LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem douchekraan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kkloppenburg

probleem douchekraan

Ongelezen bericht door kkloppenburg »

Ik hoop dat iemand me met deze vraag kan helpen.
Onze oude grohe thermostaatkraan werd niet meer warmer dan 37 graden wat mijn huisgenoten niet warm genoeg vonden en ik bedacht na wat reparatie/demontage pogingen deze dan maar te vervangen.
Een Grohe Precision Joy thermostaatkraan gekocht en gemonteerd. Er kwam opeens nog maar heel weinig water bij warm watervraag. Koud water geen probleem. Kon geen oorzaak bedenken, dan dat de combinatie van CV ketel (Atag A244C) en kraan niet goed was en deze kraan terug gebracht en online een gewone mengkraan gekocht.
Nu kon ik dus ook alleen de warm water kant open zetten. Toen kwam er weer bijna geen water uit. Werd wel heet.
Wastafel kraan zit verderop de leiding en doet het wel normaal.
Als het dus een verstopping zou zijn zit dit logischerwijs in het laatste stukje van de warmwaterleiding naar de douchekraan, toch?
Alles met schoonmaakazijn doorgespoeld, ook de nieuwe kraan. Aan de warmwaterkant kreeg ik er niet veel azijn in, want die kant zit natuurlijk dan nog vast aan de ketel en loopt niet helemaal leeg.
Kraan op advies van sanitairwinkel omgekeerd gemonteerd om te kijken of het aan de kraan ligt. Blijkt niet het geval.
Het water uit de wastafelkraan bruiste, dus de azijn kwam via de (koudwater?) leiding hier er weer uit.
Het bizarre is dat als ik de oude thermostaatkraan terug zet (we willen tenslotte wel eens douchen) er wel weer genoeg warm water uit komt! (Alleen wordt dit dus niet heter, als je hem langs de 37 gr. stop draait.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Heeft het zin om de oude aansluitingen te vervangen?
Ligt het aan de ketel / kraan combi?
De ketel heb ik trouwens op 'eco' gezet wat geen merkbaar verschil geeft.
Ik hoor graag jullie ideeën.
Groetjes
Klaas Kloppenburg

F.van Holten

Re: probleem douchekraan

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Reactie verwijderd.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 27 sep 2013 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Lijkt mij een gevalletje van een dicht geslipte warmwaterleiding. Daar u oude mengkraan wel voldoende water doorlaat, maar niet erg warm komt omdat er niet meer warmwater wordt aangevoerd.
Mogelijk kunt u met een trekveer uw leiding reinigen. Zo niet zult u de doorstroom begrenzer bij uw ketel moeten vergroten.

Jantje7

kkloppenburg

Dankje Jantje7, ik ga nog eens de leiding proberen schoon te maken.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Probeer dan eens via de wastafelkraan ontkalker er in te doen.

kkloppenburg

plumber schreef:Probeer dan eens via de wastafelkraan ontkalker er in te doen.
Dankje Plumber! Ga ik ook proberen.

kkloppenburg

Leiding met dradentrekker doorgeragd en gevuld met ontkalker. Goed doorgespoeld en probleem opgelost! Dank voor jullie reacties. :D

tros1

Ongelezen bericht door tros1 »

kkloppenburg schreef:Leiding met dradentrekker doorgeragd en gevuld met ontkalker. Goed doorgespoeld en probleem opgelost! Dank voor jullie reacties. :D
Ik denk, dit is alleen tijdelijk.
Om het voor langere tijd kalkvrij te maken, is dit de beste oplossing.

http://www.golantec.be/ontkalking.htm

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

kkloppenburg schreef:Leiding met dradentrekker doorgeragd en gevuld met ontkalker. Goed doorgespoeld en probleem opgelost! Dank voor jullie reacties. :D
Dank u voor de terugmelding. :mrgreen:

jantje7

Gesloten