| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slimme meter wel of niet laten plaatsen
-
peter.meurs
- Contacteer:
Slimme meter wel of niet laten plaatsen
Is het i.h.a. raadzaam om het aanbod van de energieleverancier om een slimme meter te plaatsen te weigeren. Dit ivm de berichten dat dit apparaat te hoge meterstanden gaat doorgeven?
Re: Slimme meter wel of niet laten plaatsen
Hier zijn al diverse topics over. Vertrouwd u het niet, dan mag u hem weigeren.
Ook als u zonnepanelen heeft of overweegt dan kunt u het beste uw ferraris meter houden Ivm onzekerheid over de salderingsregeling.
Ook als u zonnepanelen heeft of overweegt dan kunt u het beste uw ferraris meter houden Ivm onzekerheid over de salderingsregeling.
Aan de andere kant: als je nu dal/piek tarief hebt en je bent hier tevreden over, dan zou ik de slimme meter wel nemen, anders verlies je die mogelijkheid. Kies je overwegingen ..
-
hänschen klein
1 - U kunt de meter weigeren zoals bij de aankondiging moet zijn aangekondigd
2 - Wordt of is uw oude meter al afgekeurd, zijn de installatiekosten later voor u (navragen aanbevolen)
3 - Een kapotte oude meter kan dan soms uitgewisseld worden door een andere oude meter (navragen aanbevolen)
4 - Voor de toekomstige flexibele energiecontracten (doorlopend wisselende tarieven) is een slimme meter een vereiste
5 - Theoretisch zijn afwijkingen mogelijk, in de praktijk eerder een zeldzame verschijning
6 - Slimme meters gebruiken nooit 'uw stroom' en het op afstand uitlezen kan uitgezet worden op verzoek
7 - Bij acceptatie van de plaatsing ontstaan géén extra kosten
NB. Voor ieder argument kàn nadere informatie gezocht en gevonden worden.
2 - Wordt of is uw oude meter al afgekeurd, zijn de installatiekosten later voor u (navragen aanbevolen)
3 - Een kapotte oude meter kan dan soms uitgewisseld worden door een andere oude meter (navragen aanbevolen)
4 - Voor de toekomstige flexibele energiecontracten (doorlopend wisselende tarieven) is een slimme meter een vereiste
5 - Theoretisch zijn afwijkingen mogelijk, in de praktijk eerder een zeldzame verschijning
6 - Slimme meters gebruiken nooit 'uw stroom' en het op afstand uitlezen kan uitgezet worden op verzoek
7 - Bij acceptatie van de plaatsing ontstaan géén extra kosten
NB. Voor ieder argument kàn nadere informatie gezocht en gevonden worden.
-
Zombiemaster
Wordt uw meter afgekeurd dan zijn de kosten voor u? Dat is nieuw voor me. Waar staat dat?
-
hänschen klein
Wordt of is de meter afgekeurd en wil u niet laten vervangen ... is een betere formulering. Veel oude meters zijn inmiddels afgekeurd, maar worden uit tijdgebrek niet vervangen.Zombiemaster schreef:Wordt uw meter afgekeurd dan zijn de kosten voor u? Dat is nieuw voor me. Waar staat dat?
https://www.agentschaptelecom.nl/sites/ ... meters.pdf
Dat afkeuren vind ik één grote farce. ik woon inmiddels 16 jaar in mijn huidige huis. nooit heeft niet een netbeheerder of energiebedrijf zich bekommerd over mijn meters.
maar nu ze bij iedereen heel graag een slimme meter willen plaatsen, worden bestaande meters snel afgekeurd en op een lijst gezet. waarom? hoe weten ze dat mijn meter niet goed functioneerd?
als ze mijn meter afkeuren, mogen ze wel met een heel goede rapportage komen als ze hem willen vervangen.
maar nu ze bij iedereen heel graag een slimme meter willen plaatsen, worden bestaande meters snel afgekeurd en op een lijst gezet. waarom? hoe weten ze dat mijn meter niet goed functioneerd?
als ze mijn meter afkeuren, mogen ze wel met een heel goede rapportage komen als ze hem willen vervangen.
Dat heeft volgens mij niets met elkaar te maken.thecure schreef:Dat afkeuren vind ik één grote farce. ik woon inmiddels 16 jaar in mijn huidige huis. nooit heeft niet een netbeheerder of energiebedrijf zich bekommerd over mijn meters.
In mijn vorige huis ( nieuwbouw, op dat moment 2 jaar oud ) werd de meter die er pas 2 jaar hing vervangen ( getest, maar dan wordt ie dus ook meteen vervangen ) en op mijn vraag waarom zo'n nieuwe meter alweer vervangen werd was de uitleg dat meters ( de hele serie ) ad random getest worden, dit wordt door een computer bepaald. Als blijkt dat er een defecte tussen zit, dan wordt meteen de hele serie uitgesloten, opgespoord en vervangen. Dit ongeacht hoe oud de meter is. Ze kijken dus niet naar die meter specifiek. Op het moment dat een defecte meter wordt geconstateerd, worden alle andere meters die in dezelfde serie zijn geproduceerd ook vervangen, of ze nu wel of niet defect zijn is daarbij niet van belang, dat wordt toch pas achteraf vastgesteld.