LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service en onderhoud m.b.t. gashaarden en geisers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
CillaEngel

Service en onderhoud m.b.t. gashaarden en geisers

Ongelezen bericht door CillaEngel »

Goedemorgen,

Het is voor mij al een aantal jaren een minimale irritatie als ik een afspraakkaart van mijn onderhoudsbedrijf voor de gashaard en de geiser ontvang (voorheen Gasservice maar nu ineens GSU - onderdeel van Eneco) waarin staat dat er een afspraak voor mij gepland staat op die en die datum. Indien ik die datum niet kan, moet ik hen maar bellen om de afspraak te verzetten (wat uiteraard alleen overdag kan). Als ik om de een of andere reden niet kon op die dag en het verzetten van een afspraak onmogelijk was, liet ik het maar voor wat het was. Vooral omdat ik het niet prettig vind om aan vreemden te kennen te geven dat ik er op een bepaalde dag niet ben, of ze ik ze voor een abo betaal of niet. Dat ze dan voor niets komen, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen, nietwaar?

Vandaag krijg ik weer een dergelijke 'uitnodiging'. Ze staan volgende week donderdag voor mijn deur, zonder overleg, en als het niet uitkomt kan ik bellen. Dit jaar echter hebben ze iets nieuws bedacht: als ik niet afbel, kunnen ze de kosten van het bezoek van de monteur in rekening brengen. Ik heb het 'geluk' dat ik net terug ben van vakantie en bel GSU. Niet omdat ik bang ben dat ze mij iets in rekening kunnen brengen wat ik niet overeengekomen ben (volgens mij is het nog altijd zo dat een overeenkomst nog altijd pas tot stand komt met aanbod (= afspraakkaart) en acceptatie (= thuisblijven of anders bellen). Wel vind ik het het toppunt van klantonvriendelijkheid om te stellen dat de kosten die zij maken voor een bezoek dat niet plaastvindt, verrekend kunnen worden nadat ik al jarenlang op mijn manier van hun diensten gebruik maak.

De telefoon dus. Een aardige mevrouw staat mij te woord. Ik vertel haar van mijn grieven omtrent deze manier van werken. Zij is hogelijk verbaasd, ik ben uiteraard de eerste die belt met mijn klacht omtrent de logistiek van hun bedrijfsvoeriing. Ik moet het van de kant van GSU bekijken, meent zij te kunnen zeggen, als iedereen het zou laten afweten om de afspraak af te zeggen dan komen de monteurs voor niets en komt er bij hen geen geld binnen om ze toch te betalen. Klinkt logisch toch? Fout! Hoezo moet het MIJN probleem zijn dat zij geen goed logistiek systeem kunnen vinden om afspraken te maken op verzoek van een klant? Hoezo moet IK onder druk gezet worden omdat zij met hun manier van zaken doen geld verliezen omdat het mensen niet uitkomt dat er eenzijdig een afspraak wordt gemaakt? Ze zegt dat ik het moet vergelijken met een afspraak bij de tandarts, die wordt ook gefactureerd als ik niet kom opdagen. Echter, het verschil met de tandarts en GSU is dat IK de tandarts bel voor een afspraak (aanbod/acceptatie) terwijl GSU een afspraak maakt zonder mijn toestemming (is alleen aanbod)! Ze snapt het jammer genoeg niet (al meen ik te mogen denken dat ze haar bedrijf moet verdedigen en dan snap ik haar weer wel).

Kortom: mensen, let op. Als een dergelijke manier van dwang opgelegd wordt, trap er niet in. Hoewel er misschien een abonnement is afgesloten, betekent dat niet dat je verplicht bent een afspraak te moeten maken (al schijnt dat wel goed te zijn, je apparaten te laten onderhouden).

Ik meld dat ik overweeg een ander onderhoudsbedrijf te zoeken. Mevrouw meldt mij dat ze mij geluk wenst, alle onderhoudsbedrijven blijken op deze manier te werken. Het is eigenlijk te gek voor woorden! Ik pleit er dus voor om als consument op te staan en te zeggen: IK ben de baas over mijn agenda. Als ik onderhoud nodig vind, bel IK om een afspraak te maken. De rest is jullie probleem!

Hartelijke groet,
CillaEngel

Miss M

Re: Service en onderhoud m.b.t. gashaarden en geisers

Ongelezen bericht door Miss M »

Wat een gezeur...

RTD-Z

Re: Service en onderhoud m.b.t. gashaarden en geisers

Ongelezen bericht door RTD-Z »

totdat je dood in je huis leg met koolmonoxide ,naja dan zeur je iig niet meer he :)

niet de bedoeling denk ik...

Gesloten