LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trampoline

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Puszek

Trampoline

Ongelezen bericht door Puszek »

mag dat zo dichtbij schutting ??

Voel me machteloos
Praatten met buren help niet

Zou ik geen rechten hebben en geen privacy mogen in mijn eigen tuin ??

Moneyman

Re: Trampoline

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik begrijp uit je verhaal dat je buren een trampoline in de tuin hebben, die dicht bij de schutting staat. De spelende en springende kinderen kunnen dus over je schutting heen kijken. Klopt dat?

Het enige wat je hiertegen kan doen, is praten. Er is geen wettelijke bepaling die dit verbiedt. Alleen als het excessief is, zou er mogelijk tegen opgetreden kunnen worden op basis van overlast. Hoe vaak en hoe ernstig is dit feitelijk? Asl buren heb je nu eenmaal sommige zaken te accepteren.

Je zegt dat praten niet mogelijk is, maar daar ligt eigenlijk toch de sleutel.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Mogen jou buren dan ook niet uit hun slaapkamerraam kijken als jij in je tuin zit? Dan moet je ergens op de hei gaan wonen

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Hoho Kokka, dat is wel erg kort door de bocht. Vriendin van mij heeft ook zo'n kreng naast haar schutting... Kinderen die springen maken veel herrie en ja iedere keer zo'n kopje boven je schutting is gewoon niet fijn. een troost, meestal is het kroost snel uitgekeken op de trampoline en staat hij verder te verregenen of op Marktplaats.

Het zou mij veel te ver gaan om een trampoline te verbieden... en de kinderen zullen er echt niet lang op spelen... Helaas voor TS, gewoon accepteren.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Valt inderdaad weinig aan te doen als de buren een trampoline hebben gekocht voor de kids. Alleen bij hele erge overlast zou je iets kunnen beginnen, maar dat is lastig aantoonbaar. Uw buren vinden het hartstikke gezellig als die kinderen springen, en ze zullen u een zuurpruim vinden als u daarover klaagt.

Misschien kunt u in overleg met de buren de schutting een beetje ophogen ??? Het gejoel van de kindren zal er niet minder om worden maar misschien helpt het al iets tegen de overlast die u ervaart,.
Het is geven en nemen als buren in de regel..... Privacy heb je niet echt als je met zijn allen op een kluitje woont.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Frantic2 schreef:Hoho Kokka, dat is wel erg kort door de bocht. Vriendin van mij heeft ook zo'n kreng naast haar schutting... Kinderen die springen maken veel herrie en ja iedere keer zo'n kopje boven je schutting is gewoon niet fijn. een troost, meestal is het kroost snel uitgekeken op de trampoline en staat hij verder te verregenen of op Marktplaats.

Het zou mij veel te ver gaan om een trampoline te verbieden... en de kinderen zullen er echt niet lang op spelen... Helaas voor TS, gewoon accepteren.
Mijn buren hebben er ook eentje, hun en onze kinderen spelen er al jaren (hij is al eens vervangen) , als het lekker weer is, bijna dagelijks op. Veel herrie, gelach, plezier. Ik heb nog nooit klachten gehoord. Al moet ik wel toegeven dat zowel de buren als wij regelmatig die kinderen wat tot rust moeten brengen.
Als je in een woonwijk gaat wonen, dan heb je dit soort dingen.

Gesloten