LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praxis aanbiedingen misleidend

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
rea

Praxis aanbiedingen misleidend

Ongelezen bericht door rea »

Beste allemaal,

Ik en mijn vriend zijn ons huis aan het verbouwen.
Nu is het zo dat wij natuurlijk graag gebruik maken van de leuke acties van de bouwmarkten.
Vorige week was de Flexa muurverf 10l in de 'aanbieding' voor € 34.99.
Deze week staat in de folder dat de Flexa muurverf 10l in de 'aanbieding is 1+1 gratis voor €65.99.

Haha, laat me niet lachen...

witte angora

Re: Praxis aanbiedingen misleidend

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk is de 'normale prijs' 65,99? Dan was het vorige week bijna gehalveerd en nu krijg je er twee voor de prijs. Als je 20 liter nodig hebt ben je deze week goedkoper uit.

Tip: ze hebben ook een muurverf van 'perfection', die is een stuk goedkoper maar dekt ongelooflijk goed. Helaas in slechts drie kleuren leverbaar, dat dan weer wel. Maar misschien dat je de witte op kleur kunt laten mengen?

rea

Beste Witte Angora,

Dat denk ik inderdaad ook, maar ik ben nu eigenlijk net zo duur uit als vorige week. Ook ongeveer €34.99 per emmer. En als ik nu 1 emmer wil kopen moet ik €65.99 betalen. Dus een erg vreemde actie, verplicht je eigenlijk om 2 emmers te kopen.

Van perfection weet ik inderdaad, maar toch bedankt voor de tip!

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wat is nu het probleem dan? Dat de verf twee weken achter elkaar in de aanbieding is? Dat is toch alleen maar mooi?

rea

Beste Jefdus,

Dat is naar mijn idee dus niet zo.

Vorige week was de verf in de 'aanbieding'.
Flexa kost altijd €34.99 en dus helemaal nooit in de aanbieding, dat lijkt zo omdat ze op dat kortingsbordje er gewoon een andere prijs boven zetten.

Nu moet ik €65.99 betalen voor 2 emmers verf terwijl ik er maar 1 nodig heb.
Dus ik moet er nu 1 kopen voor €65.99, terwijl hij vorige week €34.99 kostte (zoals altijd).

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je moet, je moet, je moet...

Je kunt ook even bij de Praxis binnenlopen, aangeven dat je er maar één nodig hebt, en vragen of er voor die ene een korting te regelen is. Vergelijkbaar met de aanbieding van vorige week.

Best kans dat je het nog voor elkaar krijgt ook.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

rea schreef: Vorige week was de Flexa muurverf 10l in de 'aanbieding' voor € 34.99.
Deze week staat in de folder dat de Flexa muurverf 10l in de 'aanbieding is 1+1 gratis voor €65.99.
Wat mij opvalt is dat over dit soort schijnaanbiedingen zo weinig wordt geklaagd. Het is net alsof consumenten het niet in de gaten hebben of dat ze het ondertussen gewend zijn.

Natuurlijk is dit een nep-actie.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Als je echt maar 1 emmer nodig hebt , kun je hem ook online bestellen bij praxis, dan krijg je momenteel weer 25% korting en is ie weer 49 euro nog wat.Gratis thuis geleverd de volgende werkdag.

Maar die kortingen moet je zeker met een korrel zout nemen. Bij de Gamma betaal je €34,95 .

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Joh dan kun je ook wel de Gamma, Karwei en vele andere winkels meenemen als misleidend.

Iedere week is er wel bij een verf, laminaat, badkamer benodigheden etc etc etc in de "aanbieding" Kun je niet 1 + 1 kopen er 1 retourneren ?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Er is gewoon goed nagedacht over de reclame, en daar moet je doorheen zien te prikken.

Enne, als je vorige week een emmer hebt gekocht voor €34,99 , en je hebt nu nog zo'n emmer nodig, koop je er toch gewoon 2 voor €65,99 en breng je er meteen 1 ongeopend terug met het bonnetje van vorige week . Dan kost die emmer je nog maar 31 euro. :wink:

rea

Beste Langste adem,

Haha, daar was ik inderdaad ook al achter. Zo heb ik het maar opgelost inderdaad :D

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Dat is een kwestie van een foto maken van de reclame en dan als motivatie aangegeven dat dit product in de maanden daarvoor € 34.99 kosten en je vind dat de huidige aanbieding een sigaar uit eigen doos is.
https://www.reclamecode.nl/consument/de ... D=72&hID=2

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even bij een paar winkels gekeken en de reguliere prijs van 10l flexa muurwerf is rond de 65 euro per emmer.

Beide aanbiedingen zijn dus aanbiedingen. Succes met zeuren bij de RCC.

rea

@GJvdZ

Dat is wat ze er inderdaad boven zetten, dat de normale prijs €65 is. Maar houd de komende weken maar de folders in de gaten. Alle 10l latex zijn altijd in de aanbieding voor ongeveer €35,-

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

hij staat er nu voor €49 (aanbieding), dus hoezo altijd voor ongeveer €35?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

rea schreef:......Ik en mijn vriend zijn ons huis aan het verbouwen........
Mijn vriend en ik..........

Wat een geneuzel of het echte acties zijn of nepaanbiedingen.
Iedereen loopt met een mobiel met internet door de winkel, effe kijken en je weet snel of je echt wordt genept (of maar een beetje :shock: ).
Vooral bij d bekende bouwmarkten zijn vele artikelen bijna altijd in de aanbieding, en vele ook nooit.
Grohe douche en badkranen is daar bv een mooi voorbeeld van.....

Gesloten