LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade door F16 door geluidsbarriere

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
C4Vette

Schade door F16 door geluidsbarriere

Ongelezen bericht door C4Vette »

Door de klap van een straaljager die door de geluidsbarrière ging (op donderdag 22-08-2013) werd mijn recreatiewoning door elkaar geschud en kraakte het dak ernstig. Aan de buitenkant zit er nu een scheur in een kunststof deel boven de deur. Dit heb ik middels een klachtenformulier op www.defensie.nl gemeld. Enkele dagen daarna werd ik door een adjudant gebeld die mij uitlegde dat er op dat moment inderdaad is getest met F16's die een reparatie hadden ondergaan. Maar voor mijn schademelding werd ik verwezen naar mijn eigen verzekering. Hmm, het begin van kastje naar de muur....
Dus inderdaad een melding gedaan bij mijn verzekeraar: Europeesche Verzekeringen. Dit was op 1 sept. 2013. Negen dagen later ontving ik een mailtje met de uitleg dat dit niet onder mijn dekking valt. Nou, lekker dan. Maar ik verwacht ook niet dat zij mij gaan vergoeden maar dat ze het voor mij gaan verhalen. Maar daar wilden ze niets van weten en adviseerden mij om mijn rechtsbijstandsverzekering te raadplegen.
Geweldig zeg. Ik heb mijn polis bij de Europeesche opgezegd omdat dit de tweede keer was dat ze mij in de kou laten staan.

sjohie

Re: Schade door F16 door geluidsbarriere

Ongelezen bericht door sjohie »

C4Vette schreef:Door de klap van een straaljager die door de geluidsbarrière ging (op donderdag 22-08-2013) werd mijn recreatiewoning door elkaar geschud en kraakte het dak ernstig. Aan de buitenkant zit er nu een scheur in een kunststof deel boven de deur. Dit heb ik middels een klachtenformulier op http://www.defensie.nl gemeld. Enkele dagen daarna werd ik door een adjudant gebeld die mij uitlegde dat er op dat moment inderdaad is getest met F16's die een reparatie hadden ondergaan. Maar voor mijn schademelding werd ik verwezen naar mijn eigen verzekering. Hmm, het begin van kastje naar de muur....
Dus inderdaad een melding gedaan bij mijn verzekeraar: Europeesche Verzekeringen. Dit was op 1 sept. 2013. Negen dagen later ontving ik een mailtje met de uitleg dat dit niet onder mijn dekking valt. Nou, lekker dan. Maar ik verwacht ook niet dat zij mij gaan vergoeden maar dat ze het voor mij gaan verhalen. Maar daar wilden ze niets van weten en adviseerden mij om mijn rechtsbijstandsverzekering te raadplegen.
Geweldig zeg. Ik heb mijn polis bij de Europeesche opgezegd omdat dit de tweede keer was dat ze mij in de kou laten staan.
En dan bij de volgende verzekering wat beter opletten wat wel, en vooral ook niet, onder de dekking valt?

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Deze schade heeft niets met uw verzekering te maken. Moet gewoon worden vergoed door diegene die de schade heeft veroorzaakt, in dit geval dus defensie. Stel ze nogmaals aansprakelijk d.m.v. een klachtenformulier.

Jantje7

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

heb je wel z'n kenteken? :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt me vrijwel uitgesloten dat een straaljager op supersonische snelheid deze schade kan veroorzaken. Als dat zo was, was half Zwitserland al ingestort want daar wordt 3 weken lang dagelijks 10-15x per dag door de geluidsbarriere gegaan. En geloof me de schokgolven in de bergen zijn nog veel zwaarder dan in ons platte kikkerlandje

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef:heb je wel z'n kenteken? :lol:
KRA-KE-M1k-1G

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

haha geweldig! :lol: :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is het een rechtsbijstandsverzekering van de Europeesche?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Die adjudant, (naam en onderdeel graag want dan mail ik hem even) heeft het volledig mis. Defensie is niet verzekerd voor dit soort gevallen maar het protocol luidt dat uw eigen verzekering het schadebedrag moet vaststellen en dat Defensie dat gewoon, indien bewijsbaar, uitkeert.

Verder acht ik het onwaarschijnlijk dat F-16's boven Nederland de geluidsbarrière doorbreken, is namelijk niet toegestaan. Vraag me ook af hoe u dit heeft vastgesteld.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

[quote="dhc"Verder acht ik het onwaarschijnlijk dat F-16's boven Nederland de geluidsbarrière doorbreken, is namelijk niet toegestaan..[/quote]
In sommige gevallen is het toegestaan dat een (of meerdere) F16 door de geluidsbarrière gaan boven Nederland. Bv als men een onbekend of niet reagerend vliegtuig wil onderscheppen.
Of dat hier ook het geval is geweest is niet waarschijnlijk.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

C4Vette schreef:Maar ik verwacht ook niet dat zij mij gaan vergoeden maar dat ze het voor mij gaan verhalen. Maar daar wilden ze niets van weten en adviseerden mij om mijn rechtsbijstandsverzekering te raadplegen.
Waarom zouden zij het voor jou moeten verhalen. Het feit dat jij een verzekering hebt die niet toereikend is verplicht hen niet om het maar even voor jou op te lossen. Dat is jouw probleem.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het lijkt me bijna onmogelijk om aan te tonen dat uw schade door een F16 is veroorzaakt.

Enig praktische mogelijkheid die ik zie, als er in uw buurt tegelijkertijd meerdere schades zijn ontstaan en dat u gezamenlijk claims indient.

Gesloten