LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praxis Altijd Laag is pure oplichting!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MvS1979

Praxis Altijd Laag is pure oplichting!

Ongelezen bericht door MvS1979 »

Een week of twee geleden zit ik door het folderpakket te snuffelen en zie de Praxis folder. Ik kijk graag bouwmarktfolders, want er is altijd wel iets nuttigs te kopen. Mijn oog viel op een mooie gereedschapskoffer en dacht nog 'die is handig, kan ik nog wel gebruiken en niet duur'. Hij kostte slechts 15 euro. Dus ik dacht ' even onthouden'.
Helaas is het er door allerlei drukke omstandigheden nog niet van gekomen de koffer te kopen, maar de folder had ik nog liggen dus ik kon het niet vergeten.

Wat schetst mijn verbazing?? Deze week ontvang ik weer een folder van Praxis en blader deze wederom zoals gewoonlijk door... en ik zie diezelfde koffer, maar nu voor 19 euro!!!! Dus ik pak verbaasd de folder van 2 weken geleden erbij om te kijken of ik me had vergist... wat blijkt.. diezelfde koffer is in 2 weken tijd 4 euro duurder geworden!!! ik was stomgeslagen....

Maar dat was nog niet alles.. doordat ik beide folders zo zat te bekijken, viel mij op dat die 2 wel heel erg op elkaar leken! Blijken er van de 32 artikelen op pagina 6 en 7 van de folder er 29 identiek gelijk te zijn waarvan er 15 artikel duurder zijn geworden!!! Waarvan sommige echt met een flink bedrag... bijvoorbeeld een groepekast die in 2 weken tijd van 59,99 naar 74 euro is verhoogd... dat is bijna 15 euro er boven op!!!

Ik ben normaal niet zo'n piepert, maar dit vond ik wel alles slaan.. en het mooie is .. op pagina 4 en 5 van de folder van 6 juli gebeurd hetzelfde...die is bijna identiek aan pagina 8 en 9 van de folder van 20 juli!!! daar staat zelfs een kraan op die 20 euro duurder wordt en een vloertegel die van 13,60 naar 25 euro gaat.. das bijna het dubbele....

Vergelijken tussen winkels vind ik leuk... maar met vergelijken bij 1 en de zelfde winkel .. dat kan toch niet?? Er zitten echt aanzienlijke verschillen tussen in 2 weken tijd... Ik kon mijn ogen niet geloven. Dat is de reinste oplichterij van je eigen klanten. Nou beste Praxis... 1 klant zijn jullie in ieder geval kwijt... die koffer kun je op je buik schrijven.. ik ga wel naar een concurrent.

Laagste prijsgarantie ammehoela!!! Laagste klantwaarde.. dat kun je beter zeggen!

Beste Radar, dat kunnen ze toch niet zomaar maken??

MvS uit S.

RobbieS.

Re: Praxis Altijd Laag is pure oplichting!

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Het gebeurt heel veel bij de grote winkelketens.

Bij de kwantum werd mij eens door een verkoopmedewerker geadviseerd om een artikel niet te kopen nu hij in de aanbieding was , maar om 2 weken te wachten, omdat de normale prijs lager is dan de aanbiedingsprijs.....

Kijk in de winkel eens achter de prijskaartjes van artikelen die in de aanbieding zijn, vaak zit het oude prijskaartje met de originele prijs er nog onder.

Wat de laagste prijsgarantie betreft bij de Praxis; als je een identiek artikel ziet welke goedkoper aangeboden wordt door een concurrent, kun je dat bij de kassa aangeven, en dan krijg je het artikel voor deze prijs mee.

kweenie

Re: Praxis Altijd Laag is pure oplichting!

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens is het ook zo dat in sommige bouwmarktfolders wel artikelen met de prijs erbij staan, zodat je denkt dat het in de aanbieding is. Maar de prijs is dan de normale prijs, niet een van-voor prijs. Vooral bij (merk-)verf doen ze dat nog wel eens. Maar dat is dan dus helemaal geen aanbieding, het is alleen een indicatie van welk assortiment ze hebben.

Gesloten