LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade buurman

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
olaf79

Re: Schade buurman

Ongelezen bericht door olaf79 »

ik zou ook betaling aan de vve opschorten totdat alles normaal verloopt. Dus vergaderingen, netjes oproepen, notuleren, jaarverslag, meerjarenplan, kascommissie, etc.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Er lopen hier twee zaken door elkaar. Ten eerste een schade geval van onderbuurman van TS. Buurman beweert dat de schade wordt veroorzaakt door lekkage in de badkamer van TS. Dit kan zo zijn maar moet eerst maar eens door een deskundige bevestigd worden.
Dan is het de vraag wie aansprakelijk is voor de schade. TS, of de VVE. Ook daar kan alleen de deskundige uitspraak over doen. Kapotte voegen of kitranden hoeven helemaal niet tot lekkage bij de onderbuur te leiden.
De tweede zaak is het geval van de VVE. Het is wel duidelijk dat beheerder er met zijn pet naar gooit. Persoonlijk zou ik dat nooit accepteren, want het is ook jouw geld dat in de VVE zit. De beheerder zou hoofdelijk aansprakelijk kunnen zijn wegens nalatigheid. Hij is namelijk verplicht om voor de vve de verzekeringen in orde te hebben en een opstal verzekering is wettelijk verplicht.
Ik zou als eigenaar in zo'n geval met zo'n slechte beheerder de vergadering bijeen roepen en de beheerder ontslaan. Als vergadering heb je daar het recht toe. Iedere eigenaar kan als er genoeg andere eigenaren zijn die meedoen de vergadering bijeen roepen.
Zo is dat. De vraag is alleen of er echt een beheerder is, of dat één van de eigenaren tot voorzitter is gebombardeerd. Qua aansprakelijkheid maakt dat wel verschil.
olaf79 schreef:ik zou ook betaling aan de vve opschorten totdat alles normaal verloopt. Dus vergaderingen, netjes oproepen, notuleren, jaarverslag, meerjarenplan, kascommissie, etc.
Dat mag niet zomaar, maar is wel een mooi dreigement. Maar doe dit pas na overleg met je advocaat.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn mening;

Ik zie geen bewijs of het door slechte leidingen of jou badkamer die iets doorlekte is gekomen.

En na 4 jaren is er wel erg laat gereageerd.

Ze hadden eerder moeten melden dat er problemen waren, ongeacht of de leidingen lekte of jou badkamer de voegen....

Ze eisen geld dus moeten nu aantonen dat het niet de leidingen waren maar jou vloer in badkamer en die eis kan nog erg lastig worden.
Wel had je bij aankoop toen moe beten informeren of er een goede actieve vereniging is en vraag eens de notulen die verplicht zijn.
Als ze niets hebben gedaan is de totale VVE verantwoordelijk want je bent mede eigenaar van het geheel met recht op jou bovenste deel...
Dus de fundering is ook voor jou, net als de beneden buren voor het dak mee moeten betalen!

Gesloten