LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met gekochte huis, makelaar, gemeente en meer!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
reca26

Problemen met gekochte huis, makelaar, gemeente en meer!

Ongelezen bericht door reca26 »

Ik heb een groot probleem, wie kan mij helpen?

Ik heb een woonhuis gekocht in 2004 met 463m grond voor 200.0000 euro. In 2007 kwam de gemeente er achter dat ik te weinig grond had en geen bedrijf op mijn perceel heb. Dit wist ik niet toen ik het kocht, dit stond ook niet in het contract! Ze wilde een uitzondering maken met het aantal meters, ipv van 1000m moet ik 800m grond hebben. Ik kocht in 2007 337 meter extra grond voor 75.000 euro erbij maar dit hoefde ik pas over 5 jaar te betalen. (moest er een bedrijf ook vestigen, dit heb ik later gedaan ook) Maar eind 2010 kwam ik in een scheiding terecht, dus ik kon de extra grond niet meer kopen. Dus de koop word volgende week ongedaan gemaakt, dit is wel gunstig voor mij want de huizenmarkt is ingestort en het hoogste bod incl 800m grond was 185.000 euro.

Maar nu komen juist alle problemen….
Ik kreeg een brief van de gemeente mook en middelaar dat ik mijn huis met 463 meter grond niet mag verkopen! Ook moet ik nu de serre afbreken die ik lang geleden heb aangebouwd afbreken omdat ik niet genoeg grond heb. Ook krijg ik nu een boete omdat er geen bedrijf meer zit! en ik moet een bedrijf van minimaal 80m erop bouwen omdat het bestemmingsplan is veranderd!

Dus wat kan ik nu het beste doen?
Koop van 2004 ongedaan laten maken? Omdat in het contract staat bestemmingsplan woonhuis zonder bedrijf? Dus opgelicht door makelaar?
Moet ik een rechtzaak tegen de gemeente beginnen?
Of heeft iemand nog andere ideeën of tips?

thecure

Re: Problemen met gekochte huis, makelaar, gemeente en meer!

Ongelezen bericht door thecure »

hoezo te weinig grond? je weet toch wat je gekocht hebt? wat staat er in het koopcontract en het kadaster over het perceel?

waarom zou de gemeente klagen dat je te weinig grond hebt? vaak klagen ze omdat er grond wordt ingepikt bij de tuin (groenstroken e.d.)

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Je kan die koop van 2004 niet meer ongedaan laten maken. Dat had je dan in 2007 moeten doen toen je er achter kwam. Nu heb je zelf al acties ondernomen waarmee je aangaf het te acceppteren. Dan kan je nu niet meer zeggen, nee toch maar niet omdat het jou nu financieel niet uitkomt.
Ook tegen die makelaar kan je niets meer beginnen en een rechtszaak tegen de gemeente verlies je.

reca26

Ik had 463meter grond gekocht, staat ook op de akte en ook dat ik er mag wonen zonder bedrijf te vestigen.

Het oorspronkelijke perceel bestond uit 2400 meter maar daar wilde ze toen 2 kavels van 1000 meter bouwen, maar daar hebben ze jarenlang met de gemeente over gevochten en verloren en moest het van de gemeente 3 kavels van 800 meter worden maar jaren ervoor had ik mijn grond al gekocht.

Daarna heeft de gemeente het bestemmingsplan veranderd en die is vorige maand weer veranderd!

Ik weet dat ik het vroeger anders had moeten aanpakken, maar dat is nu eenmaal al gebeurd.
Ook omdat ik door de scheiding de grond niet meer erbij kan kopen en in mijn eentje al voor alle kosten opdraai die ik nu al niet meer kan betalen.

Maar wat zou je nu nog kunnen doen?
Want ik kan mijn grond nu niet verkopen, grond bijkopen is onmogelijk en ik kan de kosten niet meer betalen daardoor?

Barman

reca26 schreef: Daarna heeft de gemeente het bestemmingsplan veranderd en die is vorige maand weer veranderd!
Dan had je daar op dat moment beroep tegen in moeten stellen, maar dat heb je dus niet gedaan.

reca26

Ik ben heel vaak ook met de gemeente in gesprek geweest, maar hun zeggen dat de makelaar iets heeft verkocht wat hij niet had mogen verkopen volgens de regels en die adviseerde mij om een advocaat te nemen om het aan te vechten dat ze het moeten terugkopen van me, want hun hebben nu nog 337 meter grond over waar ze ook niks mee kunnen. Enige mogelijkheid is dat hun mij grond kopen ipv dat ik hun grond koop.

Barman

reca26 schreef:en die adviseerde mij om een advocaat te nemen om het aan te vechten dat ze het moeten terugkopen van me
Dat had je toen dus ook moeten doen. Daar kan je je nu niet meer op beroepen omdat de situatie voor jou veranderd is.

Gesloten