Vorig jaar heb ik een app. gekocht met een tuin van 7 x 12 meter. nu wil ik een berging plaatsen voor diverse redenen maar de vve zegt dat dat niet mag. Kan dat?
Daarnaast tochten mijn deuren erg.
Bij De tuindeur heb ik het met goed tocht materiaal (Ellen) kunnen verhelpen maar de voordeur is in de zomer zo krom dat ik hem niet kan openen en nu krijg ik hem me veel pogingen niet winddicht.
Wat zijn de kriteria dat de VVE hiermee verder moet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toestemming vve nodig voor berging in eigen tuin?
-
Re: toestemming vve nodig voor berging in eigen tuin?
Ja dat mag volgens het huishoudelijk reglement, en eventuele bepalingen in de splitsingsakte, en daarvoor heb je getekend bij de notaris. Daarin staat wat je wel/niet mag doen aan het aangezicht en buitengevel van het pand, hint meestal niks zonder expliciete toestemming van de VvE, en dat van die voordeur zou ik even in de eerstvolgende VvE vergadering als agendapunt inbrengen, dikke kans dat de reparatie daarvan voor rekening van de VvE is. Lijkt me een mooie vraag voor de technische commissie.Kreeftje47 schreef:Vorig jaar heb ik een app. gekocht met een tuin van 7 x 12 meter. nu wil ik een berging plaatsen voor diverse redenen maar de vve zegt dat dat niet mag. Kan dat?
Bij De tuindeur heb ik het met goed tocht materiaal (Ellen) kunnen verhelpen maar de voordeur is in de zomer zo krom dat ik hem niet kan openen en nu krijg ik hem me veel pogingen niet winddicht.
Overigens kan je dit soort dingen als het goed is ook allemaal in meer of mindere woorden terugvinden in de documenten die ik al eerder noemde.
Ik betwijfel of de VVE hierover gaat, omdat het geen algemene ruimte betreft. Let wel, ook al is dat niet zo, dan heb je waarschijnlijk alsnog een bouwvergunning nodig van de gemeente, waarop de vve of medebewoners een bezwaar kunnen indienen.Kreeftje47 schreef:Vorig jaar heb ik een app. gekocht met een tuin van 7 x 12 meter. nu wil ik een berging plaatsen voor diverse redenen maar de vve zegt dat dat niet mag. Kan dat?
De kans dat die gelijk krijgen, is vrij behoorlijk groot...
Gewoon even aankaarten op de eerstvolgende ledenvergadering en kijken hoe de andere leden hier over denken. Als de meerderheid er geen probleem mee heeft, kan je altijd de regels veranderen.
Je weet niet hoe de regels zijn. Maar het is vrij onwaarschijnlijk dat in het regelement iets bepaald wordt dat het recht om de individuele ruimte aan te passen verbied of beperkt.GJvdZ schreef:Gewoon even aankaarten op de eerstvolgende ledenvergadering en kijken hoe de andere leden hier over denken. Als de meerderheid er geen probleem mee heeft, kan je altijd de regels veranderen.
Het is niet gezegd dat die tuin ook daadwerkelijk eigendom is, maar dat zou gemakkelijk te checken moeten zijn door TS, dan zou het als apart deel bij het kadaster in de splitsingsakte moeten staan.olaf79 schreef:Je weet niet hoe de regels zijn. Maar het is vrij onwaarschijnlijk dat in het regelement iets bepaald wordt dat het recht om de individuele ruimte aan te passen verbied of beperkt.GJvdZ schreef:Gewoon even aankaarten op de eerstvolgende ledenvergadering en kijken hoe de andere leden hier over denken. Als de meerderheid er geen probleem mee heeft, kan je altijd de regels veranderen.