LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade afwikkeling opstal

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
frank2013

Schade afwikkeling opstal

Ongelezen bericht door frank2013 »

Heb sinds anderhalf jaar een probleem
Te weten een lekkage bij de buren die doorstroomt in mijn huis.

Begon allemaal begin vorig jaar.Grote natte plek op plafond van onze hal.
Dacht gelijk aan mijn badkamer( zit namelijk boven de hal)
Lekdetectie bedrijf laten komen op aanraden van de opstal verzekering.Die kon echter niets vinden en rade aan om de muur van de badkamer open te maken omdAt daar het water langskwam.Dit gedaan en het bleek dat het van de buren afkwam(badkamers staan gespiegeld omdat ik in een rijtjes huis woon(koopwoning)).
Deze daarvan op de hoogte gesteld en vonden het raar verhaal.Echter is hier ook door een lekdetectie bedrijf een onderzoek gestart.Deze constateerde een lekkage in de warmwater leiding die aan mijn muur grenst.
volgens de buurman direct gerepareerd.

Echter begin november weer water bij mij in de hal.
Buren op de hoogte hiervan gesteld maar wilde niets ondernemen omdat ze nergens last van hadden en dat bij hun alles deugdelijk was gerepareerd.

Zelf toen maar op eigen kosten een lekdetectie bedrijf laten komen en wederom was er bij niets aan de hand.
Heb toen zelf heel mijn douche en badkamer muur eruitgesloopt en ja hoor weer water vanaf de buren.
Om dit officieel aan te tonen heb ik toen weer op eigen kosten een lekdetectie bedrijf laten komen en deze toonde onomstotelijk aan dat het weer van de buren kwam.
Heb toe onmiddellijk de buren aansprakelijk gesteld voor de schade die er is ontstaan.

Hierop is er een expert van de buren hun verzekering bij mij geweest en er op aangedrongen dat ik contact op moest nemen met mijn eigen opstalverzekering.
Deze hebben hierop de zaak die het jaar daar voor was heropend en. Ook expert gestuurd.
Heb in de tussentijd een aannemer laten komen om de schade op te nemen en een kostenplaatsen te maken voor het herstel van de schade.

Nu doet echter onze expert moeilijk .Deze vind het bedrag voor het herstel te groot( heb de vorige keer zelf het herstel gedaan maar heb er nu geen zin meer in omdat het een groot dilemma is geworden en ook omdat mijn huis te koop staat(2 keer een bezichtiging misgelopen vanwege de lekkage)
Deze gaat een eigen berekening maken om de schade te vergoeden

Echter heb ik niet alleen materiële schade maar nog meer
Te weten ,vrije dagen die ik heb moeten opnemen en ook in de toekomst voor herstel
Gigantische stookkosten om de boel droog te houden
En natuurlijk hebben nu al ruim al 2 maanden thuis niet kunnen douchen,dit moet bij mijn schoonouders gebeuren( dus iedere avond samen met vrouw en kinderen daarnaar toe voor een was beurt)

Heb het hierover gehad met de expert maar die heeft daar geen boodschap aan.Deze melde mij dat als ik achteraf de berekening die er is gemaakt niet voldoende is in mijn ogen ik dat maar op de verzekering van de buren moet verhalen.
Nu is de vraag ,kan dit zomaar en hoe doe ik dat???? ( moet ik de buren dan weer opnieuw aansprakelijk stellen)

Vandaag wel gelukkig te horen gekregen dat al het leiding werk bij de buren professioneel is hersteld door een installateur( alle leidingen in de badkamer vervangen en een keerschot aangebracht

crazyme

Re: Schade afwikkeling opstal

Ongelezen bericht door crazyme »

frank2013 schreef: Echter heb ik niet alleen materiële schade maar nog meer
Te weten ,vrije dagen die ik heb moeten opnemen en ook in de toekomst voor herstel
Gigantische stookkosten om de boel droog te houden
En natuurlijk hebben nu al ruim al 2 maanden thuis niet kunnen douchen,dit moet bij mijn schoonouders gebeuren( dus iedere avond samen met vrouw en kinderen daarnaar toe voor een was beurt)
Extra stookkosten zal u moeten aantonen. Normaal stoken was wellicht ook voldoende geweest ?

Het douchen begrijp ik niet. Waarom zou dat niet gewoon thuis kunnen ?

Ik denk dat de expert het idee heeft dat u uw frustraties in geld uitgekeerd wil hebben. En dat zal niet gebeuren waarschijnlijk.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De schade-expert kan natuurlijk alleeniets zeggen over de directe schade dieer is en de herstelkosten daarvan. Dat jij mogelij nog andere kosten en overlast hebt, dat kan die schade-expert niet beoordelen en hij zal daar dus ook geen uitsprakenover kunnen doen. Voor alle schade kun je in principe je buren aansprakelijk stellen, als het ook komt door de buren. Dat zal dan waarschijnlijk via hun avp moeten worden geregeld. Want waarschijnlijk dekt de opstalverzekering alleen de directe schade en niet de overige kosten/overlast.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Het douchen begrijp ik niet. Waarom zou dat niet gewoon thuis kunnen ?

omdat de hele badkamer eruit gesloopt is.

Isabel

Gesloten