LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] roerend of onroerend?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
fits

roerend of onroerend?

Ongelezen bericht door fits »

wij hebben ons huis verkocht.
Nu hebben wij in dat huis in de tuine achterin een terraje van 4 mtr neergelgd van vlonders welke zwevend op stoeptegels liggen.
(dwarsbalken zwevend op tegels, op die dwarsbalken de vlonderdelen geschroeft)
Nu zit ik er aan te denken deze vlonders mee te nemen naar mijn nieuwe huis. Kan dat zomaar (zonder overleg met de nieuwe koopster van ons huis)

Miss M

Re: roerend of onroerend?

Ongelezen bericht door Miss M »

zou het niet zomaar doen, normaal gesproken hoort zoiets bij de woning. Zou even contact opnemen met de koper, misschien wil hij of zij wel iets heel anders doen met de tuin en zijn ze blij als je het meeneemt.

fits

nee, dat is allanges gebeurt.
weet wat de koper wil.
volgens mij kan het nl wel zomaar, het is roerend en niet vast verbonden met de grond. Heb onlangs gelezen dat mensen een zwevend parketje uit de huiskamer zonder pardon mee hebben genomen en dit ook mochten omdat het niet vast zat.
Was alleen benieuwd naar bevestiging.
iemand?

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

roerend onroerend doet niet ter zake.

Wat staat er in de overnamelijst in de koopovk. Terras specifiek benoemd.

M.i zou je de vlonders gewoon mee kunnen nemen, tenzij speciefiek vermeld.
Misschien netjes om even overleg te plegen. Misschien wi de koper het niet een shebben.

fits

netjes netjes.
De makelaar van de koopster heeft dusdanig onderhandeld (over de laatste 100 euro en of we de gordijnroedes wel wilden laten hangen omdat er anders gaten zichtbaar zouden zijn na oplevering in dit jaren 30 huis) dat ik niet meer in termen van netjes denk.
Dat terrasje kostte bijna 1000 euro aan meteriaal (fsc) dat ik het wel heel graag meeneem naar onze nieuwe woning waar we ook een bankrai terras willen. en er is niets vernoemd in de koperslijst over dit terrras

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

In principe is bij het onroerend goed alleen verkocht wat 'nagelvast' zit. Net als een zwevende parketvloer, geldt voor zo'n terras m.i. ook dat als het niet expliciet is genoemd als iets dat wordt overgenomen, dat je het dan mee kunt/moet nemen.

(Ook leuk trouwens als je een huis (ver)koopt waarin de keuken uit losstaande modules bestaat. Die kun je dan ook zo meeverhuizen...)

Gesloten