LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service bij EP Back in Hardenberg
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 apr 2012 11:13
Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Twee dagen voor kerst kochten wij een fonduepan bij EP Back in Hardenberg. Deze kochten wij uiteraard speciaal voor kerst omdat er familie kwam fonduen.
Bij het uitpakken bleek de pan beschadigd en niet bruikbaar. (Waarschijnlijk een keer laten vallen want er zat een deuk in) Wij konden dus niet fonduen. Leuk als je mensen hebt uitgenodigd! Maar goed wij hebben uiteindelijke grillplaat gepakt en toch een gezellige kerst gehad. Naar de kerst zijn wij terug gegaan naar EP Back in Hardenberg en hebben daar aangegeven wat de problemen waren.
De eerste reactie was " Wie zegt mij dat u de pan niet zelf beschadigd hebt?" Na een vervelende discussie was men bereid de pan om te ruilen. Maar omruilen had geen zin want wij fonduen nu niet bepaald iedere week en we hadden deze pan speciaal voor kerst gebruikt. Dus wilden wij graag ons geld terug.
Dit weigerde men en hield bij hoog en laag vol dat dit nu eenmaal de procedure was en dat ze daar nooit van af wijken. Zonder enige vorm van excuses verlieten wij (voor het laatst) de winkel van EP Back in Hardenberg.
Bij het uitpakken bleek de pan beschadigd en niet bruikbaar. (Waarschijnlijk een keer laten vallen want er zat een deuk in) Wij konden dus niet fonduen. Leuk als je mensen hebt uitgenodigd! Maar goed wij hebben uiteindelijke grillplaat gepakt en toch een gezellige kerst gehad. Naar de kerst zijn wij terug gegaan naar EP Back in Hardenberg en hebben daar aangegeven wat de problemen waren.
De eerste reactie was " Wie zegt mij dat u de pan niet zelf beschadigd hebt?" Na een vervelende discussie was men bereid de pan om te ruilen. Maar omruilen had geen zin want wij fonduen nu niet bepaald iedere week en we hadden deze pan speciaal voor kerst gebruikt. Dus wilden wij graag ons geld terug.
Dit weigerde men en hield bij hoog en laag vol dat dit nu eenmaal de procedure was en dat ze daar nooit van af wijken. Zonder enige vorm van excuses verlieten wij (voor het laatst) de winkel van EP Back in Hardenberg.
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Vorig jaar Kerst?
Bedoel je niet vorig weekend?
Bedoel je niet vorig weekend?
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Heb ik iets gemist ofzo het is nu september 2012 nog lang geen kerst. Waarom nu pas klagen over een fonduepan die uw gehele kerst in 2011 verknalt heeft. Te triest voor worden.
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Jolijn schreef:Vorig jaar Kerst?
Bedoel je niet vorig weekend?
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
bewijst maar weer eens dat Hardenberg behoorlijk achter loopt....
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Geld terug is geen verplichting voor een winkel en geen recht van een consument. Dat zij het "defect" wilden herstellen door middel van een omruiling is netjes.
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Even afgezien van het rare tijdstip dat je dit probleem hier aankaart (het is al bijna weer kerst) ,
heeft de winkelier juist gehandeld.
Recht op geld terug heb je pas als het artikel niet meer te repareren is of als er geen gelijkwaardig artikel aangeboden kan worden.
Dat jij die pan alleen 1x met kerst gebruikt is niet het probleem van de winkelier.
Ik gebruik mijn pan ook alleen maar met kerst.
Fijne kerstdagen alvast
heeft de winkelier juist gehandeld.
Recht op geld terug heb je pas als het artikel niet meer te repareren is of als er geen gelijkwaardig artikel aangeboden kan worden.
Dat jij die pan alleen 1x met kerst gebruikt is niet het probleem van de winkelier.
Ik gebruik mijn pan ook alleen maar met kerst.
Fijne kerstdagen alvast
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
" Wie zegt mij dat u de pan niet zelf beschadigd heeft?"
En:
" Na een vervelende discussie was men bereid de pan om te ruilen "
Vind ik niet echt netjes. En wat maakt het tijdstip van aankaarten eigenlijk uit?
En:
" Na een vervelende discussie was men bereid de pan om te ruilen "
Vind ik niet echt netjes. En wat maakt het tijdstip van aankaarten eigenlijk uit?
Re: Slechte service bij EP Back in Hardenberg
Lijkt mij een legitieme vraag. Of moet je er altijd maar van uitgaan dat degene tegenover je altijd eerlijk is?WVZ61 schreef:" Wie zegt mij dat u de pan niet zelf beschadigd heeft?"
Of een discussie vervelend verloopt kan ook gewoon aan de klant liggen.WVZ61 schreef:"Na een vervelende discussie was men bereid de pan om te ruilen"
De conclusie dat het "niet netjes" is lijkt mij dan ook voorbarig.
Je begrijpt niet dat je een schade eerder dan pas na 10 maanden moet melden ?