moest betalen had ik niet eens de deur open gedaan voor ze. Op deze manier spelen en consument in de val lokken lijkt mij ook niet goede manier van werken. Zo kan je heel makkelijk geld verdienen denk ik dan..

heel erg bedankt voor uw reactie..

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

hai,

u kunt die 200 euro terug krijgen aan subsidie moet u even kijken op de website van het ministerie van VROM.

Ik heb dit ook gedaan, (maar ik wist het al van die subsidie) dus u betaalt die organisatie die het gemeten heeft dus die 200 euro en u krijgt deze dan terug van het ministerie. (zo adverteren die organisaties ook met gratis, omdat het per saldo gratis is)

Trudy

stt1971

Eerlijk gezeged heb ik geen tijd en zin om die geld terug te vragen via ministerie of iets dergelijks. Als dat zo is moeten ze hun facturen naar ministerie op sturen en niet zeggen dat het gratis is. En waarschijnlijk om het terug te krijgen moet je je huis eerst laten isoleren en daarna subsidie vragen denk ik.. Waar het nu eigenlijk om gaat is dat ik een ontrechte factuur heb gehad dat wil ik uitvechten..
Ook via radar wil ik andere mensen waarschuwen dat ze niet hier in trappen..

trudy81

Nee, hoor u krijgt de subsidie op het advies, en dus hoeft u die werkzaamheden niet uit te voeren.

Kijk u moet het zelf weten, als u de 200 euro waar u recht op heeft niet wilt terugvragen, dan krijgt u ze natuurlijk ook niet. Wel zou ik goed op de kleine lettertjes letten waar waarschijnlijk (op de website in elk geval wel) staat dat het 'gratis' wat zij aanbieden dus te maken heeft met die subsidie waardoor het per saldo dus inderdaad gratis is. Als iemand dat geld niet wil terug vragen, dan is het natuurlijk ook niet gratis.

Ik heb het ook zo gedaan en bij mij stond achter het woord "gratis" een *, dat * verwees naar de achterzijde van het papier waarop stond dat het geld volledig terug te vorderen was via subsidie. Ik vind dat helemaal geen oplichting, er stond duidelijk dat het 200 euro kostte en dat ik die 200 euro aan subsidie terug kreeg, en die heb ik ook gekregen.

Trudy

stt1971

Heel erg bedankt voor uitleg en reactie maar ik heb geen papier gezien voor de meting dat je het terug kan aanvragen !! Die mensen hebben geen enkele uitleg cq informatie achtergelaten of gegeven maar gelijk de factuur gestuurd en dat vindt ik onbeschoft !! Ik heb ze gebeld maar tot nu toe ook nog reactie, als zeker zijn van hun zaak moeten ze effe terug bellen denk ik !! Ik ga wel VROM bellen hierover inderdaad maar ook de Gemeente Amersfoort inlichten want die bijeenkomst was georganiseerd door hun.

trudy81

Hai,

inderdaad, als u nooit een formulier gehad heeft dan hadden ze u goed moeten informeren. Zeker zou ik inderdaad de gemeente hierop aanspreken.

trudy

Gesloten