LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plasma tv defect

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jan Leijten

plasma tv defect

Ongelezen bericht door jan Leijten »

Geacht forum, wie kan mij helpen.
Ik heb een plasma tv van ongeveer 5 jaar oud van Philips. Hij ging plotseling stuk. Philips kwam hem repareren voor max. 340 euro. Heb ik maar in toegestemd. Wat blijkt nu, onderdelen zijn niet meer te krijgen. Toestel koste destijds 1500 euro.Nu krijg ik een deal aangeboden, ik krijg een andere vergelijkbare tv, maar moet 393 euro bijbetalen, die kost nieuw 529 euro. dus krijg ik voor mijn oude 136 euro terug. Dit is natuurlijk niet helemaal correct, maar is toch niet normaal dat een tv maar 5 jaar meegaat. Buikpijn hebben we er van.
(lang voor gespaard en nu niets) Als ik dit niet wil, moet ik de reparatie en voorrij kosten betalen. Dus ze zetten je voor het blok eigenlijk. Dit is toch wel een zuur verhaal.
Heeft er iemand advies.
Hoogachtend, Jan Leijten

marnix

Re: plasma tv defect

Ongelezen bericht door marnix »

hmm ,mijn ervaring is dat moderne tv's gewoon niet langer dan vijf jaar meegaan, ik koop om de vijf/zes jaar een nieuwe want dan zijn ze weer stuk, levensduur in jaren zegt trouwens niet zoveel, het aantal uren dat gekeken wordt is natuurlijk veel meer van invloed.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat voor type plasma is het en wat is de klacht, (hikken bij het opstarten toevallig) ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ik krijg een andere vergelijkbare tv, maar moet 393 euro bijbetalen, die kost nieuw 529 euro. dus krijg ik voor mijn oude 136 euro terug.
Ik snap je buikpijn. Maar nieuwe tv's zijn nu eenmaal vele malen goedkoper geworden, en daardoor is de restwaarde van tv's van een paar jaar oud niet veel meer.

Stel dat je een gelijkmatige afschrijving zou hebben gehad, uitgaande van een levensduur van 7,5 jaar, dan zou je tv op papier nog 500 euro waard zijn. Maar zou jij een tv van 5 jaar oud voor 500 euro kopen terwijl een vergelijkbare nieuwe 529 kost? En kun je dan van het bedrijf een spiksplinternieuwe tv verwachten met een bijbetaling van 29 euro? Dan krijg je 5 jaar langer tv kijken voor 29 euro, geen bedrijf die dat doet.

En ja, het bedrijf heeft kosten gemaakt om te kijken wat er mis is met je tv, die willen ze uiteraard vergoed zien. Dat is ook wel te rechtvaardigen, denk ik.

Leuk? Absoluut niet. Maar het is nu eenmaal de realiteit.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts heeft de plasma tv 5 jaar in bezit voor die gaat hemelen, alleszins acceptabel. Voor 5 jaar terug was 1500 euro een gangbare prijs. Anno zeg 2012 zijn die tv's zo uitontwikkeld en goedkoper geworden dus kun je aan de plasma tv van toen geen waarde meer kunt ontlenen, de techniek is hopeloos veroudert en het ding is zeg maar, geen kwartje meer waard. Philips geeft 136 euro coulance terwijl dat helemaal niet hoeft 5 jaar oud is echt buiten de garantie termijn. Simpel gesteld was het 5 jaar geleden zo dat een plasma/lcd scherm snel in waarde zou dalen vooral om te zorgen dat een breder publiek deze schermen zou gaan aanschaffen. Met succes iedereen heeft wel zo'n scherm in huis staan want voor nog geen 300 euro koop je een acceptabel scherm met alles er op en er aan. Die mogelijkheden zullen bij de 5 jaar oude plasma tv niet eens aanwezig zijn. Mijn mening neem je verlies en pak die coulance.

ronald g

Heb niet gezegd dat het persé een plasma scherm is. Steeds minder consumenten kiezen voor plasma omdat er zeer goede alternatieven zijn.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g

@ Vogels je haalt mijn hele verhaal uit de context
Simpel gesteld was het 5 jaar geleden zo dat een plasma/lcd scherm snel in waarde zou dalen vooral om te zorgen dat een breder publiek deze schermen zou gaan aanschaffen. Met succes iedereen heeft wel zo'n scherm in huis staan
Plasma is uit de gratie mede door de hogere energiekosten en lcd schermen zijn ook in grotere formaten veel beter en betaalbaar geworden. Oké 300 euro voor een nieuwe is wat kort door de bocht maar wel haalbaar. Beeldscherm grootte bepaald de prijs niet, 32/42 inch scheelt een paar tientjes.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g

Je moet wel echt plasma fan zijn om de verouderde beeld kwaliteit voor lief te nemen. HD wordt niet gehaald en de verschillen tussen plasma en lcd beeld kwaliteit zijn summier te noemen. Plasma wordt pas interessant als je een zeer groot formaat scherm wil aanschaffen, iets van boven de 117cm beelddiagonaal. Edoch in dit topic vraagt TS of de aangeboden coulance terecht is en dat antwoord moet ja luiden. Je kunt aan een plasma of lcd scherm na 5 jaar gebruik geen nieuwwaarde claimen.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ronald g schreef:@ Vogels je haalt mijn hele verhaal uit de context
Simpel gesteld was het 5 jaar geleden zo dat een plasma/lcd scherm snel in waarde zou dalen vooral om te zorgen dat een breder publiek deze schermen zou gaan aanschaffen. Met succes iedereen heeft wel zo'n scherm in huis staan
Plasma is uit de gratie mede door de hogere energiekosten en lcd schermen zijn ook in grotere formaten veel beter en betaalbaar geworden. Oké 300 euro voor een nieuwe is wat kort door de bocht maar wel haalbaar. Beeldscherm grootte bepaald de prijs niet, 32/42 inch scheelt een paar tientjes.
Ik begrijp niet, dat steeds oude meningen opnieuw worden verspreid.
Als je in vervolg in een TV winkel bent, dan kijk naar deze, en vergelijk met een LCD.
Dan gaat een wereld voor je open.
Ik ben ervaringsdeskundige, maar werk niet bij dit bedrijf.

PANASONIC TX-P50G30E PLASMA TV

Gesloten