Hallo,
Ik heb een nieuwe woning gekocht en nu zat er al een scheur in het raam terwijl ik er nog niet eens woonde en wanneer ik dit hun meldt willen ze hier niks aan doen. Zei vertellen mij dat dit een thermische breuk is en dat dit niet verzekerd wordt.
Nu het volgende: Al kijk ik bij de oorzaak van thermische breuk lees ik; dat dit vaak komt door hoge temperatuur verschillen, slagschaduw en zonwering vlak voor glas etc. Nu is dit allemaal bij niet het geval, bij mij gebeurde het in december (was koud en niet zonnig en het raam is ook niet op het zuiden), de kamer waar het gebeurde was leeg omdat ik eerste beneden aan het klussen was en boven nog niks deed en toch beweren zij dat het een thermische breuk is.
Nu vindt ik het überhaupt belachelijk dat wanneer ik een nieuwe woning koop ik maar moet accepteren dat er een scheur in me raam kan optreden voordat ik woon en dat ik het ook zelf mag oplossen. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of al eerde zoiets heeft ervaren. Ik hoor graag suggesties of mogelijkheden die ik zou kunnen proberen? Bijvoorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Richard
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] thermische breuk/ glasbreuk
thermische breuk/ glasbreuk
Laatst gewijzigd door RichardRK op 21 mar 2011 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: thermische breuk/ glasbreuk
Als het thermische breuk zou zijn, terwijl er nog helemaal geen sprake van gordijnen of zonwering of wat dan ook is, dan zou het toch een fout zijn in hoe het huis gebouwd is? Dus of het is een productiefout in het glas (komt best vaak voor), of er is bij het zetten iets mis gegaan (komt ook wel voor) of het ontwerp van de woning was verkeerd (dan wordt het lastiger het te herstellen...). In elk geval lijkt het mij een probleem dat niet bij jou zou moeten liggen.
Dat zij er niet tegen verzekerd zijn is hun probleem. Ik kan mij voorstellen dat ze liever willen dat jij het door je glasverzekering laat herstellen, dan hebben zij er geen kosten aan en jij misschien ook niet (of weinig). Maar dat betekent nog niet dat zij er niet verantwoordelijk voor zijn.
Dat zij er niet tegen verzekerd zijn is hun probleem. Ik kan mij voorstellen dat ze liever willen dat jij het door je glasverzekering laat herstellen, dan hebben zij er geen kosten aan en jij misschien ook niet (of weinig). Maar dat betekent nog niet dat zij er niet verantwoordelijk voor zijn.
Dankje voor uw reactie, ik dacht al dat ze mij de schuld in de schoenen wilden schuiven en het via mij verzekering willen spelen. Ik kreeg zojuist te horen dat ze het nu waarschijnlijk toch nog gaan oplossen dus het is nu afwachten.
Mvg Richard
Mvg Richard
Beste Ts,
Je kunt dit ongeacht wat voor breuk het is niet bij jouw verzekering opgeven
De schade is namelijk al ontstaan voordat het huis van jou was en voordat jij het verzekerd had
Je kan toch ook niet een auto met schade kopen en hem dat verzekeren en de schade opgeven das precies hetzelfde.
Maar gelukkig lees ik dat het wordt opgelost Fijn!
Je kunt dit ongeacht wat voor breuk het is niet bij jouw verzekering opgeven
De schade is namelijk al ontstaan voordat het huis van jou was en voordat jij het verzekerd had
Je kan toch ook niet een auto met schade kopen en hem dat verzekeren en de schade opgeven das precies hetzelfde.
Maar gelukkig lees ik dat het wordt opgelost Fijn!
U had dit kunnen voorkomen door een keuring van Vereniging Eigen Huis, die schakelen juristen in en ze weten vaak vooraf al als je een datum voor keuring prikt dat die er aan komt.
Daarom hebben mensen die duidelijk vooraf dit bekend maken meestal minder klachten dan die het pas bij oplevering laten doen.
Uw verzekeraar hoeft niets te doen, het is zo fout gekocht dus U had bij oplevering dit moeten melden en laten herstellen door de aannemer die verantwoordelijk is voor dit soort klachten.
Daarom hebben mensen die duidelijk vooraf dit bekend maken meestal minder klachten dan die het pas bij oplevering laten doen.
Uw verzekeraar hoeft niets te doen, het is zo fout gekocht dus U had bij oplevering dit moeten melden en laten herstellen door de aannemer die verantwoordelijk is voor dit soort klachten.
Zoals ik het lees was het huis goed opgeleverd, maar is de breuk ontstaan tussen het moment van oplevering en het moment van verhuizen, de tijd waarin TS in het huis aan het klussen was:stofzuigertje schreef: Uw verzekeraar hoeft niets te doen, het is zo fout gekocht dus U had bij oplevering dit moeten melden en laten herstellen door de aannemer die verantwoordelijk is voor dit soort klachten.
Het is dus geen breuk die er al in zat op het moment van oplevering, dus je kunt de breuk wel opgeven aan de verzekeraar.De kamer waar het gebeurde was leeg omdat ik eerste beneden aan het klussen was en boven nog niks deed en toch beweren zij dat het een thermische breuk is.