LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuren en brokkelende muren huurhuis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora

Re: Scheuren en brokkelende muren huurhuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Het vochtprobleem is duidelijk ernstiger dan de scheuren waar je je topic mee opende. Goed dat dit nu door de huurdersvereniging opgepakt wordt.

Nu maar afwachten hoe dingen lopen gaan. Als blijkt dat er inderdaad flink gerenoveerd moet worden (of zelfs sloop) zul je waarschijnlijk nog wel geduld moeten hebben. In dit soort zaken is het meestal een kwestie van een aantal jaren voor er daadwerkelijk wat gebeurd.

Eerst maar eens aandringen op een gedegen onderzoek, en als jullie conclusie juist is dat de boel grondig aangepakt moet worden, dan wordt het zaak dat de woningbouw een stappenplan op gaat stellen, zodat jullie, en buurtgenoten, weten waar jullie globaal genomen aan toe zijn.

ruchama

Ongelezen bericht door ruchama »

De meeste scheuren worden door het vocht veroorzaakt.
Voor sloop ben ik niet bang want het is beschermd stadsaanzicht. Nu maar hopen dat het niet nog jaren gaat duren. Ik hoop dat er op korte termijn wat geregeld gaat worden zodat het vochtprobleem beperkt of opgelost wordt. Het is een oud huis dus het is altijd anders dan een nieuw huis. Dat snap ik ook wel. Maar zoals het nu is is het niet goed. Dus er moet wel wat gebeuren.
Ik was van plan dit jaar de bovenverdieping op te knappen. Maar daar wacht ik nog wel eventjes mee ;-)

witte angora

Ik zou inderdaad nog heel even wachten op het onderzoek. Straks heb je vers behang op de muren, gaan ze ineens de kozijnen vervangen. Zonde van het geld.

Wat het beschermde stadsaanzicht betreft, ik heb in Nijmegen iets vergelijkbaars gehad, al was het niet beschermd. Maar wel op een bepaalde manier historisch. Men koos ervoor de voorgevels te laten staan, en er compleet nieuwe woningen achter te bouwen. In het ergste geval zou er voor zoiets gekozen kunnen worden (en zo erg zou dat niet zijn, je hebt dan wel een compleet nieuwe en supergoed geïsoleerde woning).

ruchama

O nee erg vind ik dat ook niet hoor. Mag van mij! Zolang ze in die tijd maar even een tijdelijke woning voor me hebben. Lekker alles nieuw! Ja hoor dat mag gerust! Maar deze woningen zijn 30-40 jaar terug volledig gestript geweest. Er is toen een nieuwe indeling gemaakt. Nieuwe (houten/gips) muurtjes van binnen en zo. Dus of ze dat nou weer gaan doen?

witte angora

Als renoveren aanzienlijk duurder is dan nieuwbouw dan wel. Hangt ook van de subsidie af die ze ervoor kunnen krijgen.

ruchama

De woningstichting heeft een onafhankelijk iemand laten komen. Deze meneer is geweest. Hij is het met me eens dat dit niet normaal is. Het lijkt op vocht en droogte tegelijk. Deze meneer vond dat wel apart.
Mijn laminaat in de hal gaat ondertussen ook strak liggen ondanks dat dit wel goed gelegd is paar jaar terug door een professional met voldoende ruimte om uit te kunnen zetten. Laminaatplint past er zelfs niet meer tussen (is te lang geworden)
Binnenkort gaan ze verder onderzoek doen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woningbouw gaat niets voor je doen. Een "onafhankelijk iemand" die door diezelfde woningbouw wordt betaald. Jammer dat mensen niet naar de huurcommissie durven te stappen. Kennelijk heel eng.

ruchama

Ik heb contact opgenomen met de huurdersvereniging en zij hebben contact met de woningstichting. opgenomen. En daarom is deze meneer hier naartoe gestuurd. Hij zal idd wel voor de woningstichting werken.
Er gaat verder onderzoek komen naar de oorzaak zodat het hopelijk opgelost gaat worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ruchama schreef:. Hij zal idd wel voor de woningstichting werken.
Er gaat verder onderzoek komen naar de oorzaak zodat het hopelijk opgelost gaat worden.

Geloof Bob nou maar, de wbv zal echt niet met een oplossing komen. Snap niet wat er eng is aan de huurcommissie.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afbeelding

Ik weet nu al wat ze gaan doen: de vochtige plekken beschilderen met vochtwerende coating. Zo ziet dat er na 24 maanden uit. Het zijn lapmiddelen om je aan het lijntje te houden. Bij mij hebben ze het zo gedaan.

ruchama

Wow dat is wel erg ja.
Hopelijk is het later alsnog goed opgelost?

Wat de oplossing hier gaat zijn weet ik nog niet. Ze willen eerst zeker weten wat er aan de hand is. Er is wel gezegd dat ze waarschijnlijk een ventilatiesysteem gaan aanbrengen. Ik hoop dat ze de oorzaak ook gaan verhelpen (Maar zolang ik er geen last van heb wbt schade en ongedierte vind ik het prima) Er staan sinds vandaag 4 meters in huis voor een klimaatmeting (2 weken lang) om te kijken of daar wat uitkomt. Tot nu toe zit de relatieve luchtvochtigheid rond de 50% en de CO2 waarde is onder de 500 ppm (Tenminste, ik vermoed dat dat de CO2 waarde is. Boven is de CO2 rond de 700) Maar de meters staan nog maar net sinds vanmorgen.
Op het plafond in de keuken komt inmiddels een klein zwart plekje. In de hal zitten ook zwarte plekken op de muur.

Gesloten