LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfactuur van Energiewacht ontvangen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Paul Spoelstra

Spookfactuur van Energiewacht ontvangen

Ongelezen bericht door Paul Spoelstra »

Deze week ontving ik een factuur van Energiewacht voor abonnementskosten van de maand juni. Maar ik heb geen helemaal geen overeenkomst met Energiewacht!
Onlangs ben ik verhuisd. In mijn vorige woning had ik een leaseovereenkomst bij Energiewacht voor de CV-ketel. De nieuwe eigenaar van die woning heeft deze overeenkomst overgenomen. Dus ik had niets meer met Energiewacht te maken.

Ik heb gebeld naar de klantenservice. De medewerker vertelde mij dat ze mijn nieuwe adres hebben achterhaald en dat ze er vanuit gingen dat ik op mijn nieuwe adres (dat ik zelf niet heb doorgegeven) ook weer een abonnement zou willen hebben. De factuur zou worden verwijderd, daar zou ik een schriftelijke bevestiging van krijgen, maar die heb ik nog niet ontvangen.

Ik ben erg boos over deze onfatsoenlijke werkwijze. Volgens de nieuwe privacywetgeving (AVG) die in mei is ingegaan, mogen ze mijn gegevens niet meer hebben.

Daar komt bij dat ik in 2009 hetzelfde heb meegemaakt. Toen kreeg ik ook een spookfactuur na een verhuizing omdat de vorige eigenaar van de nieuwe woning een onderhoudscontract had bij EW. Toen hadden ze mijn naam bij het adres gevonden. Ook toen kreeg ik uit het niets een factuur voor een abonnement. Het gaat dus niet om een misverstand, maar om structureel beleid van deze organisatie.
Laatst gewijzigd door Paul Spoelstra op 15 jun 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma

Re: Spookfactuur van Energiewacht ontvangen

Ongelezen bericht door mahadma »

Paul Spoelstra schreef:Deze week ontving ik een factuur van Energiewacht voor abonnementskosten van de maand juni. Maar ik heb geen helemaal geen overeenkomst met Energiewacht!
Onlangs ben ik verhuisd. In mijn vorige woning had ik een leaseovereenkomst bij Energiewacht voor de CV-ketel. De koper van die woning heeft deze overeenkomst overgenomen. Dus ik had niets meer met Energiewacht te maken.
Paul Spoelstra
Dat is dan helder, als het contract van uw oude huis overgenomen is door de nieuwe bewoner bent u contractvrij bij de EW.

Blokkeer de rekening bij uw bank selectief voor de EW.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de bank controleerde is terug halen afgeboekte mogelijk en gelijk blokkeren dus hou deze maand vooral goed alle afboekingen in de gaten!

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Paul Spoelstra schreef: Ik ben erg boos over deze werkwijze. Afgezien van het onfatsoen, lijkt het mij dat ze mij niet helemaal niet zouden moeten kennen, ook in het kader van de nieuwe privacywetgeving (AVG) die in mei is ingegaan.
Iedereen roept maar AVG als iets ze niet bevalt, maar nergens in de AVG staat dat dit niet mag. Je bent verhuist en zij mogen deze verhuizing gewoon doorvoeren, waar moeten ze anders herinneren e.d. naar toe sturen.

Concreet is de wetgeving enkel duidelijker geworden, het bedrijf moet een rede hebben om jouw gegevens te bewaren en aangeven hoe ze dit doen. In jouw geval is er voldoende rede om de gegevens te bewaren, mede om je historie (van je oude contract) te kunnen inzien.

Wat ze doen is niet netjes, maar stel dat je wel dat contract had willen houden dan was het weer heel netjes. Maak je niet zo druk, ze gaan het zonder discussie crediteren alleen je hebt de bevestiging niet ontvangen.

Dit laatste is weer tegendraads want volgens jouw mogen ze helemaal je gegevens niet meer hebben, dus kunnen ze ook geen bevestiging sturen.

Gesloten