LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politiekeurmerk Veilig Wonen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Peetje

Politiekeurmerk Veilig Wonen

Ongelezen bericht door Peetje »

Wij hebben een tijdje geleden een aanvraag gedaan voor het Politiekeurmerk Veilig Wonen voor onze koopwoning. Er is toen een adviseur bij ons langs geweest van een beveiligingsbedrijf. Die heeft alleen op de benedenverdieping de sloten van de deuren nagekeken. Er bleken een aantal sloten niet goed en op basis daarvan heeft hij een offerte gemaakt van ongeveer 300 euro. Wij gingen akkoord en een tijdje later kwam een monteur langs om de betreffende sloten te vervangen.

Nu hebben wij een serre aan het huis met twee openslaande tuindeuren. Daar moesten twee extra opzetsloten op, boven en onder op de passieve deur. Maar wij hebben een hordeursysteem op die deuren zitten, waardoor aan de bovenkant moeilijk een opzetslot op de deur zou kunnen. Dat had die adviseur al gezien. Hij had de monteur daarom een aantal sloten meegegeven die eventueel zouden kunnen passen. Maar geen van die sloten paste. Ik heb toen gevraagd of ik zonder dat slotje nog wel een keurmerk kreeg. Daarover heb ik contact gehad met de adviseur en die zei dat hij zonder dat ene slotje geen keurmerk mocht geven. Het was of de hordeuren eraf of geen keurmerk. Dan maar geen keurmerk, dachten wij op dat moment. En dus ook geen korting op de inboedelverzekering.

Enkele weken laten waren we in een bouwmarkt en toevallig op de afdeling met huissloten. En daar vonden we tot onze verbazing een opzetslot, met politiekeurmerk, wat volgens ons op de deur zou passen. Dat bleek later, na montage door ons, ook zo te zijn. Wij hebben de adviseur geconfronteerd met dit feit en gevraagd of we nu wel een keurmerk kregen. We hadden nu immers het benodigde, veilige slot. Maar tot onze verbazing kregen we nog steeds geen keurmerk, omdat er ineens blijkbaar allemaal extra eisen waren voor een keurmerk, zoals sloten voor de ramen op de bovenverdieping. En dat terwijl die adviseur niet eens boven is geweest bij de keuring!

Wij voelen ons aardig bekocht. Ja, die sloten hebben ons slot veiliger gemaakt, maar het gewenste keurmerk hebben we nog steeds niet. En er is ook helemaal niemand die ons kan vertellen wat nu precies de eisen zijn voor het Politiekeurmerk. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

cybertomaat

Re: Politiekeurmerk Veilig Wonen

Ongelezen bericht door cybertomaat »

er lijkt me maar een instantie die een zinnig antwoord
kan geven in deze kwestie.
En er is ook helemaal niemand die ons kan vertellen wat nu precies de eisen zijn voor het Politiekeurmerk.
JA DIE : de politie :wink:

>cybertje<

Ayla

Ongelezen bericht door Ayla »

Wij hebben sinds een jaren een politie keurmerk, en bij ons is de adviseur overal wezen kijken boven en zelfs de garagedeur.
Er is een hele handige folder bij het politie bureau te verkrijgen daar staat alles in.
:D

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

De site word momenteel vernieuwd maar toch nog een hoop info te vinden : http://www.politiekeurmerk.nl/

>cybertje<

lowietje

Ongelezen bericht door lowietje »

Hallo,

het is goed dat je het huis wilt beveilligen. En nog beter volgens de PKVW regels.
Let alleen wel op, dat het PKVW gebeuren niet allen op sloten geld. Maar ook op verlichting rond je huis.
Het is zeker verstandig om na te vragen wat je korting is op je inboedel verzekering. (in mijn geval was dat nog geen euro per maand).

Een huis beveiligen volgens PKVW geeft je nog geen zekerheid dat er niks kan gebeuren. De kans is wel veel kleiner.

Als je gaat beveiliggen laat het dan ook vaak zien aan de buitenkant. Het beste is hiervoor om gebruik te maken van een secustrip.
Hierdoor kan een inbreker van buitenaf al zien dat dit huis (beter)beveiligd is.
Let ook op wat je gevoel zegt. als je alles beveiligd volgens PKVW en je gevoel zecht ook nog een extra slot op de deur doe dit dan ook.
ik zeg altijd "je kan je veilig voelen in een doos en niet veilig voelen in fortknox"

Verder zijn er bij vakhandels vaak goede folders te vinden en deze mensen helpen je vaak goed verder.
Advies: ga hiervoor niet naar een bouwmarkt. Deze mensen weten (helaas) er te weinig vanaf. Het heeft immers een reden waarom bouwmarkten geen sleutelservice hebben.

Laat altijd meerdere offertes maken. En kontroleer of het hang en sluitwerk inderdaad een PKVW of SKG keurmerk heeft.

gr.

DirkVandevelde

Ongelezen bericht door DirkVandevelde »

In de gemeente Dordrecht is er een bedrijf actief genaamd, Verboom en de Meer, die keurmerken veilig wonen verstrekt zonder keuring en die ook nog eens de gemeente oplicht door foutieve onkostennota's of helemaal geen onkostennota's in te dienen bij de gemeente. Dit bedrijf zouden ze eens grondig moeten doorlichten, aangezien dit bedrijf in 2008 en 2009 de gemeente Dordrecht voor enkele 10000en euro's heeft opgelicht.

Mijn woning heeft een certificaat veilig wonen bestaande bouw en is nooit gekeurd. Idd. voor mijn buurman en nog 40 anderen in ons appartementencomplex van 46 woningen. Misschien is het handig dat Verboom en de Meer eens gaat toeren in het land, dan heeft iedere woning in Nederland binnen enkele weken een politiekeurmerk. Keuren hoeft immer niet volgens hen.

Gesloten