LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rouwcentrum/mortuarium in een appartementencomplex.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
WillemijnP

Rouwcentrum/mortuarium in een appartementencomplex.

Ongelezen bericht door WillemijnP »

Ik woon al bijna 6 jaar tot volle tevredenheid in een complex met 27 appartementen.Nu blijkt blijkt dat een begrafenisondernemer de nieuwe huurder is van de een van de bedrijfsruimte op de begane grond. Er komen ook drie rouwkamers voor overleden personen voorzien van koelplaten. De familie heeft 24 uur per dag toegang tot de ruimte d.m.v. een code .Ironisch dat de naaste buren van het rouwcentrum een kraamcentrum is.
Kan dat zomaar ? Mijn appartement zit daar recht boven, dus ook mijn slaapkamer. Als ik straks op mijn balkon zit dan zie ik de aan en afvoer van de "kisten" aangezien de enigste in/uitgang ook schuin onder mijn balkon is. Als ik mijn appartement zou willen verkopen gaat dat lastig worden door mijn onderburen.

Chocomelk

Re: Rouwcentrum/mortuarium in een appartementencomplex.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WillemijnP schreef:Ik woon al bijna 6 jaar tot volle tevredenheid in een complex met 27 appartementen.Nu blijkt blijkt dat een begrafenisondernemer de nieuwe huurder is van de een van de bedrijfsruimte op de begane grond. Er komen ook drie rouwkamers voor overleden personen voorzien van koelplaten. De familie heeft 24 uur per dag toegang tot de ruimte d.m.v. een code .Ironisch dat de naaste buren van het rouwcentrum een kraamcentrum is.
Kan dat zomaar ? Mijn appartement zit daar recht boven, dus ook mijn slaapkamer. Als ik straks op mijn balkon zit dan zie ik de aan en afvoer van de "kisten" aangezien de enigste in/uitgang ook schuin onder mijn balkon is. Als ik mijn appartement zou willen verkopen gaat dat lastig worden door mijn onderburen.
Leven en dood dus langs elkaar.

Ik zou persoonlijk de verhuurder hiervoor schrijven dat de waarde van de woning
wel erg ver gaat dalen doordat er bijna niemand boven rouwkamers wil wonen.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Op de begane grond van dat complex zitten bedrijfsruimtes.
Dat wist ze toen ze dat appartement kocht.
Wie weet wat er nog meer voor bedrijven zitten.
Dan had je dit appartement niet moeten kopen,maar 1 waar geen bedrijfsruimtes onder zitten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lijkt me toch meer een vraag voor de gemeente waar je in woont en niet dit consumentenforum. Wat zegt het bestemmingsplan?

https://www.google.nl/search?q=rouwkame ... 72&bih=872

Er zal denk ik ook een bouwvergunning aangevraagd moeten worden voor zo'n onderneming. Een bijzonder vreemd verhaal. De lokale media zullen er van smullen, dus gooi daar ook eens een balletje op. Al dan niet met je buren.

Chocomelk

snepke schreef:Op de begane grond van dat complex zitten bedrijfsruimtes.
Dat wist ze toen ze dat appartement kocht.
Wie weet wat er nog meer voor bedrijven zitten.
Dan had je dit appartement niet moeten kopen,maar 1 waar geen bedrijfsruimtes onder zitten.

Tjah daar zit ook waarheid in.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

WillemijnP schreef:Ik woon al bijna 6 jaar tot volle tevredenheid in een complex met 27 appartementen.Nu blijkt blijkt dat een begrafenisondernemer de nieuwe huurder is van de een van de bedrijfsruimte op de begane grond. Er komen ook drie rouwkamers voor overleden personen voorzien van koelplaten. De familie heeft 24 uur per dag toegang tot de ruimte d.m.v. een code .Ironisch dat de naaste buren van het rouwcentrum een kraamcentrum is.

In een appartementencomplex?
Dat maak je mij niet wijs, hoor.
Dit mag al niet volgens het bestemmingsplan, en ik geloof er hier niets van! :wink:
Ironisch dat de naaste buren van het rouwcentrum een kraamcentrum is
En op de eerste verdieping is een abortuskliniek! :lol:

Chocomelk

nevermind schreef:
In een appartementencomplex?
Dat maak je mij niet wijs, hoor.
Dit mag al niet volgens het bestemmingsplan, en ik geloof er hier niets van! :wink:

En op de eerste verdieping is een abortuskliniek! :lol:
Kan het me ook haast niet voorstellen maar ja....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Of er iets aan te doen is weet ik niet. In Weert vind je iets soortgelijks, op de Biest 32. Daar bevind zich een rouwcentrum precies naast een appartementsgebouw. Of er boven het rouwcentrum mensen wonen, geen idee, er is wel een balkon, en een toegangsdeur naast het rouwcentrum.

Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vind om regelmatig geconfronteerd te worden met het verdriet van anderen, om het zo maar even te zeggen. Toch hoort dit nu eenmaal bij het leven, en ook dit moet een plekje hebben. Geen idee of je in een klein dorp woont, of in een wat grotere plaats of stad. Zeker in grotere plaatsen is het lastig om een ruimte te vinden die geheel vrij staat, uit het zicht van woningen of bedrijven. Dan kom je voor een rouwcentrum toch al snel op een plekje uit waar nu eenmaal mensen wonen en/of werken.

Je kunt in ieder geval contact opnemen met de verhuurder. Ik weet niet of de gemeente een vergunning af moet geven? Dan zou je ook met de gemeente contact op kunnen nemen. Of het nut heeft weet ik niet, maar als je niks probeert gebeurt er sowieso niks. Ik wens je er succes mee.
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 sep 2012 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

In Weert vind je iets soortgelijks, op de Biest 32.
Op de biest is een bedrijventerrein, en zij nog andere bedrijven gevestigd.
Ik zie dar geen appartementencomplex!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

:D
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 sep 2012 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo willemijn, dat het voor jou "raar" overkomt is jammer. Maar je schrijft dat er onder de appartementen bedrijfsruimtes zijn: een begrafenisondernemer (waarschijnlijke een kleine) kan gewoon zo'n ruimte huren en zijn zaken doen. Dela en Monuta (om er twee te noemen huren grote, aparte gelegenheden af). Wat voor "last" kun je hebben van mensen die een afscheidsgroet komen brengen, een kopje koffie drinken en weer weggaan. Zeker geen uitbundig gillende, dronken mensen, dus vanuit dat oogpunt bezien: wees blij dat er geen disco gevestigd mag worden. Ook over de branche kun je niet klagen; de meeste mensen die daar werken en diensten verlenen zijn rustig. En ben je een werkende, zul je het niet iedere dag zien; ben je aan huis gebonden raak je wel gewend aan de limousines die de overledenen wegbrengen. De volgauto's komen daar immers niet omdat het een opbarings/bezoek adres is. En ja, zoals al gesteld: de dood hoort bij het leven. En ze zullen echt niet zonder toestemming van Gemeente en, als het koopappartementen betreft, de Ver. van Eigenaren daar zijn.

zie juist dat men denkt dat dit een trollentopic zou kunnen zijn. Zolang ik dat nog betwijfel druk ik toch maar op bevestig, anders kan er niets meer worden beantwoord.

Chocomelk

tenormin schreef:Hallo willemijn, dat het voor jou "raar" overkomt is jammer. Maar je schrijft dat er onder de appartementen bedrijfsruimtes zijn: een begrafenisondernemer (waarschijnlijke een kleine) kan gewoon zo'n ruimte huren en zijn zaken doen. Dela en Monuta (om er twee te noemen huren grote, aparte gelegenheden af). Wat voor "last" kun je hebben van mensen die een afscheidsgroet komen brengen, een kopje koffie drinken en weer weggaan. Zeker geen uitbundig gillende, dronken mensen, dus vanuit dat oogpunt bezien: wees blij dat er geen disco gevestigd mag worden. Ook over de branche kun je niet klagen; de meeste mensen die daar werken en diensten verlenen zijn rustig. En ben je een werkende, zul je het niet iedere dag zien; ben je aan huis gebonden raak je wel gewend aan de limousines die de overledenen wegbrengen. De volgauto's komen daar immers niet omdat het een opbarings/bezoek adres is. En ja, zoals al gesteld: de dood hoort bij het leven. En ze zullen echt niet zonder toestemming van Gemeente en, als het koopappartementen betreft, de Ver. van Eigenaren daar zijn.
Daar heb je wel gelijk in Tenormin het zal er rustig aan toe gaan, minder lawaai dan van een winkel, cafe etc.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar heb je wel gelijk in Tenormin het zal er rustig aan toe gaan, minder lawaai dan van een winkel, cafe etc.
Alleen 's nachts wat klopgeluiden, da's alles.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:
Alleen 's nachts wat klopgeluiden, da's alles.
Ja, de klopgeluiden kunnen voorkomen, vooral in boeken. Denk alleen niet dan de TS dit zal horen; de koelcellen zijn nogal stevig gesloten. U leest vast historische boeken over deze materie, waar men bij het lichten van de deksels de krabben van nagels ontdekten op de binnenkanten van deksels :shock:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het bestemmingsplan is leidend. Hierin staat welke soort van bedrijven er in betreffend gebied gevestigd mogen worden.

Verder kan het het zijn dat in de splitsingsakte ook een beperking staat opgenomen in soort van bedrijven wat in de bedrijfsruimte gevestigd mag worden. ( Even aannemende dat deze ruimtes op de begane grond wel deel uit maken van de VvE )

Overigens moet je je afvragen of je bijvoorbeeld met een supermarkt, koffieshop of bar beter af bent. Een rouwcentrum lijkt me , vanwege de aard van de zaak, veel rustiger. Het is meer het idee dan wat anders

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
joke tennis schreef:
Ik heb toen de moderator gevraagd of ik mijn naam kon veranderen later dacht ik waarom voor wie ..voor een stalker ? Dit is mijn naam en wat is jouw naam dan ? tenormin is dat jouw familienaam of je voornaam ?
Wat ik niet begrijp is dat je pas vanaf 18 aug 2012 17:11 lid bent hier dus waarom
zou jij dan je naam willen veranderen als dit werkelijk je eerste account hier is ?
Vanwege het gemekker om die naam misschien?
Stel: je naam is joke, je hobby is tennis, je maakt hier argeloos een account aan, plaatst in alle onschuld een bericht en je krijgt meteen een paar forummers met getrokken pistolen over je heen...vanwege je forumnaam ?

Chocomelk

Jolijn schreef: Stel: je naam is joke, je hobby is tennis, je maakt hier argeloos een account aan, plaatst in alle onschuld een bericht en je krijgt meteen een paar forummers met getrokken pistolen over je heen...vanwege je forumnaam ?
Daar heb je wel gelijk in Jolijn.

Mijn excuses aan Joke Tennis.

joke tennis

Ongelezen bericht door joke tennis »

@Jolijn

Bedankt voor je begrip en excuus aanvaardt Chocomelk :wink:

Chocomelk

Ben benieuwd of TS nog reageerd.

WillemijnP

Ongelezen bericht door WillemijnP »

Het zal inderdaad geen lawaai veroorzaken maar het blijft toch een eng idee. De vorige huurder was de Rabobank. Als je een appartement aanschaft sta je er niet bij stil dat dit wel eens zou kunnen gebeuren.De gemeente is inmiddels aangeschreven maar het antwoord zal wel een poosje duren.Voor het vestigen van een rouwcentrum is officieel geen vergunning nodig.Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen,opmerkingen en ander "geklets" Ik heb alles gelezen en weet nu wat ik wel en niet moet doen.
Groetjes van WillemijnP

Gesloten