| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sloop + nieuwbouw buren
Sloop + nieuwbouw buren
Ik woon in het centrum van Den Haag (appartementencomplex). Het pand direct naast mij wordt gesloopt en daarvoor komt nieuwbouw in de plaats. Ik woon op de begane grond en heb een betegeld terras. Daar zal men gebruik van moeten maken. Dus naast geluidsoverlast zullen bouwvakkers en slopers gebruik maken van mijn privéterrein. Ik ga daar zeker last van krijgen, vooral als ik in het voorjaar zelf weer gebruik wil maken van mijn eigen terras. Om nog niet te spreken van voortdurend stof ruimen, want mijn slaapkamer zit ook achteraan (met ventilatierooster). Verder wil ik niet dat men een bouwkeet voor mijn raam plaatst. Een jaar geen uitzicht is niet prettig.
Woensdag heb ik een gesprek met de projectleider. Nu wil ik graag weten wat mijn rechten zijn en waar ik aan moet denken. Wie heeft hier ervaring mee en heeft goede tips?
Dank alvast!
Woensdag heb ik een gesprek met de projectleider. Nu wil ik graag weten wat mijn rechten zijn en waar ik aan moet denken. Wie heeft hier ervaring mee en heeft goede tips?
Dank alvast!
Re: Sloop + nieuwbouw buren
Is uw verhuurder (huurt u) ook de eigenaar van het desbetreffende pand ernaast? Dat zou de situatie makkelijker maken.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 04 okt 2016 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eigenaar van mijn appartement.
Oke, u bent appartementsgerechtigde. Het pand ernaast behoort niet tot de VvE neem ik aan. En heeft de rest van de VvE hier geen last van? Heeft u daarmee al overlegd?
Bent u op de hoogte van het zogenaamde ladderrecht?
Heeft u gevraagd om een nulmeting?
Kortom, misschien kunt u iets meer informatie geven?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Bent u op de hoogte van het zogenaamde ladderrecht?
Heeft u gevraagd om een nulmeting?
Kortom, misschien kunt u iets meer informatie geven?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het pand ernaast betreft: de #### in Den Haag. Ik durf niet te zeggen of ze onder de VVE vallen of dat het verhuur was (zowel de verhuurder als de VVE in deze buurt is Staedion). Ik heb een afspraak met de WOM.
Ladderrecht zegt me niet zoveel. IK vermoed dat men stijgers zal plaatsen voor de duur van meerdere maanden. De details hoor ik morgen.
Ik heb kort met 1 bovenbuurman gesproken, maar die 'kon het niet zoveel schelen'. De bewoners zijn niet erg betrokken; ik zie ze ook nooit op VVE-vergaderingen.
Nulmeting zegt me ook niets. Ik kan me daarin verdiepen. Ik vond wel iets, maar ik weet niet precies hoe ik dat hier kan toepassen.
Bedankt voor uw hulp zover!
Ladderrecht zegt me niet zoveel. IK vermoed dat men stijgers zal plaatsen voor de duur van meerdere maanden. De details hoor ik morgen.
Ik heb kort met 1 bovenbuurman gesproken, maar die 'kon het niet zoveel schelen'. De bewoners zijn niet erg betrokken; ik zie ze ook nooit op VVE-vergaderingen.
Nulmeting zegt me ook niets. Ik kan me daarin verdiepen. Ik vond wel iets, maar ik weet niet precies hoe ik dat hier kan toepassen.
Bedankt voor uw hulp zover!
Laatst gewijzigd door KR1275 op 05 okt 2016 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Haal het adres van het naastgelegen pand s.v.p. weg.
Zoek uit of het pand tot de zelfde VvE behoort of niet en wendt u tot het bestuur van de VvE. Met 1 bewoner spreken heeft geen zin.
Verzoek de projectleider om een nulmeting i.v.m. mogelijke schade door sloop en/of bouw.
Schakel juridische hulp in om te bespreken wat u wel en wat u niet hoeft te tolereren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Zoek uit of het pand tot de zelfde VvE behoort of niet en wendt u tot het bestuur van de VvE. Met 1 bewoner spreken heeft geen zin.
Verzoek de projectleider om een nulmeting i.v.m. mogelijke schade door sloop en/of bouw.
Schakel juridische hulp in om te bespreken wat u wel en wat u niet hoeft te tolereren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Of, beter nog, laat daarnaast een deurwaarder een proces-verbaal van constatering opmaken waaruit de actuele staat van je woning blijkt. Ontstaat er schade, dan kan jij in ieder geval aantonen dat die schade tijdens de verbouwing is ontstaan.Uw Jurist schreef:Verzoek de projectleider om een nulmeting i.v.m. mogelijke schade door sloop en/of bouw.
Heel goede tip van Moneyman!
Hoe weet je zo stellig dat ze gebruik van jouw terras zullen gaan maken? Ik neem aan dat het meeste werk toch gewoon op het eigen terrein zal plaatsvinden? Of heb je hier al verrichten over gehoord? Het zelfde eigenlijk over die bouwkeet, weet je nu al dat die voor jouw raam komt?
Wat stofoverlast betreft, ik kan me niet voorstellen dat er de hele sloop- en bouwtijd stof wordt geproduceerd. Een groot deel van de tijd zal dat wel meevallen. Zeker omdat veel onderdelen tegenwoordig in de fabriek als prefab onderdelen worden gemaakt. Maar hierover zul je zeker met de bouwer kunnen overleggen, om af te stemmen wanneer je overlast kunt verwachten en welke maatregelen ze daartegen zullen/kunnen nemen.
Wat stofoverlast betreft, ik kan me niet voorstellen dat er de hele sloop- en bouwtijd stof wordt geproduceerd. Een groot deel van de tijd zal dat wel meevallen. Zeker omdat veel onderdelen tegenwoordig in de fabriek als prefab onderdelen worden gemaakt. Maar hierover zul je zeker met de bouwer kunnen overleggen, om af te stemmen wanneer je overlast kunt verwachten en welke maatregelen ze daartegen zullen/kunnen nemen.
-
stofzuigertje
Voor het plaatsen van een steiger moeten ze wel vooraf bekend maken hoe deze komt staan.
Kan de deur nog open of niet?
Ook het schoonmaken, je mag het dagelijks doen en de rekening insturen want zij zijn verantwoordelijk om aan het einde van elke werkdag het netjes achter te laten zoals ze gekomen zijn.
De Nul meting, denk eens aan VEH, die Vereniging Eigen Huis sta je sterker in dit soort gevallen.
Maar jou terras, omdat ze niet elke weekend alle steigers weg halen heb je recht op vergoeding omdat je voor BBQ of in de zon zitten nu
elders ruimte moet huren.
Ook is het jou terras dus overpad van bouwvakkers hoef je niet te geven, alleen de steiger om daar boven indien het echt niet anders kan.
Zomaar alles accepteren hoeft dus niet en je hoeft je parasol en tuinstoelen niet weg te halen.
Als ze daar last van hebben is hun probleem, zij moeten dat oplossen en niet U.
PS, gezien het adres, mag ik volgend jaar jou terras even testen....?
Daarom graag het adres verwijderen!
Ook het schoonmaken, je mag het dagelijks doen en de rekening insturen want zij zijn verantwoordelijk om aan het einde van elke werkdag het netjes achter te laten zoals ze gekomen zijn.
De Nul meting, denk eens aan VEH, die Vereniging Eigen Huis sta je sterker in dit soort gevallen.
Maar jou terras, omdat ze niet elke weekend alle steigers weg halen heb je recht op vergoeding omdat je voor BBQ of in de zon zitten nu
Ook is het jou terras dus overpad van bouwvakkers hoef je niet te geven, alleen de steiger om daar boven indien het echt niet anders kan.
Zomaar alles accepteren hoeft dus niet en je hoeft je parasol en tuinstoelen niet weg te halen.
Roep je maar wat of kan je al je stellingen ook nog onderbouwen...?stofzuigertje schreef:Voor het plaatsen van een steiger moeten ze wel vooraf bekend maken hoe deze komt staan.
Wordt lid van Vereniging Eigen Huis en laat je bijstaan
Allen bedankt voor de tips zover. Er zit zeker veel bruikbaars bij.
Vanavond het gesprek en ik zal niet over 1 nacht ijs gaan....
Vanavond het gesprek en ik zal niet over 1 nacht ijs gaan....