LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Volgens track & trace is ten onrechte vermeld dat op op 18 januari om 17.32 uur een pakket 3SSAGA2603765 bij mij is bezorgd, op de Barbarossastraat in Nijmegen.
Ik heb een kantoor aan huis en was (alleen) thuis aan het werk op het betreffende tijdstip. Er is geen pakket bij mij afgeleverd, noch bij mijn buren. Achteraf bleek onze huisbel defect.
een paar dagen daarvoor op 14/1 trof mijn buurvrouw - tijdens mijn afwezigheid - op de stoep voor mijn huis een pakketje aan dat voor mij was bestemd. De besteller had het gewoon op de stoep achtergelaten. Zij heeft het toen binnengehaald uit voorzorg.
Ik vermoed dat de bezorger op de 19e het pakket op de stoep voor de deur heeft gedumpt en dat een voorbijganger het heeft meegenomen oid.
Het melden dat een pakket is afgegeven terwijl dat niet is gebeurd, komt toch neer op valsheid in geschrifte?
POSTNl zegt niets te kunnen doen:
'Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.
Volgens mijn gegevens is het pakket op 19 januari 2012 bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.'
De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.'
Graag uw tips!
Ik heb een kantoor aan huis en was (alleen) thuis aan het werk op het betreffende tijdstip. Er is geen pakket bij mij afgeleverd, noch bij mijn buren. Achteraf bleek onze huisbel defect.
een paar dagen daarvoor op 14/1 trof mijn buurvrouw - tijdens mijn afwezigheid - op de stoep voor mijn huis een pakketje aan dat voor mij was bestemd. De besteller had het gewoon op de stoep achtergelaten. Zij heeft het toen binnengehaald uit voorzorg.
Ik vermoed dat de bezorger op de 19e het pakket op de stoep voor de deur heeft gedumpt en dat een voorbijganger het heeft meegenomen oid.
Het melden dat een pakket is afgegeven terwijl dat niet is gebeurd, komt toch neer op valsheid in geschrifte?
POSTNl zegt niets te kunnen doen:
'Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.
Volgens mijn gegevens is het pakket op 19 januari 2012 bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.'
De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.'
Graag uw tips!
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Wat zegt de verzender ervan?
Die is de enige die dit kan oplossen, namelijk door een nieuw pakket te verzenden en deze keer wel om een handtekening ter bevestiging van afleveren vragen!
Die is de enige die dit kan oplossen, namelijk door een nieuw pakket te verzenden en deze keer wel om een handtekening ter bevestiging van afleveren vragen!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
PostNL doet niets voor je. Verzender kan ook niks doen. In de Postwet zit een gat dat nog stamt uit de tijd dat PostNL een staatsbedrijf was (PTT). Dit gat maakt deze praktijk mogelijk ("wij maken uw pakket kwijt en u draait op voor de schade").
Geeft de info op tracktrace.nl het juiste huisnummer aan? ik heb wel eens meegemaakt dat de verzender het huisnummer verkeerd op het pakket had gezet.
Het enige wat je kan doen is direct de pakketchauffeur aanspreken wanneer hij weer door je straat rijdt. Als dat niets oplevert, kun je proberen om het TNT distributiecentrum in je woonplaats te bellen en te vragen naar de manager. Heb ik ook wel eens gedaan
Geeft de info op tracktrace.nl het juiste huisnummer aan? ik heb wel eens meegemaakt dat de verzender het huisnummer verkeerd op het pakket had gezet.
Het enige wat je kan doen is direct de pakketchauffeur aanspreken wanneer hij weer door je straat rijdt. Als dat niets oplevert, kun je proberen om het TNT distributiecentrum in je woonplaats te bellen en te vragen naar de manager. Heb ik ook wel eens gedaan
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Bedankt voor jullie reactie.
Volgens de verzender (een particulier die een GSM aanbood via Marktplaats) heeft zijn moeder zich vergist door het pakketje als gewoon pakket te verzenden. Ik had met de verzender afgesproken dat hij het aangetekend zou versturen en daarvoor ook betaald.
Ik heb de verzender wel aansprakelijk gesteld, maar nog geen reactie daarop ontvangen. De adressering was wel correct.
Een probleem is dat er verschillende bezorgers rondrijden.
Ik heb aan POSTNL gevraagd wie de bezorger is, ik wil hem daarop aanspreken en evt. aangifte doen.
De besteller zal er niet veel voor voelen om toe te geven dat hij het pakket niet heeft afgeleverd, hij kan dan een reprimande verwachten en zal de schade moeten vergoeden...
Sinda
Volgens de verzender (een particulier die een GSM aanbood via Marktplaats) heeft zijn moeder zich vergist door het pakketje als gewoon pakket te verzenden. Ik had met de verzender afgesproken dat hij het aangetekend zou versturen en daarvoor ook betaald.
Ik heb de verzender wel aansprakelijk gesteld, maar nog geen reactie daarop ontvangen. De adressering was wel correct.
Een probleem is dat er verschillende bezorgers rondrijden.
Ik heb aan POSTNL gevraagd wie de bezorger is, ik wil hem daarop aanspreken en evt. aangifte doen.
De besteller zal er niet veel voor voelen om toe te geven dat hij het pakket niet heeft afgeleverd, hij kan dan een reprimande verwachten en zal de schade moeten vergoeden...
Sinda
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Post.nl heeft een overeenkomst met de verzender en niet met de ontvanger. Dus post.nl heeft niks met TS te maken.
De verzender kan post.nl wel aansprakelijk stellen voor het zoekraken van het pakketje. Afhankelijk van de methode van verzending krijgt de verzender dan , geen, een klein bedrag of een groot bedrag uitgekeerd.
TS kan natuurlijk wel de verkoper aansprakelijk stellen voor het niet leveren van zijn product, en een tegemoetkoming eisen van de verkoper
De verzender kan post.nl wel aansprakelijk stellen voor het zoekraken van het pakketje. Afhankelijk van de methode van verzending krijgt de verzender dan , geen, een klein bedrag of een groot bedrag uitgekeerd.
TS kan natuurlijk wel de verkoper aansprakelijk stellen voor het niet leveren van zijn product, en een tegemoetkoming eisen van de verkoper
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Tros Radar heeft hier november jl. aandacht aan besteed in de uitzending, zie http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... k-&-trace/
Juridisch is de verzender hier aansprakelijk, dat klopt. Immers was betaald voor aangetekende verzending.
Aangetekende verzending had de verkoper de handtekening opgeleverd van de koper. Dit als bewijs van levering. Verkoper kan deze handtekening nu niet overleggen. En is nu dus aansprakelijk.
PostNL bezorgt zelf geen pakketten maar werkt alleen met onderaannemers. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. De consument is altijd de dupe als het misgaat bij onverzekerde of niet aangetekende zendingen. Dit is gewoon het businessmodel dat PostNL hanteert. Vroeger was post bezorgen nog een vak. Nu niet meer.
De SP heeft dit meldpunt in het leven geroepen om de misstanden bij PostNL aan de kaak te stellen: http://www.sp.nl/vragenlijst/index.php?sid=76267
Juridisch is de verzender hier aansprakelijk, dat klopt. Immers was betaald voor aangetekende verzending.
Aangetekende verzending had de verkoper de handtekening opgeleverd van de koper. Dit als bewijs van levering. Verkoper kan deze handtekening nu niet overleggen. En is nu dus aansprakelijk.
PostNL bezorgt zelf geen pakketten maar werkt alleen met onderaannemers. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. De consument is altijd de dupe als het misgaat bij onverzekerde of niet aangetekende zendingen. Dit is gewoon het businessmodel dat PostNL hanteert. Vroeger was post bezorgen nog een vak. Nu niet meer.
De SP heeft dit meldpunt in het leven geroepen om de misstanden bij PostNL aan de kaak te stellen: http://www.sp.nl/vragenlijst/index.php?sid=76267
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Mee eens! ik baal van de mentaliteit van 'zoek het maar uit'.
De afzender geeft ook niet thuis, hij verwacht zeker niet dat iemand voor 100 euro een juridische procedure gaat beginnen...
Sinda
De afzender geeft ook niet thuis, hij verwacht zeker niet dat iemand voor 100 euro een juridische procedure gaat beginnen...
Sinda
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Zojuist PostNL gebeld, klantenservice. Ze weigeren de gegevens van de bezorger te verstrekken en willen ook de gegevens van het distributiecentrum niet geven.
Sinda
Sinda
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Als dit een gat in de wet is kan je dit beter aankaarten via het parlement. Die kunnen dan een wetswijziging voorstellen. Gewoon even een mail (of een tweet) sturen naar de persoon waar je op hebt gestemd kan al helpen om de boel in gang te zetten.vogels schreef:Dit zou een mooi item zijn voor Radar. Het is toch belachelijk dat PostNL nog steeds alle verantwoordelijkheid kan afwijzen, gebaseerd op een oude wetregel? Het wordt de hoogste tijd dat e.e.a. wordt aangepast.n de Postwet zit een gat dat nog stamt uit de tijd dat PostNL een staatsbedrijf was (PTT). Dit gat maakt deze praktijk mogelijk ("wij maken uw pakket kwijt en u draait op voor de schade").
Je betaalt voor een dienst, maar die gasten hoeven dus eigenlijk helemaal geen dienst te leveren. Niemand die ze er op aan kan spreken.
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Ook aan mij een van de standaard brieven die ze sturen, ze hebben dus mijn opmerking niet gelezen dat de buren ook niets hebben. En 0 excuses!:
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.
Volgens mijn gegevens is het pakket op 6 maart bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.
De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Ileen van Dijk
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.
Volgens mijn gegevens is het pakket op 6 maart bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.
De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Ileen van Dijk
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2012 18:56
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Pakket kwijt : ik vind het vervelend (aldus post NL)
Onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven bestaan....
Geachte heer xxxxxxxx
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.
Het is mij niet gelukt om te achterhalen wat er met uw pakket is gebeurd. Ik registreer daarom uw klacht, zodat deze wordt gerapporteerd. De afzender heeft gekozen voor een verzendwijze zonder verzekering tegen vermissing. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Anja Reitsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven bestaan....
Geachte heer xxxxxxxx
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.
Het is mij niet gelukt om te achterhalen wat er met uw pakket is gebeurd. Ik registreer daarom uw klacht, zodat deze wordt gerapporteerd. De afzender heeft gekozen voor een verzendwijze zonder verzekering tegen vermissing. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Anja Reitsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Ik snap van mevr. Reitsma niet watastrokwarts schreef:Pakket kwijt : ik vind het vervelend (aldus post NL)
Onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven bestaan....
Geachte heer xxxxxxxx
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.
Het is mij niet gelukt om te achterhalen wat er met uw pakket is gebeurd. Ik registreer daarom uw klacht, zodat deze wordt gerapporteerd. De afzender heeft gekozen voor een verzendwijze zonder verzekering tegen vermissing. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Anja Reitsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Het is mij niet gelukt om te achterhalen wat er met uw pakket is gebeurd.
met dit De afzender heeft gekozen voor een verzendwijze zonder verzekering tegen vermissing. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk. te maken heeft.
Als het pakketje verzekerd was verzonden, zou ze wel hebben kunnen achterhalen wat er is gebeurd? ?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: POSTNL onterechte vermelding dat pakket is afgeleverd
Dat mag zo zijn, maar het ontslaat de opdrachtnemer er m.i. nog niet van om de kosten van het verloren gegane pakket in redelijkheid te vergoeden.In de basisservice zit volgens de voorwaarden van Post.nl geen verzekering inbegrepen.
Het zou eigenlijk ook post.nl zelf moeten zijn die een verzekering behoort af te sluiten tegen onvolkomenheden en beschadigingen van producten in hun productie proces, en niet de klant. Het is tenslotte onder hun verantwoordelijkheid dat er schade is ontstaan.
Enfin, ze hebben dit in hun algemene voorwaarden uitgesloten, maar dit lijkt me een onredelijke voorwaarde voor de consument.
( Ik meen me ook te herinneren dat in het verleden voor een verloren pakketje 50 Euro werd uitgekeerd, wat ik een alleszins redelijk bedrag vindt )
Het lijkt me dat een proefproces door een consumentenorganisatie hier wel een keer nuttig is om te toetsen of dit zomaar mag