LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakketdienst en ruwe behandeling van verzendingen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Handkracht

PostNL pakketdienst en ruwe behandeling van verzendingen

Ongelezen bericht door Handkracht »

Vandaag de wederom meegemaakt hoe PostNL blijkbaar met zijn pakketten omgaat.

Ik verzend regelmatig massageolie naar diverse klanten toe, maar PostNL werkt daar niet altijd lekker in mee.

Mislukking 1:
De eerste zending dit jaar was standaard verzonden. Olie verzonden... de ontvanger ontvangt een druppend pakket en weigert deze en neemt contact op met mij. Logisch.
Ja meneer, het is standaard verzonden dus als u geluk heeft krijgt u uw pakket terug, maar geen vergoeding (niet verzekerd). Volgende dag maar weer gebeld (0.45ct per minuut). In de computer staat dat het pakket inderdaad wordt teruggestuurd.......... naar Frankrijk. Sorry?
Ik had de glazen uitstekend verpakt, maar, omdat het een Franse wijndoos was... heb ik het pakket nooit meer gezien. Terug naar Maison Migraine... zucht...
Klagen mocht, dan moest ik een brief sturen en kreeg dit antwoord:
"Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u niet tevreden bent met de behandeling van uw klacht. Het spijt mij dat u niet tevreden bent met de klachtenafhandeling van PostNL Pakketten. Graag leg ik uit wat u kunt doen.

Helaas kan ik u geen ander antwoord geven, dan het antwoord wat u reeds heeft ontvangen. Als u vindt dat wij een klacht niet goed hebben behandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Post. De Geschillencommissie probeert een schikking tussen de partijen tot stand te brengen. Als dit niet lukt, spreekt zij een bindend advies uit.

U betaalt eenmalig € 25,- die u vergoed krijgt als u in het gelijk wordt gesteld. U neemt contact op met de Geschillencommissie via telefoonnummer 070 - 31 053 10 of via www.geschillencommissie.nl. "

Klagen? Prima, maar dan eerst betalen... en maar kijken wat het antwoord wordt. Dit heb ik niet gedaan, want de waarde van het pakket was al lager dan de € 25,-

Mislukking 2:
Afgelopen zaterdag geef ik, wederom prima verpakt... een pakket af met 6 glazen flessen met olie. Dit keer maar verzekerd, want het gaat anders in de papieren lopen. Nou ja, ehm... zaterdag verstuurd... mag deze er toch dinsdag wel zijn?
Dinsdag een mail van mijn klant of het al verstuurd was. Gebeld naar 0900-0570 (45 ct/pm) statusinformatie. Want Track en Trace gaf weer eens 'zending niet gevonden' (ook zo'n service...).
Het pakket was onderweg. Sorry foutje.
Woensdagavond geen pakket... gebeld.... pakket had net de distributie gemist. Morgen komt hij aan bij de ontvanger.
Nee dus... het is donderdag en niet de ontvanger krijgt het pakket, maar IK.
Een onbekende doos, met daarin een grote vuilniszak met mijn zeiknatte pakket er in. Beschadigd bij het distributiecentrum.
Grote letters met 'breekbaar' betekenen blijkbaar dus niet zo veel.
Kortom... zaterdag verstuurd... en donderdagavond zelf terugkrijgen met de helft van de zending in een geölied pakket.
Zucht... oké, dit keer wordt het vergoed, maar toch... ik verstuur een pakket om in zijn geheel aan te laten komen, niet om terug te krijgen.

Dit ging dus niet geölied!!

Hebben andere mensen ook zulke ervaringen met PostNL. Tarieven verhogen kunnen prima. Medewerkers ontslaan ook... maar uit die frustratie lekker op elkaar, maar niet op mijn pakketten!

duiner

Re: PostNL pakketdienst en ruwe behandeling van verzendingen

Ongelezen bericht door duiner »

.
hoe heeft u het opgestuurd?.....olie met combi van glas lijkt mij heel moeilijk !
.

Handkracht

Ik verstuur het in stevig karton en de glazen flessen 'gepolsterd' met wat ik maar heb liggen.
Van die luchtgevulde kussentjes of piepschuim 'wokkels'.

Jaren is het onverzekerd goed gegaan... en dit jaar lukt het blijkbaar niet meer.
Ik verzend ondertussen ook steeds meer met plastic flessen, maar daarin bederft de olie sneller.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zijn de pakketten ook voorzien met een sticker "breekbaar"?

Handkracht

Nee, wel in koeienletters geschreven...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Breekbaar" stickers helpen geen zier: die leest niemand.

Standaardtarief is tot 10 kilo. Als je qua gewicht ruimte overhoudt, kun je het beste de ingepakte doos inpakken in een tweede doos, met daar omheen weer kantenproppen, luchtkussentjes etc.

Handkracht

Tsja... alle aanpassingen... het is allemaal leuk en aardig, maar een pakket mag best gewoon zonder smijtwerk worden behandeld.

Zo moet ik haast een matras erbij verzenden om er blijkbaar niet normaal met pakketten kan worden omgegaan.

En vandaag een formulier gekregen voor schadevergoeding. Invullen... foto's toevoegen als bewijs... zucht... doe je gewoon je werk, hoef ik me uit te sloven om mijn schade te bewijzen...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt altijd eens proberen met een andere verzender te versturen.

Wel kan ik bevestigen dat zoiets in een pakketje niet altijd goed gaat. Begin januari kregen we onverwacht een pakket (deze bleek later al half december verstuurd te zijn geweest). Het pakket was onverwacht omdat het een geschenk was. Er zaten ooit 2 flessen wijn (1 rode en 1 witte). Toen ik de doos in ontvangst nam was deze oorspronkelijk bruine doos aan de onderkant helemaal paars uitgeslagen en dit was ook al opgedroogd (gelukkig wel zeg). Toen ik de doos opende zag ik dus dat er wijn in zat en de fles witte wijn nog helemaal intact en de rode fles lag in scherven in de doos. Aan de rest van de doos te zien (met name de heel gebleven fles witte wijn) waren de flessen behoorlijk goed verpakt.

Maarja omdat het een geschenk was, hebben we niet geklaagd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De postwet beschermd deze bedrijven. Tenzij het pakket verzekerd verzonden is, dan heb je hooguit recht op een paar tientjes.

Gesloten