| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slotenmakers
slotenmakers
We hadden ons zondag buiten gesloten.
slotenmaker gebeld.
moest nieuw slot in.
En snap dat het tarief hoger ligt op de zondag.
Maar 700 Euro is heel veel.
contact gezocht met het bedrijf.
Die zeggen ook dat er nooit contant word betaald...Maar door ons dus wel...moest gaan pinnen.
Deze slotenmaker kwam ook aan in zijn eigen auto..Geen busje of zo.
we waren natuurlijk overdonderd Door alles en wilden snel naar binnen.
Het voelt alsof we zijn opgelicht.
Wie kan ons helpen.
Om een gedeelte van het bedrag terug te krijgen..
slotenmaker gebeld.
moest nieuw slot in.
Die zeggen ook dat er nooit contant word betaald...Maar door ons dus wel...moest gaan pinnen.
Wie kan ons helpen.
Re: slotenmakers
Ik heb veel hoge rekeningen voorbij zien komen, maar 700 euro is wel heel erg hoog. Heeft u vooraf ook een prijs besproken? Het vervangen slot, was dat gewoon een regulier cilinderslot? Of is hier nog iets speciaals aan (certificaten of iets dergelijks)? Heeft u ook een factuur ontvangen? En staan daar ook kosten uitgesplitst?zuster20 schreef:We hadden ons zondag buiten gesloten.
slotenmaker gebeld.
moest nieuw slot in.
Wie kan ons helpen.
Even een simpele tip voor de volgende keer. Zorg dat bijvoorbeeld je buren een sleutel hebben. Een aanbellen en je kan naar binnen.
En ja ik woon in een buurt waar je de buren gewoon kent en vertrouwd. Wij hebben ook een sleutel van hun huis.
En ja ik woon in een buurt waar je de buren gewoon kent en vertrouwd. Wij hebben ook een sleutel van hun huis.
het is geen bijzonder slot.
het is wel een slot van axa en kost 135 euro.
het was twee keer het tarief 159 euro omdat het zondag was.
er is een rekening. maar er staat geen telefoonnummer op of contact gegevens, geen kvk nummer.
op de rekening zijn de bedragen wel gesplitst.
we hebben het bedrijf gebeld. kreeg iemand van de callcenter, en die schrok van het bedrag en je kan altijd pinnen. kon nu ook niet.
toen had ik al maatregelen moeten nemen.
en de buren hebben een sleutel, maar als de sleutel aan de binnenkant zit kan je er gewoon weg niet in. beveiligd slot.
het is wel een slot van axa en kost 135 euro.
het was twee keer het tarief 159 euro omdat het zondag was.
er is een rekening. maar er staat geen telefoonnummer op of contact gegevens, geen kvk nummer.
op de rekening zijn de bedragen wel gesplitst.
we hebben het bedrijf gebeld. kreeg iemand van de callcenter, en die schrok van het bedrag en je kan altijd pinnen. kon nu ook niet.
toen had ik al maatregelen moeten nemen.
en de buren hebben een sleutel, maar als de sleutel aan de binnenkant zit kan je er gewoon weg niet in. beveiligd slot.
Opgelicht, dat bent u helaas ook............Het voelt alsof we zijn opgelicht.....
Maar omdat u niet goed hebt opgelet, zelf de slotenmaker heeft uitgenodigd, geen prijsafspraak heeft gemaakt, akkoord bent gegaan met het bedrag op de rekening en heeft betaald is er sprake van een gewone commerciele overeenkomst.
Nu nog achteraf geld terug krigen voor deze werkzaamheden lijkt mij tamelijk moeizaam, zo niet onmogelijk.
Als die man in z'n eigen auto rijdt en kilometervergoeding krijgt, zou het best wel eens duurder kunnen zijn dan als hij in een bedrijfwagen rijdt.zuster20 schreef: Deze slotenmaker kwam ook aan in zijn eigen auto..Geen busje of zo.
-
stofzuigertje
Als je sleutel binnen er nog in zit zou ik raampje in tikken.....
Klim naar binnen en laat dit voordelig op maandag herstellen.
Tijdelijk dicht plakken en hopen dat inbrekers dit niet zien.
Wel is elke schilder goedkoper en er is ook nog 24 uurs glas service, meestal tijdelijk kunststof plaatje op plakken en meten en later een goede ruit.
Alleen enkel glas doen ze wel gelijk in 1x.
Klim naar binnen en laat dit voordelig op maandag herstellen.
Tijdelijk dicht plakken en hopen dat inbrekers dit niet zien.
Wel is elke schilder goedkoper en er is ook nog 24 uurs glas service, meestal tijdelijk kunststof plaatje op plakken en meten en later een goede ruit.
Alleen enkel glas doen ze wel gelijk in 1x.
je kan de deur vaak ook gewoon 'flipperen' met een plastic kaartje. zonder al te veel te oefenen ben je dan binnen een paar minuten binnen.
een geoefende inbreker doet het in een paar seconden.
een geoefende inbreker doet het in een paar seconden.
-
Marjoleinu
Zaterdag 25 maart is 24 uurs service slotenmaker geweest. Na 15 min. kon ik mijn huis in. Moest wel € 515,46 direct afrekenen. Waar zijn deze prijzen op gebaseerd? Voelt of ze misbruik maken van de situatie. Het is schandalig. Daarbij moet ik ook nog een nieuw slot aanschaffen.
Niet vooraf een prijsopgave gevraagd ?Marjoleinu schreef:Zaterdag 25 maart is 24 uurs service slotenmaker geweest. Na 15 min. kon ik mijn huis in. Moest wel € 515,46 direct afrekenen. Waar zijn deze prijzen op gebaseerd? Voelt of ze misbruik maken van de situatie. Het is schandalig. Daarbij moet ik ook nog een nieuw slot aanschaffen.
Zaterdag is een dure dag, maar je bent zeker belazerd...... Maar misbruik is toch wat anders.
Op zaterdag mijn sloten laten vervangen na diefstal van mijn sleutels. Voor het vervangen van drie sloten 459.74 moeten afrekenen met daarbij de garantie dat mijn verzekering dit zal vergoeden. Nu net met de verzekering gebeld die hierbij mededeelt dat de kosten waarschijnlijk niet vergoed gaan worden. Kan ik nu mijn kosten terug vragen bij de slotenmaker en mijn oude sloten zelf laten terug zetten, aangezien mijn aankoop beslissing gemaakt is op een fabeltje die mijn verkoper mij heeft voorgehouden?
-
stofzuigertje
Er zullen niet voordelige verzekeraars tussen zitten die dit vergoeden...
Maar als je niet zegt waar je verzekerd bent en onder welke voorwaarden.
Gestolen sleutels en dan moet je wel, even bij Bouwmarkt als Gamma enkele kopen en via raampje voordelig binnen komen... en met reserve deuren openen.
Wel plaat voor gat in raam zetten en die komt later wel.
Dus hoge kosten hoeft niet op zaterdag maar als je belde en niet prijs vooraf vraagt, eigen schuld.
Maar als je niet zegt waar je verzekerd bent en onder welke voorwaarden.
Gestolen sleutels en dan moet je wel, even bij Bouwmarkt als Gamma enkele kopen en via raampje voordelig binnen komen... en met reserve deuren openen.
Wel plaat voor gat in raam zetten en die komt later wel.
Dus hoge kosten hoeft niet op zaterdag maar als je belde en niet prijs vooraf vraagt, eigen schuld.
Jcob, vergeet 't maar. dit wordt rekening man/vrouw. De slotenmakers zeggen van alles.
Als jij die "garantie" kunt bewijzen... maar dat lijkt me niet.jcob013 schreef:Op zaterdag mijn sloten laten vervangen na diefstal van mijn sleutels. Voor het vervangen van drie sloten 459.74 moeten afrekenen met daarbij de garantie dat mijn verzekering dit zal vergoeden. Nu net met de verzekering gebeld die hierbij mededeelt dat de kosten waarschijnlijk niet vergoed gaan worden. Kan ik nu mijn kosten terug vragen bij de slotenmaker en mijn oude sloten zelf laten terug zetten, aangezien mijn aankoop beslissing gemaakt is op een fabeltje die mijn verkoper mij heeft voorgehouden?